נשים ומחשבים: מיכל חנן, חברת TTM

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: מיכל חנן, מנכ"לית TTM, מקבוצת 51M

מיכל חנן, מנכ"לית TTM, מקבוצת 51M. צילום: שרון קנה

שם: מיכל חנן.

תפקיד: מנכ"לית חברת TTM, מקבוצת 51M.

ותק בתפקיד: שנתיים ו-4 חודשים.

תפקידים קודמים: הייתי מנהלת פרויקטים בחברות פרסום והיי-טק, ביניהם גוגל, וגם בעלת עסק עצמאי לשיווק וקידום עסקים בערוצים הדיגיטליים.

השכלה/שירות צבאי: שירתתי ביחידת ממד"ס בחיל האוויר ויש לי תואר ראשון בתקשורת וניהול.

משפחה: רווקה + כלב.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? מאז שאני ילדה תמיד התעניינתי בטכנולוגיה ובעולם המחשבים. בתקופת הצבא, כאשר שירתתי במחלקת המחשבים של חיל האוויר, עסקתי בעיקר ב-QA, ולאחר מכן המשכתי בחיי האזרחות להתעסק בעולם הפרסום והשיווק הדיגיטלי, אך תמיד יצא לי לגעת ולהתעניין בעולם הטכני באופן טבעי. עד שלבסוף הוא הפך להיות עיקר עיסוקי, עד השתלבות במשרה בכירה בחברה טכנולוגית. לצד בניית קמפיינים וקניית מדיה אני עוסקת גם בניהול הפרויקטים הטכנולוגיים וצוותי הפיתוח הטכניים, אשר מונים מעל 5 מתכנתים. לא משעמם לרגע.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? בהחלט. ניתן להבחין בכך שאחוז הנשים בתעשייה אל מול הגברים הוא מאד נמוך. הסיבה היא שהמקצועות הטכנולוגיים, כמו תכנות, מאז ומתמיד היו משויכים לגברים ממגוון סיבות. אני כן מאמינה שיש מגמת שינוי כיום בנושא הזה, ומודעות גבוהה יותר לחשיבות שילוב הנשים בתעשייה הזו במיוחד, גם בפערי השכר וגם השילוב במקצועות בכירים וטכנולוגיים. אני אשמח לראות עוד נשים בתעשיית ההיי-טק בכלל, ובתפקידים בכירים בפרט.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה, על רקע היותך אישה? אני אישית לא נתקלתי באפליה. התמזל מזלי לעבוד בחברת אנשים שהעריכו את הידע המקצועי והיכולות שלי, מבלי להתייחס לכך שאני אישה, גם בתפקידי הקודמים וגם במשפחת M51, שהיא חברה טכנולוגית שמעריכה כל עובד לפי היכולות שלו ומה שהוא יכול לתרום, ומפתחת אותו מבלי להסתכל על רקעים שאינם רלוונטיים למידת מקצועיות. אבל, אני כן מכירה לא מעט נשים שחוו אפליה על רקע מגדרי בתעשייה, בעיקר כאשר החליטו להפוך לאמהות וכבר לא יכלו להיות מחויבות לאותן שעות העבודה שעבדו לפני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים