היהירות של בנט

נראה שהחרם המאיים על ישראל לא ממש מטריד את שר הכלכלה, אחרת אי אפשר להסביר את הפוסט שלו בפייסבוק בו כתב: "וייבר - התשובה למי שרוטט מהחרמות" ● במקום לכתוב אמירות יהירות, עדיף שבנט יפסיק לטמון את ראשו בחול

שר הכלכלה, נפתלי בנט

החרם המאיים על ישראל מטריד גורמים רבים בהיי-טק הישראלי. הענף, שמהווה חלק נכבד מהייצוא הישראלי, עלול להינזק מחרם שכזה – מה שחלילה יעלה בצמצומים, פיטורים ועוד שאר דברים לא רצויים.

אלא שנראה שהמצב המאיים לא מטריד את שר הכלכלה, נפתלי בנט. אחרת אי אפשר להסביר איך בתגובה לעסקה למכירת וייבר (Viber) הוא כתב בפוסט בדף הפייסבוק (Facebook) שלו: "וייבר – התשובה למי שרוטט מהחרמות…".

קודם כל, נשאלת השאלה: מה עניין שמיטה להר סיני? האיומים בחרמות על ישראל מגיעים בעיקר מאירופה, קצת מצפון אמריקה, אולם לא ממש מאסיה. והחברה שקנתה את וייבר היא, כידוע, יפנית. לכן, ההתייחסות של בנט לעניין החרם בהקשר הזה כלל לא רלוונטית.

דבר שני, התגובה הזאת של האח בנט, גם אם היא מתחכמת ו-"מתכתבת" עם מה שווייבר עושה, מעידה על יהירות, אולי אפילו על טמינת הראש בחול. למקרא הדברים שאלתי את עצמי האם הוא לא רואה מה קורה? האם נשמטה מעיניו העובדה שהדיבורים על חרם נגד ישראל, או לפחות נגד ההתנחלויות, נעשו לדבר מקובל באירופה? שחברות אירופיות שונות בעצם כבר מחרימות ומושכות השקעות מחברות ישראליות שנמצאות בשטחים, או גם שם? שהנושא עולה מדי פעם במדינות שונות בעולם? שאפילו האמריקנים, ידידינו הטובים, הזהירו אותנו מההשלכות של חרם?

נכון, בינתיים מדובר הרבה יותר באיום והרבה פחות במעשים, יו"ר הפרלמנט האירופי אמר שחרם על ישראל לא בא בחשבון, ישראל התקבלה בסופו של דבר לתוכנית Horizon 2020 ופחות סביר שמדינות רבות, אפילו לא באירופה, וחברות ענק ינתקו את הקשרים הכלכליים שלהן עם ישראל מאחר שיש כמה חברות ישראליות בשטחים. אנחנו לא בימי החרם הערבי של אחרי מלחמת ששת הימים.

אלא שהסיכון קיים וחרם, כמו מלחמה, יכול להגיע במהירות הבזק, די בהפתעה ובלי התראה ארוכה. הוא יכול להיות צונאמי אחד גדול שיגרור אחריו חברות ומדינות רבות, ממש כמו דומינו. את זה, כמובן, אנחנו לא רוצים, וכדי שזה לא יקרה צריך לעשות מעשים. למשל, משא ומתן רציני. בטח שלא אמירות יהירות.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עובר אורח

    מצחיק לקרוא את הכותרת, ואז את הפיסקה הארוכה הבאה: "נכון, בינתיים מדובר הרבה יותר באיום והרבה פחות במעשים, יו"ר הפרלמנט האירופי אמר שחרם על ישראל לא בא בחשבון, ישראל התקבלה בסופו של דבר לתוכנית Horizon 2020 ופחות סביר שמדינות רבות, אפילו לא באירופה, וחברות ענק ינתקו את הקשרים הכלכליים שלהן עם ישראל מאחר שיש כמה חברות ישראליות בשטחים. אנחנו לא בימי החרם הערבי של אחרי מלחמת ששת הימים" בקיצור - נכון שאין כלום מאחורי החרם חוץ מאוויר חם שכמה גורמים אנטי-ישראלים בעולם מפריחים, אבל למה שלא ניבהל כמו יהודים טובים?... ומי שרוצה לצחוק עוד קצת מומלץ לצפות בקטע הבא- http://www.youtube.com/watch?v=Eo6T8e-8mGA

  2. ציניקן

    אלא תבלבל לבנט את הרסיס עם עובדות! לבנט יש אג׳נדה פוליטית וכל עובדה חייבת להיות תואמת לה. ולא! אוי ואבוי מה שהרסיס והבשר מסביבו יעשו לעובדה. ראה הוזהרת!

אירועים קרובים