כרטיס כניסה לעולם חברות הדטה

האם חברות מתייחסות לדטה לא רק כמשאב פנים-ארגוני, אלא גם כמשאב שניתן להשתמש בו חיצונית? אדר שומרון, מנכ"ל BIyond, יצא לטיול בנבכי עולם הנתונים

אדר שומרון, מנכ"ל ביונד

רבים טוענים ש-"דטה הוא הנפט החדש", נשאלת השאלה האם חברות ברחבי העולם באמת מחשיבות הדטה כחלק אינטגרלי מה-DNA העיסקי שלהן?

האם חברות מתייחסות לדטה לא רק כמשאב פנים-ארגוני, אלא גם כמשאב שניתן להשתמש בו חיצונית – עם שותפים עסקיים ולקוחות – כמוצר העומד בפני עצמו ומביא הכנסות?

אין ספק שמספר החברות שהן Data-Driven הולך ועולה, אבל ייתכן שלא בקצב שהיינו משערים. אני מתרשם שחלק מהחברות חושבות שהן Data-Driven למרות שבעצם הן אינן, בעוד שחברות אחרות היו אמורות להיות Data-Driven כדי להצליח עסקית, אבל הן לא מבינות זאת ולכן מפסידות כסף גדול – ככל הנראה גדול יותר ממה שהן מדמיינות.

אז מה בעצם המשמעות של חברה שהיא "Data-Driven"? אני נפגש באופן קבוע עם הרבה חברות מסוגים שונים ואני מופתע בכל פעם מהדרך בה כל חברה מתייחסת לדטה. על בסיס הניסיון הזה, אני מציע את שלושת "חוקי האצבע" הבאים לזיהוי חברות שהן Data-Driven:

הכרת הדטה
חברות שהן Data-Driven מכירות את הדטה שלהן לעומק: מהו הדטה שהן מייצרות ומה מקורותיו, העשרת הדטה (בתוך הארגון או באמצעות מקורות חיצוניים), איכות הדטה , מבנה הדטה, המשמעות העיסקית שלו וכ'ו.

אסטרטגיית דטה
לחברות שהן Data-Driven יש תוכניות לטווח קצר ולטווח ארוך כיצד למנף את הדטה לערך עיסקי. בחלק מהחברות הללו יש לדטה ספונסר סביב שולחן ההנהלה, בדמות CDO, אבל זה אינו תנאי הכרחי כדי להיות Data-Driven.

שימוש בדטה
חברות שהן Data-Driven עושות שימוש אינטנסיבי בדטה פנים-ארגונית והן חיצונית. שימוש פנים-ארגוני הינו, בדרך כלל, לצורך שיפור המוצר ומציאת דרכים למשוך ולשמר יותר עסקים ומשתמשים, למשל על ידי שיפור יחס ההמרה – Conversion Rate). כל אלו הן דרכים להגדלת ההכנסות מהמוצר.

שימוש חיצוני, יכול להיות מתן גישה לדטה ללקוחות ולשותפים עיסקיים באופן שנותן להם ערך עיסקי אמיתי, ואפילו "אריזה" של דטה כמוצ בין אם כחלק ממוצר רחב יותר, או כמוצר שעומד בפני עצמו ומביא הכנסות באופן ישיר.

לסיכום, חשוב לשאול שתי שאלות ספציפיות: האם החברה שלך Data-Driven? האם אתה באמת רותם את הדטה ליצירת ערך עיסקי?

לעולם לא מאוחר מדי למצוא דרכים חדשות לשיפור הביצועים העיסקיים, על יד מיצוי מלוא הפוטנציאל העיסקי של הדטה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים