מונדיאל של שתי יבשות

אחרונות הנבחרות האפריקניות הודחו אתמול (ב') מהמונדיאל וצרפת-HP וגרמניה-סאפ עלו לרבע הגמר, אף על פי שהציגו כדורגל בינוני ● אלא שכל זה נדחק הצידה בגלל הסוף העצוב של פרשת החטופים

המונדיאל היה אתמול (ב') הרבה פחות במחשבותיהם של האנשים מאשר בימים אחרים. מטבע הדברים, מציאת גופותיהם של החטופים מיקדה את תשומת הלב הציבורית והמשחקים נדחקו הצידה – ולערוצי השידור הפחות מרכזיים. נראה שאצל רבים, הטורניר הזה ייזכר כ-"מונדיאל החטיפה". כמו שרבים זוכרים את הטורניר ב-1982 ככזה שהתנהל בזמן מלחמת לבנון (הראשונה). חיילים רבים ראו אז את המשחקים בבסיסים, בין הפגזה להיתקלות. כך או כך, תנחומים למשפחות הנערים – הלב איתן וכולנו מקווים שהן לא יידעו עוד צער.

בחזרה לענייני הכדורגל והמיחשוב – במונדיאל עצמו היה אמש ערב בינוני יחסית לערבים הקודמים. הסיבה לכך היא, כנראה, שלא שיחקו אתמול נבחרות מיבשת אמריקה, אלא רק נבחרות אירופאיות ואפריקניות, כאשר ידה של אירופה הייתה על העליונה ואילו אפריקה נותרה ללא ייצוג של נבחרת אחת לרפואה. לאירופה ולאמריקה יש בינתיים ברבע הגמר שלוש נציגות כל אחת. עובדה מעניינת נוספת היא שעד כה לא הושגו הפתעות בשמינית הגמר, וכל הקבוצות הראשונות מהבתים המוקדמים עברו לשלב הבא. האם זה אומר שארגנטינה ובלגיה יעשו זאת הערב? לא בטוח.

במשחק הראשון ניסתה צרפת-HP להפעיל את כל הכלים שלה אבל שיחקה בסופו של דבר חלש יחסית מול ניגריה-צ'ק פוינט (Check Point). כמו של-HP יש מגוון רחב של פתרונות והיא מובילה בתחומים רבים, כך יש לצרפת הרבה כלים ולאו דווקא כוכב בולט אחד. אלא שהצרפתים ניסו בכל צורה לייצר מצבים אבל מאוד התקשו מול הניגרים. גם צ'ק פוינט ניסתה ליזום ולסכן את השער של HP, אם כי היא הייתה בולטת בעיקר בהגנה.

הבעיה בהגנה, ובעולם אבטחת המידע בו צ'ק פוינט פועלת, היא שניתן להגן שנים רבות ולמנוע פריצות, אבל מספיק כשל אחד בפעם אחת במערכת כדי לגרום לנזק שכולם יזכרו ויזכירו לך. זה קרה גם במשחק אמש, כאשר טעות של השוער, אניימה, גרמה ליתרון של הצרפתים-HP בשלב מאוד מאוחר ומכריע של המשחק. הניגרים-צ'ק פוינט לא חזרו מהשער הצרפתי ואף הבקיעו שער עצמי בדקה האחרונה, שהעלה את מספר הגולים שהובקעו בדקות האחרונות והראה עד כמה הטורניר הזה צמוד ומותח.

גרמניה לא מספקת את הסחורה
המשחק השני, שהתנהל בין גרמניה-סאפ (SAP) לאלג'יריה-סימנטק (Symantec) היה מותח אבל גם מאכזב. הגרמנים היו מאוד חלשים ואמנם ניצחו ועלו לרבע הגמר, אבל לא סיפקו את הסחורה מבחינת הכדורגל. ההרגשה היא שהדור הנוכחי של הנבחרת הגרמנית הוא כבר לא דור הזהב של המונדיאלים ומשחקי היורו הקודמים. גרמניה אמנם לא זכתה בהם בתארים, אבל שיחקה משחקים מרהיבים עם כדורגל יפה. על מנת שהם יחזרו להוביל ואולי אף יזכו בגביע, כמו שיש כאלה שהימרו לפני תחילת המונדיאל, הם חייבים שאוזיל יחזור לכושר שלו ולימיו היפים.

זה מזכיר לי את מה שקרה וקורה לסאפ עם הרכישה של ביזנס אובג'קטס (Business Objects). שנים רבות סאפ נמנעה מלבצע רכישות גדולות, עד שהיא הבינה שהיא חייבת לשלב דם חדש בפעילות שלה ורכשה את ביזנס אובג'קט, שלה אחת מתוכנות ה-BI המובילות. בשלב הראשון המיזוג היה קשה, אבל לאחר מספר שנים, ובמיוחד בשנה-שנתיים האחרונות, ההטמעה והשילוב של ביזנס אובג'קטס מצליחים להחזיר עטרה ליושנה וקוצרים הצלחות רבות. ככלות הכול, יש להן מוצר שמניב ערך מוסף ואמיתי ללקוחות, ומצדיק את הרכישה של החברה.

ייתכן שהגול של אוזיל, שבלעדיו גרמניה לא הייתה מנצחת, יחזיר לו את הביטחון ואז הנבחרת הגרמנית, בהובלה שלו ושל מולר, תוכל לחזור לימים היפים שלה ואולי גם לעבור את השלבים הבאים.

אלג'יריה-סימנטק האמיצה הוכיחה גם במשחק הזה שיש עתיד לכדורגל האפריקני/ערבי. היא שיחקה עם גרמניה-סאפ כשווה בין שווים, עד לדקה האחרונה של ההארכה שהיא כפתה על היריבה.

המשחק שלה הזכיר את המוצרים של סימנטק, שעובדים ללא לאות ומנסים לאפשר למערכות התשתיות לעבוד ברמת השרידות, הזמינות ואבטחת המידע. בדקה ה-121, כשהתוצאה הייתה 2:0 לטובת גרמניה-סאפ ומרבית שחקני אלג'יריה-סימנטק לא עמדו על הרגליים, ג'אבו, באדי הדלק האחרונים, כבש שער מצמצם ושחקני אלג'יריה רצו בטירוף אחרי הכדור ששכן בשער מתוך אמונה שהם יכולים לעשות את זה ולכבוש עוד אחד בדקות הספורות שנותרו עד לשריקה. אלא שהם לא הצליחו וגרמניה-סאפ ניצחה. עם הכדורגל שהיא הציגה אתמול, זה לא יספיק לה מול צרפת-HP.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים