נשים ומחשבים; והפעם: חנה שראל, מידעטק

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: חנה שֹראל, מנכ"לית מידעטק טכנולוגיות מידע מקבוצת מטריקס

חנה שראל, מנכ"לית מידעטק. צילום: עמרי מירון

שם: חנה שֹראל

תפקיד: מנכ"לית מידעטק טכנולוגיות מידע מקבוצת מטריקס, החברה הגדולה ביותר ליישום מערכת Priority.

ותק בתפקיד: כ-10 שנים.

תפקידים קודמים: סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי, וכן ראש מחלקה ומנהלת פרויקטים ב-מידעטק.

השכלה/שירות צבאי: שירות כמדריכת טיולים. תואר ראשון מהטכניון, Bsc. במדעי המחשב, תואר שני מהטכניון, MBA במנהל עסקים.

משפחה: תומכת ומפרגנת. בעל בעולם ההיי-טק, שותף טבעי לדרך שבהחלט מבין את הסביבה הלחוצה ואת שעות העבודה הארוכות. ארבעה ילדים – שני הגדולים כבר היום מעורבים בתחום מדעי המחשב. נופר מפתחת אפליקציות בלייטריקס ועידו הוא סטודנט שנה אחרונה במדעי המחשב בטכניון. שהם יוצאת לשנת שירות בגרעין מוזיקלי (תקן פסנתר). ובועז תלמיד תיכון, גם הוא כמובן במגמת מחשבים.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? התובנה שבתחום הטכנולוגיה נמצא העתיד, לצד העובדה שבבית הספר שלי לא הייתה מגמת מחשבים (בקושי 2 יחידות), גרמו לי להתעניין בתחום ולמעשה ללמוד משהו שמעולם לא למדתי.
העובדה שלא ידעתי איפה לוחצים ופותחים מחשב בחוות המחשבים בפקולטה למדעי המחשב בטכניון – כשמסביבי באו כבר עם רקע בתכנות – הדהימה את כולם, אבל התגברתי על הפער מהר מאוד ואפילו קיבלתי הצטיינות נשיא הטכניון והצטיינות דיקן הטכניון במהלך התואר, כך שהכל היסטוריה…

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? בגדול לא.
אני חושבת שנשים מוכשרות עם עשייה משמעותית מצליחות להתקדם.
יחד עם זאת, בהחלט, נשים צריכות לעבוד יותר קשה כדי להוכיח שהן יותר טובות, והרבה פעמים כאשר הן מתמודדות על תפקיד מסוים, הן נעצרות באיזשהו חסם פסיכולוגי שאולי הן לא מספיק טובות ולא מתאימות, וזה לעיתים גורם להן אפילו לא להגיש מועמדות.
לעומתן, גברים שלפעמים הרקורד שלהם פחות מרשים, מציעים את עצמם לתפקידים רבים בלי שום חשש.
נשים צריכות לרצות להתקדם ולהשקיע בהתאם, מבלי לחפש הקלות או סיבות למה קשה להצליח. הן צריכות להשקיע אנרגיה בבחינת הדרך ודרכי הפעולה שיביאו אותן להיות טובות יותר מאחרים, בין אם מנשים אחרות ובין אם מגברים, בדרך להתקדמות האישית והמקצועית שלהן.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? לא נתקלתי באפליה כזו אישית, אבל לאורך השנים תמיד הרגשתי שאני צריכה לעבוד הרבה יותר קשה מהגברים שסביבי כדי להוכיח שאני טובה יותר וכדי להתקדם.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יוכי

    כל הכבוד חנה. כתבה יפה מאד עליך.גאים בך ממש יוכי ובן עמי

אירועים קרובים