אימון אישי לקראת הפרישה

פרישה מעבודה - מרצון או לא, מחייבת הכנה מוקדמת שמתחילה מידיעת הפרטים הקטנים לגבי הזכויות הכלכליות ועד להתמודדות אישית עם הצורך והיכולת לשנות כיוון בחיים ולגלות אופקים חדשים ● פסיכולוגית, מומחית לחרדה, ומי שהיה עד לפני שנתיים סגן בכיר לחשב הכללי, חברו יחד כדי להקים מרכז שיסייע לפורשים בהיי-טק להתמודד עם כל הבעיות שנוחתות עליהם בבת אחת ● אז מה חושבת המאמנת אריאלה זאבי על התלמיד איציק כהן

המאה הנוכחית, כמו החלק האחרון של המאה הקודמת, יצרה דפוסי תעסוקה חדשים שמאלצים אנשים להחליף מקום עבודה, גם אם הם בשיא הכושר. לפעמים זה מרצון – מתוך כוונה לחפש אתגרים חדשים, ולעיתים עקב משברים כלכליים, שגורמים לפיטורים. התסריט הזה מוכר כעת ליותר ויותר אנשים בענף ההיי-טק – עובדים ומנהלים בכירים, שהיו בשיאה של הקריירה שלהם, עד שיום בהיר אחד התבשרו, כי החגיגה נגמרה ועליהם לחפש קריירה חדשה.

על רקע זה החל לפעול בימים אלו "המרכז להכנה ותמיכה לפרישה מהעבודה", שמעיד על עצמו שהוא מביא קונספציה חדשה בכל מה שקשור להכנה לקראת השלב הקשה בחייו של כל אחד: פרישה מעבודה, מרצון או שלא מרצון. גרעין הקונספט משלב צוות מקצועי שכולל את ד"ר רונית שלומי – פסיכולוגית, אריאלה זאבי – מומחית לטיפול בחרדות ובעלת ניסיון של 6,000 שעות באמון אישי (קואצ'ינג) והדרכת מאמנים, ואיציק כהן – שמוכר לרבים מאיתנו כסגן בכיר לשעבר לחשב הכללי במשרד אוצר. כהן מגיע אמנם ליוזמה הזו לאחר שסיים בהצלחה את קורס הכשרת המאמנים CoachMe, אבל יותר מכל יביא לשולחן את ניסיונו האישי, ואת השינוי שהוא חווה כל בשרו באוקטובר 2007, כאשר פרש לדרך עצמאית לאחר 30 שנה בשירות הציבורי.

המרכז יפעל בתל אביב, ובנוסף לשלישיה המובילה יהיו בצוות גם עורכי דין, רואי חשבון, כלכלנים, יועצים ארגוניים, מאבחנים ועוד. כהן וזאבי אומרים שהכוונה היא לערוך השתלמויות לקבוצות מאורגנות או במקומות העבודה, להסביר לעובדים את הזכויות שלהם, להציג בפניהם פתרונות פיננסים, ללמד אותם איך לכתוב קורות חיים, לסייע להם בחיפוש אלטרנטיבת תעסוקה בשוק ולהציע להם טיפולים פסיכולוגיים בשילוב עם אמון אישי, שנועד לאנשים לסייע לבצע את השינוי.

אריאלה זאבי עברה גם היא בעצמה שינויים בחיה. היא ניהלה במשך שנים את המכונים לחינוך ציוני, מלי"ץ, ועוסקת כיום בפסיכותרפיה והתנהגות קוגניטיבית. "כעת אני על סף מימוש הפרק השלישי בחיי", היא אומרת. "הקמתי את המרכז להתפתחות אישית, שכשמו כן הוא, והצטרפתי למרכז להכנה ולתמיכה בפרישה מעבודה".

זאבי רואה קשר ישיר בין אימון אישי לבין הכנה מפרישה מעבודה. "בבסיס הרעיון של תהליך האימון עומדת הגישה, כי לאדם נתונה יכולת בחירה בחיים. המשמעות של הדברים היא, שאם אדם ישנה את האופן שבו הוא רואה את המציאות, הוא גם ישנה אותה ואת מהלך חייו. מעבר לכך", מוסיפה זאבי, "נקודת המוצא שלי היא אהבה. אם אין אהבה, בכל תחום בחיים שום דבר לא יכול לזוז. בטיפול במפוטרי היי-טק אני מביאה את ההתמחות שלי בחרדות, שכן ללא ספק יש כאלו לפני ואחרי הפרישה. השוני בינינו לבין קבוצות אחרות הוא שאנו מביאים את התפיסה הכוללת, המאחדת בין כמה פלטפורמות, שבסופו של דבר נועדו לסייע לאנשים שעלולים למצוא את עצמם בפני פרישה".

השינוי בחיי
כהן מעיד על עצמו, כי עבר בשנתיים האחרונות שינוי מהותי בחייו – שינוי שלא היה מסוגל לעשות כאשר היה בתפקידו הקודם. "למדתי שצריך להוריד את העניבות, להסתכל לאנשים בלבן של העיניים וללמוד להקשיב. זה לא היה פשוט. בתחילה חשבתי שאני יודע הכל, לא האמנתי שאתמיד, אבל מהר מאוד הבנתי כמה אני לא יודע", אומר כהן בגילוי לב. "למדתי גם שאסור להיות שיפוטי בצורה מוקצנת. זה אפיין את כל אורח החיים שלי. למדתי מחדש אפילו את ערכי המשפחה. הרי העבודה התובענית שלי לא אפשרה לי להיות איש משפחה במובן המלא של המילה. היום אני יודע להעריך את זה יותר מתמיד וזה ללא ספק השינוי הכי גדול בחיי. כאשר התחלתי לאמן אנשים אחרים במסגרת הקורס, הבנתי עד כמה ניתן לבצע שינויים בחייו של אדם, עד כמה אתה לא מכיר את עצמך עד שעוזרים לך לגלות. זו הרגשת סיפוק ענקית", הוא אומר.

המורה שלו לאימון אישי היתה אריאלה זאבי. לדבריה, "כבר בשיעורים הראשונים זיהיתי שיש לי כאן עסק עם מישהו מיוחד. הוא מיד שידר כוחניות מסוימת – אחד שיודע הכל, ובשלב הראשון ניסיתי ללמד אותו להקשיב, לשמוע מה אומרים אחרים וכך התחלנו להכיר אחת את השני. הבנתי שהוא יכול להיות מאמן מצוין ואני שמחה שהוא סיים את הקורס הזה בהצלחה".

המשתתפים בפעילות המרכז החדש ייהנו גם מקשריהם האישיים של המייסדים, שמבטיחים לחבר אותם עם גורמים מתאימים לתעסוקה, כאשר במקרה של כהן מובטחת להם פגישה עם אחד האנשים היותר מקושרים בענף.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עו"ד דורון תמיר

    כל הכבוד והמון הצלחה בפעילותכם המבורכת. כן ירבו הפועלים כמוכם. דורון תמיר מנכ"ל תמיר יועצים וייזמות עסקית.

אירועים קרובים