Musk Read: המולטי מיליארדר ובית הקופסה הצנוע שלו

בטור חדש המוקדש לאילון מאסק נחשוף הפעם את הבית הזעיר שלו בטקסס, 35 מ"ר גודלו ● הבית, מתוצרת חברת בוקסבל וייחודו - הוא מוכן במלואו במפעל רובוטי ומתקפל לכדי קופסה שקל לשנע ● האם מאסק שם עין על עסק הנדל"ן החדשני או שהוא סתם צנוע?

הבטיח וקיים. אילון מאסק, מנכ"ל טסלה.

אילון מאסק, מייסד הענקיות טסלה (Tesla) ו-SpaceX – המתמחות במכוניות חשמליות שעתידות להפוך לאוטונומיות, ובהטסת טילים לחלל, בהתאמה – גר כיום בבית-קופסה מיוחד, שמחירו 50,000 דולר בלבד ושממוקם בתוך המתחם של SpaceX בטקסס. האם מדובר בחיסכון וצניעות, או בעוד סיפור שמקדם השקעה בעסק עתידי מצליח?

מולטי-מיליארדרים כמאסק (האדם השני בעושרו בתבל, שהונו כיום מוערך ב-160.3 מיליארד דולר לפי פורבס) חיים לרוב באחוזות ענק שפאר היא מילה קטנה כדי לתארן, ואולם הבית המסקרן של היזם הטכנולוגי הכי מדובר כיום הוא דווקא מבנה קטן וחמוד, בגודל 35 מ"ר. מלבד הבית הקט שבו הוא מתגורר הלכה למעשה, יש למאסק, לדבריו, רק עוד בית אירוח לאירועים, וזה הכל.

בית מאסק הקטן אינו סתם מבנה צנוע, אלא בית מתוצרת חברה ששמה בוקסבל (Boxable), שמכינה בתי-קופסה המיוצרים במפעל על ידי רובוטים. הייחודיות בבתים הללו, מעבר להכנתם המתועשת באופן מלא, היא שהם נדחסים לתוך קופסאות ממש קטנות יחסית, שנשלחות בקלות לכל מקום, ואז פשוט פותחים ומקימים אותם בתוך יום, כך לפחות קרה עם ביתו של מאסק.

שלא כמו בבתים טרומיים, אז מתקבלים חלקי המבנה המוכנים ונדרש להרכיבם במשך תקופה, או בבתי שקוביות מוכנים, שגודלם מוגבל בשל הקושי להעבירם, בבתי הקופסה המקופלים היטב של בוקסבל, כל מה שנותר לעשות הוא להציב את הקופסה הדחוסה ולפרוס את המבנה על השטח המיועד לו. אחר כך יש לחווט ולחבר את המבנה לרשתות החשמל והמים, וליתר השירותים הנדרשים, וזהו – הבית פנוי לאכלוס. לפי החברה, בשל גודל הקופסאות הקומפקטי ניתן לשלוח אלף יחידות שכאלו באוניה בודדה. נתון משבש למדי.

החברה הזו והמוצר המרתק שלה נחשפו באחרונה על ידי מאסק, בתגובה שלו לציוץ אקראי מתחילת חודש יוני. משתמש טוויטר תייג את מאסק בציוץ שלו, בו קבע בין השאר כי: "ElonMusk@ משתמש במשאבים פחותים מרוב המיליונרים, למרות שהוא עובד קשה יותר". לציוץ זה הגיב היזם הנמרץ והודה שאכן הוא חי בבית השווה 50 אלף דולר בלבד, ושלמרות זאת ביתו הוא "די מדהים".

רמזים על קשרים עסקיים? 

הסרטון של בוקסבל פורסם כבר בנובמבר, ובו הודיעה החברה כי בנתה זה עתה את המבנה בעבור לקוח "סודי ביותר" בבוקה צ'יקה. אבל למרות שהחברה לא ציינה שמות, בוקה צ'יקה לא בדיוק שופעת ידוענים, במיוחד כאלה שכרזה של רקטת SpaceX Falcon 9 תלויה על דלת ביתם.

ואולם רבים סבורים שלא מדובר בסתם אנקדוטה, אלא בפתרון דיור שמאסק כנראה מתלהב ממנו במיוחד. למעשה, יש הסבורים כי היזם הדרום אפריקני עומד להשקיע בחברה (או כבר מעורב איכשהו באינטרסים שלה), לכן איפשר לצלם בתוך הבית הקטן והקומפקטי שלו את סרטון התדמית, שמשותף דרך ערוץ היוטיוב של בוקסבל.

סרטון התדמית בערוץ בוקסבל

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Boxabl (@boxabl)


החברה מספרת שלמוצר יש השפעה חברתית ענקית פוטנציאלית, משום יכולתו "לשיפור איכות החיים של מיליארדי אנשים", ולהוות הצעת דיור בר השגה, זול וזמין כמעט לכל. לדברי אנשי בוקסבל, מדובר ב"מערכת הבניין היחידה התואמת ייצור המוני בסגנון ייצור רכב". משמע, הייצור וההרכבה מבוצעים במלואם במפעל רובוטי. בחברה תוהים האם "לא הגיע הזמן שאנחנו נייצר בתים כמו שאנחנו מייצרים את כל השאר?", וטוענים כי המוצר תוכנן כך שיאפשר "לבנות כמעט כל סוג בניין, כמעט בכל מדינה על פני כדור הארץ".

במאמר באתר .Inc מציין הכותב, ביל מרפי, כי "מסע בחלל הוא פרוע. מכוניות חשמליות זה מגניב. קריפטו זה אחלה. אבל אם אתה באמת רוצה להבין את אילון מאסק (שהוא הנושא של הספר האלקטרוני החינמי של הכותב, ששמו 'לאילון מאסק יש תוכניות גדולות מאוד' – ג"פ), הייתי מסתכל על ציוץ ספציפי מלפני 24 יום. רוב הפוסטים של מאסק בטוויטר טובעים במעורבות, אך לא זה; זה צף באפלוליות יחסית, עד שאנשים סופסוף התחילו לחבר את הנקודות".

לטענת מרפי, כל זה מסתיר "סיפור גדול". ולדבריו, השאלה הגדולה היא איזה סוג של השקעה עשו מאסק או טסלה בבוקסבל. מידע זה, אם קיים, לא פורסם עד כה, משום שחברות פרטיות לא צריכות לדווח על רכישות ומיזוגים לרשויות.

מרפי מציין במאמר שלו כי הפוטנציאל העסקי של בוקסבל עצום לדעתו, ומסביר זאת בטיעונים כי "כמעט אף אחד מקוראי מאמר זה, מבחינה סטטיסטית, לעולם לא יסע לחלל. זה עניין של העתיד. על פני כדור הארץ מיוצרת בערך מכונית אחת לכל 7.8 אנשים, כ-13 אחוזים. אבל כמעט 100 אחוז מהאנשים על פני כדור הארץ גרים בבתים או במבני דירות, וכמעט כולם נבנו באותו אופן: נבנו במקום, אחד בכל פעם". לסברתו, הדיור בר ההשגה והחכם של בוקסבל יכול לשבש את התעשייה, ולא אדם כמו מאסק יפספס כזו הזדמנות.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים