מה אתם עושים עם המחשבים המשומשים?

עמותת "מחשב לכל ילד" רוצה לעשות 500 ילדים מאושרים בקיץ הזה ● עליכם, הקוראים, לתרום את המחשבים הישנים שלכם - ולסייע במשימה החשובה

לכל אחד ואחת היה, או יש בוודאי, מחשבים משומשים, שכבר אינם תואמים את צרכיו. מה עושים איתם? שמים בבוידעם, משתמשים בהם כפלטפורמה נוחה לעציצים, או שסתם זורקים אותם לפח האשפה ומזהמים את הסביבה.

לדורון בן דוד, מנכ"ל חברת דרים ויו, יש הצעה אחרת עבורכם: תרמו אותם לעמותה שהוא עומד בראשה, כדי זו תעביר אותם למשפחות נזקקות ולילדים שאין ביכולתם להשיג מחשבים חדשים. בטרם מחלקת העמותה את המחשבים, היא כמובן משפצת ומשדרגת אותם, כראוי.

בן דוד וחבריו בחרו לקרוא לעמותה שלהם בשם "מחשב לכל ילד". היא נתמכת על ידי משרד השיכון, פרויקט שיקום השכונות, מחלקת הרווחה של עיריית תל אביב-יפו, ומחלקות רווחה ברשויות מקומיות נוספות. במהלך מבצע "עופרת יצוקה" אספה העמותה מחשבים עבור ילדים ותושבים מיישובי קו העימות בדרום, וגייסה לצורך כך את התעשייה האווירית, שתרמה מחצית מסך המחשבים.

כעת נערכת העמותה למבצע קיץ, במסגרתו היא מבקשת לגייס 500 מחשבים, שיוענקו לילדים באזורי מצוקה. העמותה מתחייבת שלמחשב תהיה יכולת לחיבור לאינטרנט, וכך ייהנו הילדים שיקבלו אותם מחיבור לרשת. בן דוד מציין כי העמותה נהנית משותפות אסטרטגית של בזק, המסייעת בחיבור לאינטרנט.

הבחירה בשם העמותה, "מחשב לכל ילד", הייתה לדבריו, מקרית לחלוטין, ולא כוונה חלילה להתריס נגד הפרויקט הלאומי הוותיק הנקרא גם הוא בשם זה. לא כך חשבו במשרד ראש הממשלה, כאשר אנשיו פנו לפני שנתיים לבית המשפט, על מנת לדרוש זכויות יוצרים על השם. בישראל, מדינה שבה הכל שפיט, נמצאו השופטים שהקדישו זמן גם לסוגיה בלתי חשובה זו.

בישראל יש מגוון עמותות הפועלות לצמצום הפער הדיגיטלי. למרבה הצער יש "פרנסה" לכולן, ואין עמותה אחת יכולה לבוא על חשבון רעותה, גם אם השמות שלהן דומים. מבחן התוצאה הוא הקובע גם כאן. ככל שיהיו יותר עמותות ואנשים כמו בן דוד, כך מצבנו ייטב.

אז אם בסיום קריאת טור זה תפשפשו במחסנים או בחדרים שלכם ותגלו מחשב משומש, אל תהססו להרים טלפון לדורון בן דוד, 03-5623131, או בקרו באתר העמותה, בכתובת הבאה. היעד שהעמותה הציבה לעצמה הוא בר-מימוש: 500 ילדים שיוכלו לחייך בקיץ הזה, עם מחשב מחובר לאינטרנט. הדבר בידיכם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים