"קרייג רייט הוא לא ממציא הביטקוין"

מני רוזנפלד, יו"ר איגוד הביטקוין הישראלי, מצטרף למומחים רבים בעולם וטוען שהראיון שנתן רייט ל-BBC אינו אלא התחזות ● לדבריו, "הוא מסרב להציג הוכחה פומבית שקושרת אותו לכך"

מני רוזנפלד, יו"ר איגוד הביטקוין הישראלי. צילום: גלעד אילוז

האם קרייג רייט הוא אמנם הממציא של הביטקוין או שהוא מתחזה?
"הדעה הרווחת כרגע היא שזה לא נכון – שד"ר קרייג רייט הוא לא הממציא של המטבע הווירטואלי וכמובן שהוא לא סאטושי נקאמוטו. הוא מסרב להציג הוכחה פומבית שקושרת אותו עם נקאמוטו".

אבל הוא הציג הוכחות בפני ה-BBC ומומחי ביטקוין נוספים…
"לגבי ה-'הוכחות' האלה, אנחנו חושבים שהן לא אמינות, וכמונו עוד אנשי טכנולוגיה בעולם".

מדוע?
"בין אם מאחר שהאנשים שלהם הוא סיפק את ה-'הוכחות' אינם מבינים בתחום, או משום שבהזדמנות מסוימת, כשהוא הציג 'הוכחה' בפני גווין אנדרסן, המדען הראשי של קרן הביטקוין, הוא היה זה שהפעיל את התוכנות על מחשביו שלו, ואנדרסן, שלא שיער שאולי זו תרמית, לא בדק יותר לעומק את הדברים".

מה עם ההוכחה שהוא פרסם בעקבות תהיות שהעלו ה-BBC והאקונומיסט?
"זאת הייתה עוד 'כאילו' הוכחה, רק 'תרגיל', שלא התקבל בקרב המבינים בתחום בעולם. לכן הוא פרסם בלוג שבו הוא מבטיח לפרסם הוכחה פומבית, אבל עד היום הוא לא עשה זאת. בהתחשב בכך שהמבינים בתחום יודעים שההוכחה הפומבית שלו כרוכה בפעולה פשוטה מאוד, העובדה שהוא לא פרסם עד כה מעידה על כך שיש דברים בטענות שאין זו אמת".

"מר ביטקוין?" קרייג רייט. צילום: מתוך כתבת ה-BBC

"מר ביטקוין?" קרייג רייט. צילום: מתוך כתבת ה-BBC

מדוע הוא התחזה, אם כך?
"יש הטוענים שבאמצעות התחזות לנקאמוטו הוא יכול לתת הסברים על כספים שאין לו הוכחה על מקורם והוא רוצה לשייך אותם לרווחיו מהביטקוין. זאת, משום שבחצי השנה האחרונה הוא מעורב בחקירת מס אישית. סברה זו מקבלת רוח גבית מהעובדה שכבר לפני חצי שנה, כשנשמעה בפעם הראשונה הסברה לפיה הוא נקאמוטו, רייט שתל את הקבצים ה-'מזויפים' שאמנם זה הוא, כדי שבבוא היום הוא יוכל להוכיח זאת. כלומר, הוא השקיע הרבה מאמץ בהונאה הזאת".

בהנחה שהפרסום על היותו של רייט ממציא הביטקוין נכון, האם זה נותן לו יתרון כלשהו בקהילה העולמית של המטבע הווירטואלי?
"לא. לממציא אין שום כוח מיוחד או פריבילגיות. אם הוא סאטושי נקאמוטו, אולי יש לו הרבה מפתחות לביטקוין ואולי הוא איש עשיר, אבל אין קשר בין הכספים שלו לנכסים של אחרים. כך שאולי הוא מחפש את הפרסום והכבוד ורוצה למתג את עצמו כסוג של יועץ בכיר, אבל כרגע יש יותר ספקות מהוכחות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים