"הפערים בשכר מתחילים ברמת הציפיות של המועמדות לעבודה"

"נשים צריכות מראש לדרוש את מה שמגיע להן, מבלי להרגיש שמגיע להן פחות מכל סיבה שהיא", אומרת לאה המאירי, משנה למנכ"ל איטרניטי

לאה המאירי, משנה למנכ"ל איטרניטי

שמי: לאה המאירי.
תפקידי: משנה למנכ"ל איטרניטי (Eternity).
ותק בתפקיד: חודשיים.
תפקידים קודמים: אני בחברה שמונה שנים, מהן ארבע כסמנכ"לית שיווק ומכירות. לפני כן הייתי מנהלת קשרי לקוחות.
השכלה: תואר ראשון ביחסים בינלאומיים מהאוניברסיטה העברית ותואר שני במנהל עסקים עם התמחות בניהול בינלאומי מהמכללה למנהל.
שירות צבאי: מש"קית קשרי חוץ (עבודה מול יוניפי"ל בלבנון).
משפחה: נשואה באושר לשרון ואימא להראל, בת שנתיים וחצי.

האם יש או הייתה לך רול מודל אישה בהיי-טק?
"האמת היא שאין לי אחת ספציפית. בניתי את עצמי בקריירה על ידי אימוץ איכויות שונות מקולגות ואנשים שונים שפגשתי במהלך הדרך והרבה למידה. אבל יש נשים שהן בהחלט מהוות לי דוגמה ושיש לי הרבה הערכה אליהן, כמו שלי לנצמן, מנכ"לית מיקרוסופט (Microsoft) ישראל.

מה הביא אותך להיי-טק?
"זה התחיל כיוון שרציתי להתברג בשיווק ובמכירות בתחום הקשור למחשוב ונשארתי כי התחום הספציפי בו אני מתמחה (Business Intelligence ו-Big Data) ריתק אותי, וככל שרכשתי ידע והתמחות כך גדלו ההזדמנויות והתגבר העניין בעולם הזה".

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?
"אני לא חושבת שיש אפליה קיצונית. אמנם, התחום עודנו מאוד גברי – הן ברמה של הפיתוח והן בשדרה הניהולית, אבל אני רואה ומאמינה שההזדמנות היא שווה, ומי שמכירה באיכויות שלה ויודעת כיצד לקדם את עצמה תצליח בזכות זה.

יחד עם זאת, עדיין יש מקומות רבים בהם פחות סובלניים לאימהות ולכל המתלווה לכך, כמו חופשת לידה, ימי מחלה עם הילדים ויציאה מוקדם לאיסוף הילדים, ואת זה ראוי לשפר. יצוין שזה לא ייחודי להיי-טק – אני רואה זאת בכל התעשיות העסקיות, שהן תובעניות מאוד.

נושא נוסף טעון שיפור, שגם הוא לא נחלת ההיי-טק בלבד, הוא פערי השכר. בתור מנהלת בכירה בחברה אני עדה לפערים, שמגיעים תחילה ברמת הציפיות של המועמדות לעבודה. נשים צריכות מראש לדרוש את מה שמגיע להן, מבלי להרגיש שמגיע להן פחות מכל סיבה שהיא".

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה, על רקע היותך אישה?
"נתקלתי ממש מעט בקריירה בתגובות מופתעות מגברים כאשר הצגתי יכולות וידע יותר טכני, אך מהר מאוד זה הפך להערכה ולפרגון".

אחוז הנשים בהיי-טק ובסטארט-אפים נמוך משל הגברים. כיצד ניתן לתקן את המצב?
"מדובר בשינוי תפיסתי משני כיוונים: מהצד של המועמדות – ללמוד מקצועות בעולם ההיי-טק ולהתברג בעבודות, ובהמשך להגביר מודעות מצד מוסדות ההשכלה ולעודד נשים ללמוד ולעבוד בתחומים הללו. מהצד של המעסיקים – יש לעודד גיוס נשים באופן שווה לגברים. קיימת עוד עבודה רבה בשינוי התפיסתי שלפיה נשים הן כוח עבודה פחות יעיל מעצם היותן אימהות, אבל העובדות בשטח מוכיחות שההפך הוא הנכון".

האם יש יתרון כלשהו לחברות בהעסקת נשים?
"חד משמעית. בראש ובראשונה ברמת היעילות. אמהות, שעובדות פחות שעות בממוצע, מנצלות את שעות העבודה באופן מלא והתפוקות גבוהות מאוד. בנוסף, אהיה יהירה ואומר כי בעיניי יש תכונות מובהקות יותר בקרב נשים שתורמות רבות למעסיק, וביניהן נאמנות, יצירתיות מחשבתית, רגישות ויסודיות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים