האם HP ויבמ בדרך להיעלם? – חלק ג'

40% מהחברות הגדולות לא יהיו אתנו כאן בתוך עשור - את הנתון הזה ציטט ג'ון צ'יימברס, יו"ר סיסקו, בשיחה פומבית שערך השבוע עם הנשיא לשעבר, שמעון פרס ● האם אנחנו בדרך להיפרד מהחברות ששינו את עולם המחשוב?

03/07/2016 15:23
ג'ון צ'יימברס, יו"ר סיסקו

ג'ון צ'יימברס, יו"ר סיסקו (Cisco), הוא איש שמכוון גבוה. לא לחינם הוא הגיע לתפקידו ונחשב לאחד מבכירי התעשייה, ולא לחינם הוא התקבל בביקורו השבוע בארץ על ידי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והנשיא לשעבר, שמעון פרס, אותו הוא כינה "השגריר הטוב ביותר של ישראל".

הנמר בדרכים

הנמר בדרכים

אחד הדברים הבולטים בהרצאתו של צ'יימברס היה הנתון אותו ציטט שלפיו 40% מהחברות הגדולות, שאחראיות לפיתוחים הגדולים ולהתפתחויות המרכזיות בעולם המחשוב, ייעלמו בתוך עשור. האם תהיה זו יבמ (IBM)? אולי HP, על פיצוליה? ומה עם ענקיות אחרות? ימים יגידו ומה שבטוח – גם העשור הקרוב הולך להיות מאוד מעניין.

בחזרה לביקורו של צ'יימברס בארץ, פרט לפגישות עם נתניהו ועם פרס, הוא השיק במהלכו את פרויקט נגב מזרחי חכם, בשיתוף הממשלה, בראשות השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל. מטרת הפרויקט היא להפוך את הנגב המזרחי למחוז הדיגיטלי הראשון בישראל. בנוסף, הוא חתם כאן על הסכם לביצוע מחקרים בשיתוף בנק הפועלים, ובפרט אגף החדשנות של הבנק, בראשות אבי כוכבא. סיסקו עתידה להפיץ את תוצאות המחקרים הישראליים האלה ברחבי העולם והבנק, מצידו, צפוי לקדם בעזרתם את הבנקאות הדיגיטלית הישראלית.

סיסקו היא ענקית ההיי-טק הפעילה ביותר בהקשר של רכישות של חברות ישראליות: היא קנתה בארץ לא פחות מ-17 חברות, כאשר על הרכישה האחרונה – זו של CloudLock – הוכרז אתמול (ג'), בעת ביקורו של היו"ר בארץ.

צ'יימברס, וסיסקו כולה, מאמינים בשילוב כל המגזרים בחברה הישראלית ותומכים – בניצוחה של זיקה אבצוק, מנהלת קשרי קהילה בסיסקו ישראל – בתעסוקה ובפעילויות מחשוב גם במגזרים הערבי והחרדי בישראל.

ביום ב' האחרון התכנסו רבים ובכירים מתעשיית ההיי-טק בישראל, כמו גם סטארט-אפיסטים וסטודנטים, על מנת לשמוע את צ'יימברס מדבר ומשוחח בשיחה פומבית עם פרס. השניים דיברו בעיקר על עתיד הטכנולוגיה הישראלית, עתיד המזרח התיכון, חדשנות ושילוביות, תחת הכותרת Inclusion Through Innovation. מי שהזמין את הקהל לצפות בשיחה ביניהם היה אורן שגיא, מנכ"לה הנמרץ של סיסקו ישראל.


מימין: אלון סלע, מוביל שיווק ענן בסיסקו ישראל, ובן פלד, סמנכ"ל הפיתוח העסקי של אנשים ומחשבים.


מימין: אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל, ואקי אלדר, יזם שותף ומייסד Secure islands, שמיקרוסופט (Microsoft) רכשה.


מימין: ריק קפלן, מנכ"ל יבמ (IBM) ישראל, ואודי וינטראוב, מנכ"ל קבוצת מלם-תים.


אנשי הנהלת HDS ישראל: מימין – מיכאל פישמן, מנהל המכירות, ואלי משה, המנכ"ל.


מימין: איל מוסקל, מנכ"ל TCS ישראל מקבוצת TATA; אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת; ויואב צוקר, מייסד ומנכ"ל הסטארט-אפ אוטונומיק.


בדרך לבמה: יו"ר סיסקו, ג'ון צ'יימברס, והנשיא לשעבר, שמעון פרס.


צ'יימברס הוא אדם שמדבר בצורה הישירה ביותר, ותומך את טיעוניו בעובדות ובמספרים. למשל, "בתוך עשור", הוא מצטט, "40% ומעלה מארגוני האנטרפרייז ייעלמו". אילו ארגונים לא יעברו לעידן הדיגיטלי החדש?

המשך יבוא…

לחלק א' לחצו כאן.

לחלק ב' לחצו כאן.

לחלק ד' לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים