מהיום כותבים ברור: הכירו את המקלדת המנקדת

במקלדת שפיתח אורן שמיאל, Hebrew Nikud Keyboard IconMe, אפשר לעשות הרבה יותר כיף מאשר סתם לכתוב ● מעבר לחוויית הניקוד, היא מאפשרת לנצל את פלטפורמות גוגל השונות לעוד דברים רבים ● הוציאו פנקסים

עכשיו אפשר לקרוא. Hebrew Nikud Keyboard IconMe

כבר רבות דובר בטור השבועי הזה על היכולת ועל הגמישות של אנדרואיד, ועל היכולת של כותבי תוכנה מצד שלישי להביא אותם למרחקים גדולים מאוד, עד כדי כך שכשמסתכלים אחורה – לא ממש מזהים את נמל הבית ומרגישים שנמצאים במערכת הפעלה אחרת לגמרי.

כחלק מכך אפשר לשנות בקלות כמעט כל היבט באופן פרטני או כוללני, את כל אפליקציות ברירת המחדל, וכולל המקלדת בה משתמשים. עוד לפני שאניני ה-iPhone הצליחו לומר Swiftkey, כבר מילאה Google Play בכמה וכמה אופציות מקלדת למי שמעוניין להחליף את זו שמגיעה כברירת מחדל עם הטלפון החכם שלו.

אבל זה לא אומר שלא יוצאות עוד מקלדות לשוק. בדיוק כמו שעד עצם ימינו עדיין יש לא מעט שמתכננות, מעצבות ומוכרות מקלדות בכמויות כאלה או אחרות שמיועדות למחשב השולחני, כך בדיוק לא יבשה עדיין "העט" על מקלדות וירטואליות חלופיות שרוצות להציע לנו משהו כזה או אחר.

במקרה של המקלדת של אורן שמיאל, שקיימת בגרסת חינם וגם בגרסת פרימיום שמוסיפה כל מיני אפשרויות לעיצוב המקלדת בעיקר וכן היפטרות ממודעות שיכולות קצת להציק, המוטיב העיקרי שלה הוא האפשרות לנקד. בדיוק. אחד מפסי הכלים שנמצאים מעל למקלדת עצמה היא סימני הניקוד העברי. כדי להוסיף אותם למלל, לוחצים על האות המבוקשת ולאחר מכן לוחצים על סימן הניקוד המתאים, וכדי לכתוב אות עם דגש, פשוט מבצעים עליה לחיצה ארוכה.

לא פלא אם כן שהשם המלא של המקלדת הוא Hebrew Nikud Keyboard IconMe, ומאחוריה עומדת אפילו אספירציה מסוימת: "אם כבר הילדים משתמשים כל כך הרבה בסמארטפון, למה שלא ילמדו לכתוב בְּעִבְרִית וּלְנַקֵּד קצת? תארו לכם שהייתם שולחים להם הוֹדָעוֹת מְנֻקָּדוֹת, ואפילו מעודדים אותם לנקד בעצמם וללמוד מעט לָשׁוֹן עִבְרִית".

אני לא יודע עד כמה זה ממש ישנה, למרות שהמקלדת עובדת בכל מקום בו רוצים להשתמש בה, כולל ווטסאפ (WhatsApp) ופייסבוק (Facebook), אבל העובדה היא שזה עובד ועובד היטב, וזה לא נגמר רק ביכולת של המשתמשים להוסיף ניקוד. יש עוד כמה דברים שאפשר לעשות עם המקלדת הזו, שמציעה כמה נקודות מבט מודרניות.

כך, לדוגמה, אפשר לבצע חיפוש תמונות בגוגל (Google) ולשלוח אותן ממש תוך כדי ההקלדה עצמה, ועל ידי שימוש בכל אפליקציה לשיתוף שקיימת במכשיר. היא גם מאפשרת גמישות בהצגת המקשים על המסך. כך, לדוגמה, ניתן להחליף בין השפות עם גרירה על מקש הרווח, עם כפתור לצד מקש הרווח או באמצעות כפתור בתפריט העליון.

אפשר גם להעלים בכלל את התפריט התחתון ו/או העליון כדי שהמקלדת תתפוס פחות שטח מהמסך, ואפשר אם רוצים אפילו להגדיל במעט את המקשים או להקליט אותם, והכל מתבצע דרך תפריט ההגדרות השאפתני של Hebrew Nikud Keyboard IconMe שמכיל הרבה מאוד הגדרות, אבל מצד שני, הוא מציג אותן בשפה ברורה מאוד כך שהוא מוציא את אלמנט הניחוש מהתמונה.

כמו כן, בזמן שמתנהלים במסך ההגדרות, אפשר לבחון מיד את השינויים שיתרחשו וזאת בלי לצאת בכלל ממסך הגדרות של האפליקציה/מקלדת. כך אפשר באופן מיידי לתקן בחירה לא טובה. כאמור יש הרבה מאוד אפשרויות וכדאי לשחק איתן, ולראות כיצד זה משפיע על המקלדת ועל פסי הכלים שעוטפים אותה.

להורדה לחצו כאן.

תגובות

(5)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אורן

    יכולות הניקוד עברו למקלדת הקלאסית: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.appstech.classic

  2. דוג

    הלואי שהמקלדת היתה בחנות של גוגל לחצתי על הורדה וכתבו שאין אותה בחנות

  3. שרה

    אני מחפשת בנרות את האפליקציה הזאת. לא מוצאת אותה באפסטור של סמסונג. היה לי אותה בעבר בטלפון הקודם... מישהו יכול לעזור לי להבין מדוע אני לא מוצאת אותה???? אפליקציה אחת הטובות !!!!

  4. ישראל ליטמן

    יָפֶה מְאֹד. נראה אותך מוציא לשימוש אפליקציה או משהו שתכתוב נכון גם אם בטעות אנחנו מקלידים בקפסלוק או בשפה אחרת

אירועים קרובים