ה-OCED בודק אותנו

משלחת של ארגון ה-OCED סיימה ביקור בישראל, במהלכו בדקה את רמת השלטון במדינה, איכות הרגולציה וממשל זמין - וכיצד כל זה מסייע לפישוט תהליכים בירוקרטים והקלה על חיי האזרחים ● בממשלה מדווחים, כי המשלחת הופתעה מדברים רבים, וכעת ממתינים לדו"ח

בשבוע שעבר עזבה את ישראל משלחת בת שבעה חברים שייצגה את ה-OCED העולמי – ארגון הגג של המדינות המתפתחות. המשלחת קיימה סדרה של פגישות עם אנשי ממשל זמין במשרד האוצר, אנשי משרד ראש הממשלה וגורמים מקצועיים אחרים, במטרה לקבל תמונת מצב עדכנית על מבנה הממשל הישראלי על רבדיו השונים, תוך בחינת הצדדים הטכנולוגיים של הנושא. בראש המשלחת עמד ג'וזף קונביץ, המטפל במגזר הציבורי-ממשלתי בארגון.

הנושאים אותם בוחנו חברי המשלחת היו מבנה הממשל בישראל, היחסים בין הרשות המבצעת לרשות המחוקקת ועוד. בנוסף, הם בדק את ערכי היסוד במדיניות הממשל הישראלית, והתמקדו ביושרה ומניעת שחיתויות, שקיפות ואחריות, איכות הרגולציות ופישוט התהליכים. יצוין, כי בממשלה התייחסו ברצינות רבה למשלחת, שכן הארגון שייצגה מדרג את ישראל בכל שנה בטבלאות שונות על פי מדדים בנושאים דוגמת חדירת טכנולוגיה, פערים דיגיטליים, איכות השלטון ועוד – וכעת הם מתעניינים מאוד ברגולציה.

בין היתר נפגשו חברי המשלחת עם פרופ' מנואל טכטנברג – ראש המועצה הלאומית לכלכלה ועם אייל גבאי – מנכ"ל משרד ראש הממשלה. פגישות עבודה נערכו גם עם אנשי ממשל זמין, איתם ישבו חברי המשלחת לפחות 30 שעות בשבוע שחלף. הם שאלו שאלות וקיבלו תשובות מפורטות.

האיחוד האירופי מייחס חשיבות רבה לנושא הרגולציה בממשלות, בהיבט של שיפור השירות לאזרח. מעניין לגלות שנושא הרגולציה נתפס ככזה שיש לו עוגן טכנולוגי. בעיני ה-OCED, פישוט תהליכים ורגולציה מחייבים ממשלה לכונן מדיניות סדורה מראש, עם מוסדות אפקטיביים שמתבססים על שימוש בכלים טכנולוגיים, כדי להפחית את העומס על האזרחים.

ב-2007 אישר כנס השרים של ה-OCED את תהליך הצטרפותן לארגון של חמש מדינות, ביניהן ישראל. במקביל, קיבלה אז הממשלה החלטה להקים צוות היגוי מקצועי, בראשות משרד האוצר, שיקבע את הסדרת הנושאים שישראל צריכה לעמוד בהם כדי להתקבל לארגון. כעת מקווים במשרד ראש הממשלה ובמשרד האוצר שהביקור יתרום לשיפור התדמית של ישראל בעיני ארגון זה, יאיץ את קבלתה אליו וישפר את הדירוגים שלה בטבלאות השונות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים