האנשים שעשו את השנה בדטה סנטרים – חלק ב'

מערכת אנשים ומחשבים ממשיכה ומסכמת את השנה באחד התחומים החמים של עולם המחשוב, שהמשיך לבלוט גם ב-2015

משתנים אך לא נעלמים. דטה סנטרים. צילום אילוסטרציה: BigStock

שורה ארוכה של אנשים ופרויקטים עשו את השנה בתחום והביאו את עולם הדטה סנטרים למה שהוא כיום, ואת ישראל להיות אחת המדינות המובילות בתחום. לפניכם כמה נוספים.

שי הראל, יבמ

יבמ (IBM) חנכה ביוני השנה את הדטה סנטר השלישי שלה בישראל. הדטה סנטר נמצא בבניין של בנק מזרחי טפחות בקריית קשב שבלוד. הדטה סנטר מצטרף לשניים נוספים שיש לענק הכחול בארץ – בנתניה ובפתח תקווה. הוביל את הפרויקט שי הראל, ראש חטיבת השירותים הטכנולוגיים ביבמ ישראל. לרגל חנוכת הדטה סנטר אירחה יבמ את פורום המנמרים C3 מבית אנשים ומחשבים, ששמעו כי ליבמ יש 400 חדרי מחשב בכל העולם, עם מיליוני מטרים רבועים. זה שבנתניה הוא בעל שטח של 900 מ"ר וזה שבפתח תקווה – 1,500 מ"ר. הדטה סנטר החדש בלוד הוא בשטח של 400 מ"ר.

שי הראל, ראש חטיבת השירותים הטכנולוגיים ביבמ ישראל

שי הראל, ראש חטיבת השירותים הטכנולוגיים ביבמ ישראל

הראל הסביר למנמ"רים כי שלושת האתרים מחוברים בעורקי תקשורת, שמאפשרים קישוריות ביניהם. לדבריו, המתקן מספק שירותי אירוח, אחסון ומחשוב ענן במעטפת של שירותים. "הוא עומד בתקינה מתקדמת (Tier3) בהיבטי המבנה, המערכות שבו והשרידות, עם רמת זמינות של 99.999% ויתירות של N+1", סיכם הראל. "ארגונים יכולים להשתמש במתקן לטובת אירוח אתר ה-IT הראשי שלהם, או לטובת אתר הגיבוי".

עופר עוז, טריפל טי

העברת חדרי מחשב, עקב מעבר, או מיזוג בין חברות, היא משימה לא פשוטה. בשלהי 2014 ובמהלך 2015 ביצעה טריפל טי (Triple T) פרויקט מורכב ביותר של העברת משרדי ומתקני Perion למגדלי עזריאלי בחולון, בפרויקט כולל שהיקפו הכספי מוערך בחמישה מיליון שקלים. זאת בעקבות תהליך מיזוג שעברה החברה. במסגרת הפרויקט ביצעה טריפל טי תכנון של תשתיות פסיביות, מערכות אבטחה וכ-50 חדרי ישיבות. אלה כוללים ציוד טכנולוגי של Creston, שמספקת פתרונות משולבים של מערכות שליטה ובקרה, ופריטי ציוד נוספים.

עופר עוז, מנכ"ל Triple T. צילום: קובי קנטור

עופר עוז, מנכ"ל Triple T. צילום: קובי קנטור

הפתרון שהוטמע ב-Perion מאפשר שליטה ובקרה בכל המוצרים הטכנולוגיים לסביבה אחודה אחת, על כלל מרכיבי תפעול חדרי הישיבות. הוביל את הפרויקט עופר עוז, מנכ"ל טריפל טי. בפאנל שנערך במסגרת כנס מולטימדיה של אנשים ומחשבים, השתתף נדב קישוני, מנהל הרכש של פיריון. הוא סיפר על מורכבות הפרויקט ושיבח את הפעילות של טריפל טי. מלבד הפרויקט הזה ביצעה טריפל טי במהלך השנה פרויקטים נוספים של העברות והתקנות חדרי מחשב.

רוני שדה ואלי מטרה, MedOne

MedOne הכריזה בשנה החולפת על שירות חדש בתחום שירותי האירוח בענן. הפעלת חדרי מחשבים בענן היא נושא שלא הלהיב, בלשון המעטה, ארגונים רבים – בגלל סיבות של אבטחת מידע והלימה לרגולציות. בראיון לאנשים ומחשבים, הסבירו רוני שדה, מנכ"ל MedOne ואלי מטרה, סמנכ"ל השיווק בחברה, כי הם פיתחו פתרון ייחודי לענן ציבורי, על פלטפורמה של חברה בינלאומית, Dimension Data, שבאמצעותה היא יכולה לספק את שירותי האירוח בענן מישראל, ולהסתמך על התשתיות הרחבות של החברה העולמית. כך, מבחינת הלקוח הישראלי, השרתים והאירוח נשארים בישראל.

באו לבקר במאורת הנמר: רוני שדה, מנכ"ל MedOne, ואלי מטרה, סמנכ"ל השיווק והמכירות של החברה

רוני שדה, מנכ"ל MedOne, ואלי מטרה, סמנכ"ל השיווק והמכירות של החברה

החברה, ציינו השניים, חלוצה בתחום שירותי הדטה סנטר, ונותנת שירותי אירוח, גיבוי וניהול לארגונים רבים במשק, מכל המגזרים. אלה מאופיינים ברמת שירות קריטית גבוהה ביותר. זו הסיבה, אמרו השניים, שהם חשים מספיק בטוחים כדי לאתגר את הענף – ולהציע שירותי אירוח בדטה סנטר מבוססי ענן, מבלי לפגוע בדרישות הרגולטוריות.

רמי נחום, טריפל סי

טריפל סי, בבעלות רמי נחום, זכתה בסוף השנה בפרויקט של הקמת שירותי ענן לעסקים קטנים עבור פלאפון. לטריפל סי יש התמחות מיוחדת במתן שירותי ענן לחברות סלולר, בין היתר מפני שהיא מייצגת את Odin האמריקנית, שמספקת שירותים דומים לחברות הטלקום הגדולות בעולם.

רמי נחום, מנכ"ל טריפל סי. צילום: קובי קנטור

רמי נחום, מנכ"ל טריפל סי. צילום: קובי קנטור

נחום, מנכ"ל טריפל סי, אמר כי "פלאפון היא חברת התקשורת הראשונה שמצטרפת לשירותים אלו. מדובר בפלטפורמה נוחה למשתמשים, אוטומטית לחלוטין, שתסייע לפלאפון לבצע פעולות שיווק ומכירה מהירים ויעילים. כך יתאפשר לעסקים הקטנים והבינוניים לנהל את כל מערך ה-IT שלהם באופן עצמאי – או על ידי איש מחשבים". גם פה הפעילה טריפל סי את השיטה המודולרית, לפיה כל לקוח יכול לבחור בשירותים הרצויים לו, להוסיף או להוריד, ולשלם בהתאם, ללא שום צורך בשדרוג מערכות יקרות.

לחלק א'

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים