פודקאסט: "עד 2023 נכסה את כל ישראל בטכנולוגיית דור 5"

כך אמר איתן שמש, מנהל מחלקת הנדסה בפרטנר ● בראיון לפודקאסט אנשים ומחשבים הוא דיבר על היתרונות הטמונים בטכנולוגיית הדור החמישי ועל ההיערכות של פרטנר לקראת ההגעה והפריסה שלה

איתן שמש, מנהל מחלקת הנדסה בפרטנר. צילום: יח"צ

"נוקיה ואריקסון מעריכות כי עד מחצית העשור, סוף 2025, טכנולוגיית דור 5 בסלולר תהיה בשימוש בקרב 60% מהאוכלוסייה העולמית, כאשר כמחצית מתעבורת הסלולר בעולם תעבור באמצעותה. פרטנר זכתה במכרז התדרים של משרד התקשורת ובימים אלה החלה לפרוס ברחבי הארץ את התשתית שתאפשר למכשירים התומכים בדור 5 ליהנות מחוויית גלישה במהירויות גלישה גבוהות יותר מהמקובל. השקנו את הרשת החדשה בסוף השנה שעברה, יש לנו כבר כמה מאות אתרים בארץ ובתוך שנה-שנה וחצי נכסה כל ישראל בטכנולוגיה זו", כך אמר איתן שמש, מנהל מחלקת הנדסה בפרטנר.

שמש דיבר בראיון לפודקאסט אנשים ומחשבים, שעסק הפעם בעתיד הדור החמישי הסלולרי וביכולות הטמונות בו, לרבות בעולם האינטרנט של הדברים. מנחה הפודקאסט היה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים.

"דור 5 זה הדור הבא של טכנולוגיית הסלולר, שנועדה לתמוך במספר רב של חיבורים והתקנים, ולהביא להעברת נפחי תעבורה במהירות שיא של עד פי 10 יותר מהמהירות הנוכחית", הסביר שמש. "אם הטכנולוגיה הקיימת, LTE, משנעת נתונים בקצב של 600 קילו-ביט בשנייה, הרי הטכנולוגיה החדשה מעבירה בקצב של 1 ג'יגה-ביט בשנייה. היא מתאפיינת בזמן השהיה נמוך ובאפשרות לחלק את הרשת לשכבות נוספות, עם תעדוף". לדבריו, "טכנולוגיית הדור החמישי תאפשר הפעלת יישומים ושירותים שלא נתמכו על ידי הטכנולוגיות הקיימות, לדוגמה – שינוע נפחי תעבורה של ביג דטה בזמן אמת".

"ניתן חלופה לפתרונות מבוססי סיבים אופטיים וקווי ADSL", הבטיח שמש, "למשל לטובת יישובים שבהם לא נעשתה פריסת סיבים אופטיים".

"בעולם", הסביר, "יש 440 מפעילות שכבר פרסו והשיקו דור 5 – רכשו רישיונות והתקינו ציוד לתחום. מתוכן, 160 כבר פעילות, דוגמת ורייזון, AT&T, דוקומו ביפן ופרטנר בישראל. בצד הקצה, יש כבר 700 מכשירים בעולם שפועלים בטכנולוגיה זו, ביניהם של אפל, סמסונג, וואן פלוס ושיאומי".

שמש דיבר על התועלות שבטכנולוגיית הדור החמישי ואמר שהיא "באה לידי ביטוי בכמה היבטים. היא מעניקה למשתמשים פרטיים הגולשים במהירות גבוהה, עוסקים בגיימינג או במציאות רבודה רוחב פס גדול. בעולם האינטרנט של הדברים, היא מספקת יכולת לקלוט ולנהל נפחי מידע אדירים, עם חיבור של מיליוני חיישנים, לטובת מדי מים, מוני חשמל ומערכות תאורה. פלח נוסף הוא מכוניות אוטונומיות, שנמצאות בתקשורת ביניהן. בשל השיהוי הנמוך אין פשרות ומתקבלת אמינות גבוהה. כך, אם מכונית אוטונומית א' 'אומרת' למכונית ב' שהיא תעצור, זו שמאחוריה תבלום אף היא – ובאופן מיידי".

אלון בורג, מנהל תחום IoT בפרטנר. צילום: יח"צ

אלון בורג, מנהל תחום IoT בפרטנר. צילום: יח"צ

אלון בורג, מנהל תחום IoT בפרטנר, אמר בפודקאסט כי "טכנולוגיית דור 5 תביא יתרונות למגזרי פעילות רבים, ביניהם התעשייתי, הביטחוני, העסקי וגם הפרטי". כך, הסביר, "בקרב ארגונים ביטחוניים, כניסת הדור החמישי תאפשר שימושים שלא התאפשרו עד היום בכל הנוגע להפעלת כוחות בשטח ולהגנת סייבר. זו הזדמנות לייצר ולקדם תהליכים מבצעיים מקצה לקצה".

לדבריו, "מדובר בתמיכה בכמות עצומה של התקנים, עם שימוש נרחב יותר בעולמות ערים חכמות, ערים בטוחות ומכוניות אוטונומיות".
"בעולמות הלוגיסטיקה", ציין, "טכנולוגיית הדור החמישי תאפשר תפעול מחסנים זריז יותר, ובכלל – ניהול יעיל יותר של שרשרת האספקה".

"הטכנולוגיה פותחת הזדמנויות רבות לארגונים מכל הסוגים", סיכם בורג. "יש כבר יישומים בארץ – בעולמות הרחפנים, המצלמות, מדע הנתונים והשילוח. יש לנו פיילוטים עם שותפים לעולם התחבורה האוטונומית. פרטנר נערכה מבעוד מועד והקימה פורטל, פרטנר IoT, ובו לוח מחוונים שמסייע לניהול מלא של כלל ההתקנים, עם ממשקים למערכות נוספות, דוגמת CRM. השמיים הם הגבול בתחום".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אברום רותם

    לא נראה שהאינטרנט 5 יגרום לכך שלא נהיה תלויים באיכות הקליטה הסלולרית (למשל, אצלי בבית אין קליטה סלולרית...) . הדבר הדחוף יותר - להציע פיתרון באמצעות האינטרנט כתחליף ל(אין) קליטה סלולרית . יותר ויותר שירותים תלויים או אוכפים שימוש בטלפון, ובקליטה הסלולרית דוקא לצרכי אבטחה כמו גם דיווח ב- SMS - וללא שירות זה רווחת האזרח ואיכות חייו נפגמים מאד. מה יעזור כאן אינטרנט 5, כאשר עוד מעט נחובר לסיבים אופטיים?

אירועים קרובים