האם HP ויבמ בדרך להיעלם? – חלק א'

40% מהחברות הגדולות לא יהיו אתנו כאן בתוך עשור - את הנתון הזה ציטט ג'ון צ'יימברס, יו"ר סיסקו, בשיחה פומבית שערך השבוע עם הנשיא לשעבר, שמעון פרס ● האם אנחנו בדרך להיפרד מהחברות ששינו את עולם המחשוב?

29/06/2016 14:20
ג'ון צ'יימברס, יו"ר סיסקו

ג'ון צ'יימברס, יו"ר סיסקו (Cisco), הוא איש שמכוון גבוה. לא לחינם הוא הגיע לתפקידו ונחשב לאחד מבכירי התעשייה, ולא לחינם הוא התקבל בביקורו השבוע בארץ על ידי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והנשיא לשעבר, שמעון פרס, אותו הוא כינה "השגריר הטוב ביותר של ישראל".

הנמר בדרכים

הנמר בדרכים

אחד הדברים הבולטים בהרצאתו של צ'יימברס היה הנתון אותו ציטט שלפיו 40% מהחברות הגדולות, שאחראיות לפיתוחים הגדולים ולהתפתחויות המרכזיות בעולם המחשוב, ייעלמו בתוך עשור. האם תהיה זו יבמ (IBM)? אולי HP, על פיצוליה? ומה עם ענקיות אחרות? ימים יגידו ומה שבטוח – גם העשור הקרוב הולך להיות מאוד מעניין.

בחזרה לביקורו של צ'יימברס בארץ, פרט לפגישות עם נתניהו ועם פרס, הוא השיק במהלכו את פרויקט נגב מזרחי חכם, בשיתוף הממשלה, בראשות השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל. מטרת הפרויקט היא להפוך את הנגב המזרחי למחוז הדיגיטלי הראשון בישראל. בנוסף, הוא חתם כאן על הסכם לביצוע מחקרים בשיתוף בנק הפועלים, ובפרט אגף החדשנות של הבנק, בראשות אבי כוכבא. סיסקו עתידה להפיץ את תוצאות המחקרים הישראליים האלה ברחבי העולם והבנק, מצידו, צפוי לקדם בעזרתם את הבנקאות הדיגיטלית הישראלית.

סיסקו היא ענקית ההיי-טק הפעילה ביותר בהקשר של רכישות של חברות ישראליות: היא קנתה בארץ לא פחות מ-17 חברות, כאשר על הרכישה האחרונה – זו של CloudLock – הוכרז אתמול (ג'), בעת ביקורו של היו"ר בארץ.

צ'יימברס, וסיסקו כולה, מאמינים בשילוב כל המגזרים בחברה הישראלית ותומכים – בניצוחה של זיקה אבצוק, מנהלת קשרי קהילה בסיסקו ישראל – בתעסוקה ובפעילויות מחשוב גם במגזרים הערבי והחרדי בישראל.

ביום ב' האחרון התכנסו רבים ובכירים מתעשיית ההיי-טק בישראל, כמו גם סטארט-אפיסטים וסטודנטים, על מנת לשמוע את צ'יימברס מדבר ומשוחח בשיחה פומבית עם פרס. השניים דיברו בעיקר על עתיד הטכנולוגיה הישראלית, עתיד המזרח התיכון, חדשנות ושילוביות, תחת הכותרת Inclusion Through Innovation. מי שהזמין את הקהל לצפות בשיחה ביניהם היה אורן שגיא, מנכ"לה הנמרץ של סיסקו ישראל.


על חופה של יפו, מול מסעדת דגים, מתנוסס בניין-בלוק-מלבני הידוע בשמו: מרכז פרס לשלום. השלום לא הגיע, בינתיים, אז הוחלט לשנות את שמו למרכז פרס לשלום ולחדשנות. בגיל 94, פרס ממשיך לדבר בהתלהבות על חדשנות. אולי היא תביא שלום.

חייבים למצוא דרכים חדשניות ל-"כיבוש" השלום. אחרת, כפי שמיוחס לאלברט איינשטיין, "רק משוגעים חושבים שאם ימשיכו לפתור בעיה באותה דרך שגויה בה ניסו בעבר, אכן יפתרו אותה".

כך או כך, שלט צנוע של סיסקו ישראל מודיע על המפגש של יו"ר החברה העולמית עם הנשיא לשעבר שלנו, תחת הכותרת Inclusion, Innovation, Impact & growth.


החדשנות נוכחת על הבמה, כשנוף הים התיכון מאחוריה. הים המפריד בין ישראל, מקור החדשנות, לאירופה ולשאר העולם. החדשנות היא שוק הייצוא הגדול ביותר של ישראל.


צ'יימברס, בחיוכו הענק, נצפה בדרכו מהמפגש האינטימי עם שותפיה ולקוחותיה הרבים של סיסקו ישראל למליאה ולשיחה עם פרס מול עיני המוזמנים.


על הבמה פותח המארח: אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל, מברך את הנשיא לשעבר שלנו, את היו"ר הנוכחי שלו ואת הלקוחות והשותפים, ומעביר את השרביט לצ'יימברס.


באירוע נצפו שותפים ולקוחות ישראליים של סיסקו. מימין: ריק קפלן ויצחק באמבג'י, מנכ"ל יבמ (IBM) ישראל וסגנו, ויורם אהרון, מנכ"ל מג'יק (Magic) ישראל.


עוד שותפים ולקוחות של סיסקו. מימין: אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים, האינטגרטור-השותף הגדול של החברה בארץ; אלון ברמן, מנכ"ל אריקסון (Ericson) ישראל; קובי פז, סמנכ"ל חטיבה עסקית בבזק, לקוח ענק של החברה; ונתי אברהמי, מנכ"ל טלדור, אינטגרטור-שותף.


מימין: משה פרידמן, הבעלים והמייסד של חברת העסקת החרדים המובילה בישראל, משוחח עם יהודה זיסאפל, שיחד עם אחיו, זהר, מהווה הבעלים של קבוצת רד בינת.

לחלק ב' לחצו כאן.

לחלק ג' לחצו כאן.

לחלק ד' לחצו כאן.

המשך יבוא…

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יבמי

    הנבואה למי ? תשלימו לבד. IBM ממציאה את עצמה כל תקופה מחדש וזה מוכיח את עצמו וכבר עשרות שנים וכך ימשיך.

אירועים קרובים