נשים ומחשבים: דנה שבתאי, סקיורית'ינגס

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: דנה שבתאי, סמנכ"לית מוצר בסקיורית'ינגס

דנה שבתאי, סמנכ"לית מוצר בסקיורית'ינגס.

שם ותפקיד: דנה שבתאי, סמנכ"לית מוצר בסקיורית'ינגס (SecuriThings).

ותק בתפקיד: שלוש שנים כמנהלת מוצר בסקיורית'ינגס, ולאחרונה קודמתי לתפקיד סמנכ"לית המוצר. 

תפקידים קודמים: 10 שנים בצה"ל. התחלתי כמפתחת C מעל Linux embedded ומערכות Real Time, התקדמתי לתפקיד ניהול צוותים ופרויקטים, התפקיד האחרון שלי היה Senior R&D Project Lead.

השכלה ושירות צבאי: שירתתי ביחידה הטכנולוגית של חיל המודיעין בתפקידי פיתוח, ניהול צוותים וניהול פרויקטים אסטרטגיים מורכבים, בגינם זכיתי בפרס ביטחון ישראל. 

במהלך שירותי הצבאי השלמתי תואר ראשון במדעי המחשב מאוניברסיטת רייכמן (המרכז הבינתחומי הרצליה), כחלק מתוכנית שירות המעודדת קצינים מצטיינים ללימודים אקדמיים. השתחררתי משירות צבאי בדרגת רב סרן לאחר 10 שנות קבע.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? השתלשלות אירועים וצירוף מקרים הובילו אותי לתחום. בתיכון השלמתי 10 יחידות בגרות במוזיקה, מתוך ידיעה ברורה שתחום המוזיקה הוא המסלול בו אני רואה את עתידי. במקביל, הורי דחפו אותי ללמוד ולהתפתח בתחומים ריאליים, כמו פיזיקה וכלכלה. למזלי ולשמחתי, כשלא התקבלתי ללהקה צבאית ולתזמורת צה"ל כמתופפת, אותרתי על ידי צה"ל לחיל המודיעין ושובצתי ביחידה הטכנולוגית, ועל כך אני מברכת ומודה.

במהלך השירות הצבאי הבנתי שיש מכנה משותף בין המוזיקה והטכנולוגיה, ביניהם עבודת צוות, יצירתיות, יסודיות, דיוק, התמדה וחשיבה מחוץ לקופסה – דברים שגרמו לי הנאה רבה כשניגנתי והיום גורמים לי הנאה בעבודתי בתחום הטכנולוגי.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? לדעתי הפער המגדרי הולך ומצטמצם. ניתן לראות שכבר מגיל צעיר מעודדים ילדים לממש את הפוטנציאל שלהם, ללא קשר למין ולמגדר, בתחומי האומנות, היצירה, הטכנולוגיה והמדעים.

אנחנו נמצאים בתהליך בו החברה מאפשרת לכל ילד לבחור ולהתפתח בתחומים הקרובים לליבו, מתוך הבנה ומודעות שתחומי העניין לא נקבעים לפי מגדר.

צמצום הפער המגדרי מתרחש לא רק בדור הצעיר, אלא מתייחס גם לדור הבוגר. אם בעבר נשים בחרו במסלול המקצועי שלהן בגיל 20, ומקובל היה להמשיך באותו מסלול עד גיל פרישה, הרי שהיום אפשרי לשנות מסלול במהלך החיים והאפשרויות להסבת מקצוע רבות, וכוללות גם את תחומי הטכנולוגיה וההיי-טק, שהם מגוונים ורחבים מאוד.

ברור לי שהתהליך טרם הושלם ורחוק מלהסתיים, אך המגמה בהחלט ניכרת ואופטימית.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? באופן אישי לא נתקלתי באפליה על רקע היותי אישה. לאורך כל שנותיי נמדדתי על פי יכולותיי המקצועיות והאישיות, והיחס אליי היה ענייני ולא נגזר ממגדרי.

למזלי, במהלך שנות הקריירה, הקיפו אותי אנשים שהאמינו בי בזכות יכולותיי ואיפשרו לי להתפתח ולממש את מלוא הפוטנציאל שלי.

אחת הסיבות שהובילו אותי להצטרף ל-סקיורית'ינגס, זה ההון והמגוון האנושי, הקבלה המוחלטת ללא הבדל דת גזע ומין, הפתיחות, הכבוד ההדדי, והיכולת למדוד את התרומה לחברה אך ורק על פי היכולות האישיות והפוטנציאל.

כולי תקווה שבעתיד השיח לגבי אפליית נשים ומגדרים יהיה מיותר ולא רלוונטי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים