פורטר: מבצר של הגנה להונאות

החשש מהונאות מייצר פתרונות יצירתיים: חברת פורטר מציעה מוצר חדשני, אשר יכול להביא לפיצוי שמקרה של פשע

מימין: מיכאל רייטבלט מנכ"ל , לירון דמארי ואלון שמש. מייסדי פורטר

קניות אונליין, הוא תחביב לא רק ישראלי אלא תהליך עולמי שמתרחש מזה שנים , התעשייה הזו מגלגלת מיליארדי דולרים והתחרות בתחום עזה.

חברות קטנות וגדולות מנסות למצוא כל הזמן את הדרכים לשפר את הפעילות שלהם ולהגדיל את ההכנסות שלהן וגם לא להיות בפיגור לעומת חברות אחרות על מנת שלא להיות בשורה הראשונה של אתרי מכירות.

אחת הבעיות הגדולות ביותר בתהליך זה הוא הונאות , גניבת כרטיסי אשראי, התחזות לאנשים אחרים, משלוח לכתובות שונות מאשר כתובת המגורים מהווים בעיה גדולה עבור חנויות ברשת.
ההתמודדות עם קושי זה גורמת לפגיעה בהכנסות , ובצורך להעסיק חברות שונות על מנת להתמודד עם קשיים אלה בעלויות גבוהות מאוד , אשר פוגעים ברווחיות, אך גם פוגעים באיכות השירות שהלקוח מקבל וחווית המשתמש שלו נפגעת.

כאשר מתקבלת הזמנה, מתבצע תהליך יקר של בדיקת הונאה אפשרית אשר מעכב את משלוח החבילה ופוגע בשירות שאמור לקבל לקוח אמיתי.

כתוצאה מהונאות אלו, חברות מוותרות על הכנסות רבות בשל החשש מהונאות ולא מקבלות הזמנות מסין באופן גורף , חושדות בתהליכי קנייה אשר מוזמנים ממקום אחד ואמורים להגיע למקום אחר, דבר שיכול להיות רגיל לחלוטין בארצות הברית בו בתקופת החגים לא רוצים להיגרר עם מתנות בטיסות ארוכות.

חברת פורטר מציעה פתרון שונה שבו עם סיום ההזמנה, מקבלת החנות אישור מיידי ברמה של שניות , האם לאשר את העסקה או לא, כאשר אם העסקה היא הונאה חברת פורטר תפצה את החנות על ההפסד.
נשמע יותר מדי טוב להיות נכון ? אז לא .

חברת פורטר שהוקמה על ידי מיכאל רייטבלט מנכ"ל , לירון דמארי ואלון שמש, יוצאי יחידות טכנולוגיות בצבא.

השלושה יוצאי, Fraud Sciences, אשר נרכשה על ידי PayPal ועבדו בה מספר שנים , החליטו להקים את החברה אשר מציעה פתרון אשר מתבסס על שלושה מרכיבים, שלושה שכבות , יש פה ניסיון להבין מה הסיפור בכל רכישה , לא כל הונאה מניגריה זה הונאה ובכך להפסיד לקוחות שמוכנים לקנות שם ומוכנות לקנות במחיר גבוה כי אין שם תחרות או קהל עשיר בסין.

איסוף נתונים רבים:
1.באיזה מכשיר אתה מבצע את העסקה, האם אני מכיר את המכשיר, האם יש בעיה אם ה IP שאתה יוצא ממנו, האם אתה מנסה להסתיר אותו.
2. מי הקונה , לאן אתה שולח , האם הסיפור מסתדר , מי האנשים שעומדים מאחורי הקניה, אם אישה קונה בכרטיס של בעלה .
3.איך אתה מתנהג , הזזת עכבר , גודל החלון ,מה מהירות החיבור שלך ? מהיר או איטי , קניה של שעון ב 3000$ בקניות בודדות מחיבור איטי יכולה להעיד על הונאה אפשרית
על פי מיכאל החברה מאפשרת להונאות לעבור , פעם אחת על מנת ללמוד את הפעילות שלהן ולהפיק מכך ידע שיעזור למערכת להיות יותר טובה.

חנויות רשת נאלצות כיום להעסיק מספר עובדים ולשתף פעילות עם מספר חברות ולסרבל את תהליך המכירה, והן אינן חברות אבטחה ואין להם את הכלים להתמודד עם הצורך החשוב הזה.
החנויות מקבלות דשבורד אשר נותן להם אינפורמציה על המכירות ועל הפעילות הקשורה להונאות שניסו לבצע בהם.

החברה גייסה 3 מיליון דולר מקרן סקויה , ולאחרונה 15 מיליון דולר מקרן NEW, הוותיקה מעמק הסיליקון , אשר מתמחה בבניית חברות על מנת לצאת להנפקה בטווח הארוך .
החברה מקבלת 1% מרכישות וכעת יש עשרות אלפי עסקאות בכל יום.

החברה מורכבת מצוות שכולל מפתחים וגם מומחים להתנהגות אנושית.

חוות דעת אישית:
חברת פורטר נמצאת בגידול משמעותי עם צוות חזק ומנוסה, החברה נמצאת על מסלול נכון מאוד מבחינת המוצר שלהם שמצליח להגדיל מכירות באופן משמעותי ולייתר את ההתעסקות בתהליך האבטחה .
החנויות צריכות לעסוק בה שהן מבינות והשרות הזה מאפשר לעשות את זה. הפתרון של פורטר נותן לחנויות ברשת שקט נפשי ויכולת לתת שירות טוב יותר, פורטר מסמלת את הבגרות של חברות ישראליות ,עם יזמים מנוסים ,אשר עברו הצלחות ויודעים איך לבנות את החברה שלהם לטווח ארוך ולא למטרת אקזיט קצרה. היציאה לחברות בינלאומיות והניסיון בעבודה בהם נותן להם כלים ויכולות להתמודד עם בניה של חברה לטווח ארוך.

יזם ויועץ בתחום הניו מדיה, מעוניינים להופיע במדור? אתם מוזמנים לשלוח אלי מייל ל [email protected]

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים