"יש לנשים יכולות טובות יותר לתפקידי ניהול IT"

גילי שלזינגר, סמנכ"לית השיווק של One1, מדברת על האפליה נגד נשים שפחות אבל עוד קיימת, כיצד ניתן לעזור לאימהות להשתלב בהיי-טק ועל היתרונות שבהעסקת נשים

גילי שלזינגר, סמנכ''לית השיווק של One1 ומנהלת One1Start. צילום: ניב קנטור

שמי: גילי שלזינגר.
תפקידי: סמנכ"לית שיווק ומנהלת פעילות One1Start ב-One1.
ותק בתפקיד: החל מפברואר 2010.
תפקידים קודמים: כ-21 שנים בתפקידי ניהול, מכירות ושיווק בכירים בתחום ה-IT. בין היתר, כיהנתי כמנהלת מגזר מכירות מתמחות ו-ERP במלם תים, וכמנהלת מכירות של חטיבת הסאפ (SAP) ביבמ (IBM). לפני כן שימשתי במשך שש שנים כסמנכ"לית מכירות ברמדור, ובמשך ארבע שנים כמנהלת שיווק ומכירות בקו מערכות.

השכלה: תארים ראשון ושני במנהל עסקים עם התמחות בשיווק ומימון, תואר שני (Executive MBA) מהאוניברסיטה העברית ותואר ראשון במסלול האקדמי של המכללה למנהל.

שירות צבאי: קצינה באכ"א פרט. בתפקידי האחרון שימשתי כרמ"דית אירועים בענף ת"ש קבע.

משפחה: אני בת יחידה לאב ניצול שואה ולכן שמרתי על שם המשפחה המקורי שלי, שלזינגר. אבי יליד פולין ואמי ילידת עיראק. אני נשואה בשנית לאורי מורן, מנהל פרויקטים ומומחה CRM, ויחד יש לנו ארבעה ילדים – בגילאי 14 עד 21.

האם יש או הייתה לך רול מודל אישה בהיי-טק?
"שריל סנדברג, מנהלת התפעול הראשית של פייסבוק (Facebook), היא שילוב מושלם של נשיות, אסרטיביות ושימוש מופלא ביתרונות הניהול הנשיים בעולם ההיי-טק".

מה הביא אותך להיי-טק?
"הגעתי אליו די במקרה. ב-1994, לאחר סיום התואר הראשון, עבדתי כמנהלת שיווק ותפעול במחלבות דן, שם טיפלתי בנושא המחשוב – החלפתי מערכת ERP ומסופונים לכלל הסוכנים. לאחר סיום מוצלח של הפרויקט נקראתי על ידי קו מערכות להצטרף אליה והתאהבתי בתחום. מאז 1996 ועד היום אני בתחום ה-IT ונהנית מכל רגע".

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?
"יש אפליה מסוימת, בעיקר בתפקידי ביניים, בנושא השכר והתגמול. לצערי, יש נשים שלא יודעות לנהל משא ומתן טוב על התנאים שלהן, על אף שהיכולות של נשים טובות יותר לתפקידי ניהול IT".

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה, על רקע היותך אישה?
"לא בשנים האחרונות. המצב משתפר. היו בעבר נושאים שלא הייתי מוכנה לקבל, כגון פנייה לנשים בחדר כאל 'בנות', או שגברים ניסו להשתיק אותי בזמן שיחה. אולם כיום זה כמעט שלא קורה יותר, לשמחתי".

אחוז הנשים בהיי-טק ובסטארט-אפים נמוך משל הגברים. כיצד ניתן לתקן את המצב?
"ניתן לעודד נשים כבר בבתי הספר ללמוד מתמטיקה ופיזיקה ברמה מוגברת, ואז ייפתחו בפניהן האפשרויות ללמוד בפקולטות טכנולוגיות מקצועות כגון מערכות מידע ותעשייה וניהול.

בנוסף, יש בהחלט אתגר בנוגע לשעות העבודה של אימהות לילדים קטנים. אישית, שילמתי מחיר, כאשר במשך שנים, הילדים היו רוב הזמן עם מטפלות.

ניתן לשלב בין עבודה מהבית בהיי-טק לאימהות, ואפשר גם להציע את יום ראשון כיום חופש נוסף בשבוע, כדי לנסות ולצרף אימהות ונשים נוספות לתחום".

האם יש יתרון כלשהו לחברות בהעסקת נשים?
"בהחלט. נשים הן בעלות אינטליגנציה רגשית גבוהה יותר, הן קשובות, פחות מונעות על ידי אגו, ולכן עובדות יעיל יותר. נשים מהירות יותר וטובות בריבוי משימות, כפי שנדרש בעולם העבודה המודרני, והן מסוגלות להקשיב ולהעלות רעיונות יצירתיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים