להיט בראש: שירים שהיי-טקיסטים אוהבים

בתקופה של מצעדים, ביקשנו מכמה בכירים בהיי-טק וסטארט-אפיסטים לשתף אתנו מהם המוזיקאים והשירים האהובים עליהם ● מאביב גפן ועד ליידי גאגא, מארית'ה פרנקלין ועד ללהקה שבה התגלה ניל יאנג

מקום בצמרת.

דירוגים הם דבר פופולרי, במיוחד בהקשר של מוזיקה. בסיומה של כל שנה, עברית ולועזית, רשתות הרדיו משדרות את הצעדים השנתיים שלהן, וספוטיפיי (ולא רק היא) מפרסמת אילו שירים זכו באותה השנה למספר הרב ביותר של הורדות או צפיות. שלא לדבר על מצעדי העשור, מצעדים שמוקדשים לאומנים מסוימים ועוד. אנחנו, באנשים ומחשבים, החלטנו לעשות משהו קצת אחר: לשאול כמה בכירים בהיי-טק איזה מוזיקאי הם הכי אוהבים ואיזה שיר נמצא במקום הראשון במצעד שלהם – ולנמק מדוע. לצד זה צירפנו את מדד הפופולריות של אותו שיר/אמן בספוטיפיי. האזנה נעימה.

גילי מולר, מנהל הפעילות של אקרוניס בישראל

זמר אהוב: אביב גפן – כ-169 אלף עוקבים בספוטיפיי.
"שנינו בני אותו הדור, שונים אבל דומים. בהתחלה היה לי קשה לקבל את המוזיקה שלו, כי הייתי קצין קרבי והוא לא התגייס. אחרי רצח רבין זה השתנה, כי אם רבין חיבק אותו בעצרת שאחריה הוא נרצח, אז גם אני יכול לקבל אותו. מעבר לכישרון, בעיקר בכתיבה ובלחנים שלו, יש בגפן כנות ופתיחות, עם סיפור חיים מורכב, בצילן של משפחות גפן ודיין. אני ממליץ ללכת להופעה שלו ולשמוע אותו מספר על הילדות, היחסים המורכבים עם אביו, הפזמונאי יהונתן גפן, הקרבה לסבתא, שהייתה עבורו קרש הצלה ושעליה הוא כתב את שיר עצוב. כשאני מקשיב לו, הוא מעורר אצלי געגוע למה שהיה והיינו, כפי שכתב אהוד מנור: 'אני רוצה לחזור אל הימים הכי יפים שלי'".

אביב גפן בהופעה.

אביב גפן בהופעה. צילום: שי שבירו

שיר אהוב: Respect, ארית'ה פרנקלין – כ-385 מיליון סטרימים (הזרמות) בספוטיפיי.
"מעבר לשירים עבריים של שנות ה-70-80-90, אני מתחבר מאוד לשיר הזה. הוא קליט וקצבי, אבל בעיקר יש מאחוריו סיפור עוצמתי: אישה, אפרו-אמריקנית, שעשורים רבים לפני מהפכת ה-Me too מצהירה שהיא לא מוותרת על מקומה. כאישה וכמיעוט, היא עומדת על שלה – וזה מעורר הערכה".

ירון בן נון, מייסד ונשיא נוסטרומו אנרגיה

זמר אהוב: טים קארי – כ-293 אלף עוקבים בספוטיפיי.
"קארי הוא הזמר האהוב עליי, כיוון שהוא כתב ושר את השיר הכי עצוב ששמעתי בחיים – Sloe Gin. אין צורך לתאר על מה מדבר השיר, אבל חשוב להזהיר שעדיף לא להקשיב לו אם את.ה במצב רוח רע. מהצד השני, גם כשאת.ה שמח.ה – עדיף להימנע ממנו".

טים קארי.

טים קארי. צילום: BigStock

שיר אהוב: Buffalo Springfield – For What It’s Worth – כ-328 מיליון סטרימים בספוטיפיי.
"קשה לי להכריז על שיר אחד שאני הכי אוהב ושההצהרה הזאת תהיה נכונה לעולם, אבל כיום, השיר האהוב עליי הוא For What It's Worth של הרכב בשם בופאלו ספרינגפילד, שזה ההרכב שבו ניל יאנג התגלה לעולם. זה שיר מסתורי, שמדבר על אסון שמתקרב ועל כך שאנחנו חייבים להפסיק לעשות את מה שאנחנו עושים. אני מרגיש שעל אף שזה שיר מסוף שנות ה-60, הוא נכתב על ימינו אלה, ולאוזניי הוא נשמע כמו שיר נבואי שמדבר על התקופה הזאת – תקופה מוזרה, שבה יש אי ודאות הולכת וגוברת לעתיד האנושות".

לי-אור אמיר, דירקטורית שיווק בגלובל דוטס

זמר אהוב: קנדג'י ג'יראק (Kendji "Girac" Jason Maillié) – כ-2.3 מיליון עוקבים בספוטיפיי.
"בשביל הצרפתים, ג'יראק הוא כמו עומר אדם עבור הישראלים. בחור צעיר עם קול ענק, שיכול לשיר כל סגנון ועם כל אחד. יש לו כמה שירים שיגרמו לי לרקוד בכל מצב, לא משנה כמה אני עייפה או חסרת מצב רוח. לפני שנתיים בן זוגי לקח אותי להופעה שלו בפריז, ומאז אני רק חולמת לעשות אתו סלפי בהופעה הבאה".

לינא שמאמיאן.

לינא שמאמיאן. צילום: WADA7, מתוך ויקיפדיה

שיר אהוב: Ala moj al-bahr (בערבית: על גלי הים) של לינא שמאמיאן – כשני מיליון סטרימים בספוטיפיי.
"זה שיר שיש בו הערצה ליופי של הטבע וגם שבירת מוסכמות, כי האישה היא זו שאומרת לגבר: 'אני נפש חופשיה, בוא נישאר חברים'. אם יום אחד יהיה לי אומץ לעשות קעקוע ענק על כל הרגל, זה יהיה שורה מהשיר הזה. מומלץ להאזין לביצוע המקורי, וגם לקאבר שעשה ההרכב האלקטרוני שכון (Shkoon)".

ערן אטלס, מנכ"ל דרימד

זמר אהוב: שלמה ארצי – כ-227 אלף עוקבים בספוטיפיי.
"ארצי הוא ה-יוצר הישראלי והנציג הכי אותנטי של המוזיקה הישראלית. השירים שלו קליטים ומאחדים, כפי שניתן לראות בהופעות שלו, כשאלפי אנשים שרים ורוקדים יחד. הוא פטריוט אמיתי, אבל יודע למתוח ביקורת; רך ורגיש, אבל עוקצני במידה; מושפע מגדולי היוצרים בחו״ל, אבל הכי ישראלי שיש".

שלמה ארצי.

שלמה ארצי. צילום: מתוך ויקיפדיה

שיר אהוב: The Greatest Showman Cast – A Million Dreams – כ-392 מיליון סטרימים בספוטיפיי.
"אני אוהב אותו בגלל המילים – זה שיר שמאגד בתוכו את כל מה שאנשים מרגישים כשהם באים ליצור משהו חדש. זה שיר על תקווה שמרגש אותי בכל פעם מחדש, שיר שמספר מה את.ה מסוגל.ת לעשות אם רק תאמין.ני בדרך שלך. במיוחד אני אוהב את הביצוע של להקת שלווה".

מיכל מיניצר, מנהלת השיווק של מדוריאן

זמרת אהובה: ליידי גאגא – כ-39 מיליון עוקבים בספוטיפיי.
"ליידי
גאגא מביאה איתה את החבילה הכוללת: הכתיבה שלה עמוקה ומעניינת, היא מלחינה בחסד ופשוט כיף להקשיב לשירים שלה. היא מזכירה לי עוד זמרת שאני מאוד אוהבת – מדונה. לא פעם הישוו ביניהן, ואפילו גאגא עצמה מדברת על זה כמה פעמים בסרט דוקו שנעשה עליה".

ליידי גאגא.

ליידי גאגא. צילום: BigStock

שיר אהוב: Edge of Glory של ליידי גאגא – כ-186 מיליון סטרימים בספוטיפיי.
"כאמור, אני מאוד מתחברת לשירים שלה, ולשיר הזה במיוחד. בתור מישהי שעושה ריצות מרתון, אני תמיד מחפשת את המוזיקה שתיתן לי את הבוסט במהלך הריצה. השיר הזה לגמרי עונה על הדרישה".

אסף (פיזר) כהן, מייסד ומנכ"ל משותף במטרולינק

זמר אהוב: שלמה ארצי.
"ארצי מסמל מבחינתי את הישראליות. ביצירות שלו הוא משכיל לשלב את הערכים שעליהם התחנכנו לצד התחדשות ועדכניות. היכולת שלו ליצור שפה אחת שכל הרבדים במדינה יתחברו אליה היא מופלאה בעיניי ומסמלת שלמרות תהליכים שקורים פה, אנחנו עם אחד".

שיר אהוב: ליל חנייה של חנן יובל, ירדנה ארזי, אפרים שמיר ושלישיית אף אוזן גרון – כ-485 אלף סטרימים בספוטיפיי.
"מעבר לעובדה שאני חובב מאוד שירים ישראליים משנות ה-70, בסוף שנות ה-90, הוצבתי לשרת בגלילות, ועקב כך עברתי לגור בתל אביב. עד מהרה מצאתי את עצמי מגיע בשעות הלילה הביתה ומחפש חנייה במשך זמן רב. באחד הערבים שמעתי במקרה את שיר ליל חנייה ולא יכולתי שלא להרגיש שהשיר נכתב עליי. ומי שממש יקשיב למילים של השיר ימצא תיאור של הוויה שיכולה להתאים לימינו אנו לא פחות מאשר לימים שבהם הוא נכתב – ומאחר שכתב אותו נתן אלתרמן, זה היה מזמן".

ליאור לאמש, מייסד GK8

זמר אהוב: אמינם – כ-45 מיליון עוקבים בספוטיפיי.
"בתור חובב ראפ, אמינם הוא בטופ של האומנים שאני אוהב להקשיב לשירים שלהם. יכולת הכתיבה שלו היא נדירה, הוא משתמש במטאפורות, משחקי מילים ואינסוף חרוזים באופן שאף אחד אחר לא מצליח. לא סתם הוא שבר את שיא גינס במספר המילים הרב ביותר בשיר".

אמינם.

אמינם. צילום: BigStock

שיר אהוב: Plain White T's – Hey There Delilah – כ-739 מיליון סטרימים בספוטיפיי.
"קצת קיטשי, אבל השיר הזה הוא השיר הראשון שהתנגן ברדיו בפעם הראשונה שעליתי על רכב, אי שם בגיל 17, ומאז יש לי חיבור מיוחד אליו. חוץ מזה שכיף לנגן אותו, תמיד נחמד לי לשמוע אותו, והוא מעלה בי זיכרונות טובים מהעבר".

אלונה שטיין, סמנכ"לית ושותפה במשרד היח"צ ריבלונד

להקה אהובה: קווין – כ-48 מיליון עוקבים בספוטיפיי.
"התחלתי להתחבר למוזיקה שלהם יותר בשנים האחרונות, סביב הסרט בוהמיין רפסודי, על שם הלהיט הגדול שלהם. הלכתי ושקעתי בסיפור של פרדי מרקורי והתחלתי להאזין באופן קבוע לשירי הלהקה. אני אוהבת את הגיוון המטורף בפורטפוליו שלהם, אני אוהבת שאני יכולה להתחבר ונהנית מכל שיר. אני משוגעת על הכישרון והאינטליגנציה של מרקורי, אפילו קראתי לכלבה שלי על שמו. בנוסף, אני צופה ב-Live Aid (קונצרט לסיוע ליבשת אפריקה, שנערך בשנות ה-80 ושקווין הייתה בין האומנים שהשתתפו בו – י"ה) יותר מכפי שאני מוכנה להודות".

פרדי מרקורי.

פרדי מרקורי. צילום: קארל לנדר, מתוך ויקיפדיה

שיר אהוב: Sunshine של מתיסיהו – כ-66 מיליון סטרימים בספוטיפיי.
"יש המון שירים שאני אוהבת, מכל הסגנונות והעשורים, אבל השיר הזה של מתיסיהו הוא אופטימי, מרים וממריץ. כשאני צריכה פוש יש לי כמה שירים שמיד משמחים אותי – חלקם טראש, חלקם אייקונים, אבל הוא תמיד יהיה ביניהם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים