הבכירים מסכמים את השנה; והפעם: מוריס קסנר, סמנכ"ל מערכות המידע בלאומית

קסנר מסכם שנה שבה ה-IT סייע לקופת החולים להתמודד עם מימדי הניהול המרכזיים שלה ומספר מה החברה מתכוונת לעשות בתחום המחשוב בשנה הקרובה

מוריס קסנר, סמנכ"ל מערכות המידע בלאומית שירותי בריאות

במה הצטיין ארגונך בשנה האחרונה וכיצד ה-IT סייע לו?
"לאומית שירותי בריאות המשיכה ב 2016 להתמקד בהצלחה בארבעת המימדים הניהוליים המרכזיים שלה: איכות הרפואה, איכות השירות, צמיחה במספר לקוחות ואיזון תקציבי. אגף ה-IT היה שותף פעיל ומרכזי לתוכניות העבודה של חטיבות ההנהלה והמחוזות, וסיפק שירותים ופתרונות שאפשרו למנהלים בכל הרבדים להשיג את יעדי המנכ"ל בארבעה מימדים אלה".

מהם האתגרים שלכם לשנה הקרובה?
"הטמעת מערכת SAP S4/HANA במקביל להמשך קידום מערכות רפואיות – למשל, תיק סיעודי חדש, ומערכות לשיפור חוויית הלקוח, כמו אפליקציית מובייל חדשה והרחבת יכולות שירות הטלה-רפואה שלנו. אתגר נוסף הוא שיתוף פעולה עם משרד הבריאות בנושא מחשוב אנליטי-קוגניטיבי".

מהו הקשר שלכם עם סטארט-אפים?
"בימים אלה אנחנו מתחילים פיילוט עם סטארט-אפ ישראל לניטור מדידות ממכשירי גלוקומטריה של חולים סוכרתיים".

בנימה אישית

מי אני? "מוריס קסנר, תושב הוד השרון, נשוי + 3".
שירות צבאי? "לוחם ומש"ק בגולני, ולאחר הלימודים חזרתי לצבא כקצין במערך המחשוב של אט"ל (אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה). השתחררתי כרב סרן, כשתפקידי האחרון היה ראש מדרג"ה – פרויקט דגל צה"לי למחשוב דרג השדה".
מסלול לימודים? "יש לי BSc במתמטיקה ומדעי המחשב ו-MBA במנהל עסקים ומערכות מידע – שניהם מאוניברסיטת תל אביב".
אני מכהן בתפקיד החל מ…? "אוגוסט 2004".
מה עשיתי קודם לכן? "מילאתי תפקידי ניהול באמדוקס מ-1997 עד 2004, מתוך זה חמש שנים בארצות הברית. סיימתי כסמנכ"ל בחטיבת הדליוורי של החברה בצפון אמריקה".

מה זכור לי מהתפקיד הראשון שלי בתעשייה? "זכורים לי חוויית העשייה והסיפוק הגדול למצוא פתרונות לבעיות טכנולוגיות, למשל העברת קובץ נתוני מלאי ממחשב HP100 למחשב PC דרך ממשק RS232 ומה-PC למחשב מיינפריים דרך כרטיס אמולציה 3270".

לפניך 10 נושאים חמים בתעשייה. דרג את חשיבותם לפי דעתך, מהגבוה לנמוך.
"חמשת הראשונים הם דיגיטל, יחסי מנכ"ל-מנמ"ר, אנליטיקה, SaaS (תוכנה כשירות) וסייבר. בחמישייה השנייה נמצאים מוביליטי, DRP/BCP, האינטרנט של הדברים, דטה סנטר מוגדר תוכנה (SDDC) והעיר החכמה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים