סקירה: השבוע בסלולר

בן דב פותח את השמפניה ● בגדה המערבית מקבלים בברכה רשת סלולרית חדשה ● IDC מציגה נתונים חיוביים לגבי השוק העולמי ● וגם: מה יש לכתבת cnet בבריטניה נגד חביב המדור, ה-iPhone?

השבוע החולף סיפק כמה חגיגות בענף הסלולר – האזורי והעולמי. בתחילת השבוע חגג אצלנו אילן בן דב את רכישת הענק שלו של חברת פרטנר. המסר העיקרי היה: "לחברה יש הנהלה מצוינת ואין לי שום כוונה להפריע לה". החזון, איך לא, הוא שפרטנר תהפוך לחברת התקשורת מספר אחת בישראל. בהתחשב בעובדה שפרטנר נכנסה לתחום הטלפוניה הקווית, האינטרנט והתוכן (מלבד שירותי הסלולר שהיא מספקת כבר עשר שנים), ובהתחשב בעובדה שהיא בוודאי מנסה לרכוש את 012-סמייל – ארסנל כלי המלחמה שלה עשוי להציב אתגרים יפים למתחרותיה.

אם אתם מסתובבים בקרבת קווי הגבול של שטחי הגדה המערבית, ייתכן שהטלפון הסלולרי שלכם יתחיל להוציא ולקבל שיחות מרשת חדשה שהושקה שם השבוע – ווטאניה (שימו לב, כדי שלא תשלמו תעריפי נדידה אסטרונומיים לשיחה מצור יגאל לכפר סבא). כעת יפעלו בשטחי הרשות הפלסטינית שתי רשתות, שתתחרינה על 2.5 מיליון אנשים המתגוררים בה, וזו סיבה טובה לחגיגה, שכן החברה החדשה הבטיחה להשקיע ברשת 700 מיליון דולרים בעשר השנים הקרובות, ולספק 3,000 מקומות עבודה חדשים. מברוק!

הרשת הושקה עם טווח תדרים של 3.8 מגה-הרץ – 1 מגה-הרץ פחות ממה שהובטח לה על ידי משרד התקשורת הישראלי. מזה חודשים ארוכים מושמעות האשמות מהצד הפלסטיני על אי קיום ההסכם בקשר להקצאת התדרים מהצד הישראלי, אבל מסתבר שהצד הפלסטיני שוכח לספר על אחד הסעיפים בהסכם, שבו התחייבה הרשות לחלק את התדרים הקיימים בין ג'אוואל לרשת ווטאניה החדשה כתנאי לקבלת תדרים נוספים, מה שעדיין לא קרה.

גם לצרכני הסלולר בישראל סיבה למסיבה – הוראות חדשות שפרסם בתחילת השבוע משרד התקשורת מבטלות את הזיקה בין הטבות על שימוש בזמן אוויר לרכישת המכשיר. זה אומר, שאם קניתם מכשיר בחברה אחת והחלטתם לעבור לחברה אחרת – תקבלו את אותה ההטבה שמקבלים הלקוחות בחברה שעברתם אליה, שקנו אותו מכשיר.

דו"ח שפרסמה IDC בתחילת השבוע מראה, שיצרניות הסלולר יכולות להתחיל לנשום לרווחה – משלוחי הסלולר ברחבי העולם ברבעון השלישי גדלו ב-6% לעומת הרבעון הקודם, וחברת המחקר צופה שהרבעון הרביעי יביא עמו עוד שיפור.

אך זה לא אומר שהכל ורוד. נוקיה (Nokia), למשל, פרסמה דו"חות קשים, המראים ירידה של 20% במכירות והפסד של 566 מיליון דולרים. סוני-אריקסון (Sony Ericsson) הפסידה 244 מיליון דולרים. מוטורולה (Motorola), סוף סוף, הראתה רווח של 12 מיליון דולרים; סמסונג (Samsung) ו-LG, שהזדרזו להשיק טלפונים מופעלים במסכי מגע ומכשירים חכמים במחירים סבירים – פרסמו דו"חות טובים ואף הוסיפו לעצמן, כל אחת, כ-4% נתח שוק ברבעון האחרון.

אז הנה, בשבוע האחרון, גם סוני-אריקסון הצטרפה לגל הסמארטפונים האנדרואידיים והכריזה על X10 ממשפחת ה-Xperia, שיושק ברחבי העולם ברבעון הראשון של 2010, ומוטורולה עומדת להשיק את טלפון האנדרואיד השני שלה – ה-DROID בגרסה האמריקנית וה-MileStone בגירסה האירופאית, שיופעל עם גירסה 2.0 של מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android) של גוגל (Google).

בגזרת ה-iPhone זכתה השבוע אפל (Apple) למקלחת של צוננים מפי כתבת cnet בבריטניה, פלורה גרהאם, שכתבה: "כמכשיר טלפון הוא פשוט זבל…". נכון שהוא המכשיר הטוב ביותר לגלישה סלולרית באינטרנט, ונגן מדיה משובח. גם מסך המגע שלו וממשק המשתמש הם ממש תענוג, היא כתבה, אבל כל השאר זוכה לביקורת ארסית. בואו נודה על האמת – כמשתמשי iPhone, בעוונותינו, כל מילה שלה נכונה – על איכות השמע, איכות הרמקול, הקישוריות הסלולרית, חיי הסוללה ועוד כהנה וכהנה תקלות שאצל יצרנית אחרת היו מוציאות את המשתמשים לרחובות עם אלות… אבל מה לעשות – במקרה של ה-iPhone, האהבה מנצחת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים