מונדיאל 2022: היום של יבמ, סיסקו ואורקל

נבחרות אנגליה, ארצות הברית והולנד, שמיוצגות על ידי החברות שבכותרת, ניצחו את יריבותיהן ביום מלא שערים וכדורגל יפה

22/11/2022 14:08

אין דבר יותר מעצבן יותר מלשבת מול מחשב שנתקע כל הזמן. זה פוגע ביכולת לעבוד, ביעילות ובניצול הזמן. בהתאם, אין דבר יותר מעצבן מלראות משחק כדורגל שאמורות להיות בו 90 דקות של התקפות ושערים, כאשר בפועל, קבוצה אחת מבזבזת את הזמן על פציעות מדומות ובעיטות של כדורים ליציע. במונדיאל הנוכחי, נראה שסוף סוף מצאו את הפתרון לכך והשופטים קיבלו הוראה לעצור את השעון שעל ידיהם בכל פעם שהמשחק נעצר. כך ניתנות תוספות זמן ארוכות יותר, יש שיאמרו ארוכות מדי: במחצית השנייה של המשחק האחרון אתמול, בין ארצות הברית-סיסקו לוויילס-דיבי מאסטרו, ניתנה תוספת זמן של תשע דקות, שהתארכה ליותר מ-10 דקות.

אתמול ראינו יום שני של משחקי מונדיאל מלהיבים, תוססים, עם מלא גולים ועם כדורגל קצבי, ששם את הדגש על השגת הכרעה ומשחק מהיר. כמו שבתחום הטכנולוגיה שמים כיום דגש רב יותר על מהירות התגובה וקיצור זמני הפיתוח, על ידי שימוש בטכנולוגיות חכמות.

במשחק הראשון של היום התמודדה יבמ-אנגליה מול איראן, שבהיותה מדינה מצורעת, לפחות על ידי המערב (וגם זה לא מספיק), לא אצמיד לה נבחרת כלשהי. נבחרת אנגליה היא נבחרת הכדורגל ה-"עתיקה" ביותר. למרות זאת, היא הוכיחה במשחק אתמול שהיא יודעת להמציא את עצמה מחדש, עם סגל צעיר, שכבש בצרורות והביא לה את הניצחון הענק – 6-2. כמוה גם יבמ, אחת החברות הוותיקות בענף, שלמדה להמציא את עצמה בכל פעם מחדש ולהיות רלוונטית גם במאה ה-21.

גארת' 1: סאות'גייט, מאמן נבחרת אנגליה.

גארת' 1: סאות'גייט, מאמן נבחרת אנגליה. צילום: BigStock

באשר לאיראן, בניגוד לקטאר-טוויטר, שמן העבר השני של המפרץ הפרסי, מדובר בנבחרת מוכשרת, והיה מדהים לראות איך יבמ-אנגליה פשוט דורסת אותה. אחרי המשחק דווח שרבים מהאיראנים, והאיראניות, שצפו בו שמחו מאוד על הפסדה של הנבחרת (שאיננה) שלהם, עקב ההתנהגות הברוטלית של המשטר בטהרן מול המפגינות והמפגינים במחאה שנמשכת שם כבר יותר מחודשיים. הכדורגלנים האיראנים, שנקטו במחאה שקטה משלהם כשלא שרו את ההמנון בפתיחת המשחק, אמנם כבשו, אבל נראה שאת התחמושת האמיתית שלהם הם שלחו לרוסיה, וכך חזינו במשחק חד צדדי, עם 78% החזקת כדור בידי יבמ-אנגליה. האם זה אומר שהנבחרת של גארת' סאות'גייט (או, אם תרצו, ארבינד קרישנה) בדרך לזכייה במונדיאל? הבה לא נתלהב, כי ההיסטוריה מוכיחה שנבחרות שמתחילות חזק את הטורניר מסיימות אותו בדרך כלל בקול ענות חלושה. האם איראן סיימה את דרכה בטורניר? לא הייתי מספיד אותה, בעיקר לאור התוצאה של המשחק השני באותו הבית, שנערך בשעות הערב.

שאלה של תקשורת

אתמול סוף סוף היה משחק שהתחיל בשעה שלאחר סיום העבודה – 21:00, ובו נפגשו ארצות הברית-סיסקו ו-וויילס-דיבי מאסטרו. ארצות הברית-סיסקו היא ללא ספק הנבחרת הכי מקושרת, עם קישור טוב, כזו ששולטת בעולם התקשורת אבל רוצה לשלוט בכל עולם המחשוב. כמו נבחרת ארצות הברית, סיסקו היא חברה שיש לה שיטה וחזון מאוד ברורים, שבעזרתם היא רוצה לחבר את כל העולם ולקדם את הדמוקרטיזציה של המחשוב בו.

מולה התייצבה, כאמור, וויילס-דיבי מאסטרו הקטנה, שהיא למעשה נבחרת של אדם אחד, שלא פרש מכדורגל רק כדי להמשיך לשחק בה – גארת' בייל. כמו של-וויילס יש נבחרת צנועה, שעצם העלייה שלה למונדיאל הייתה בגדר הפתיעה, דיבי מאסטרו היא חברת סטארט-אפ צנועה וקטנה, שמוכיחה שאפשר לעשות דברים גדולים. במקרה שלה זה נעשה דרך פלטפורמה שיתופית לניהול, שליטה ובקרה על השינויים שנעשים במסדי הנתונים השונים של הלקוח.

גארת' 2: בייל, כוכב נבחרת וויילס.

גארת' 2: בייל, כוכב נבחרת וויילס. צילום: BigStock

ארצות הברית-סיסקו פתחה את המשחק כמו שהיא יודעת לפתוח מלחמות – חזק, מהר, עם שליטה והמון הזדמנויות שלא תורגמו לשערים. כמה סימבולי שאת השער היחיד לזכות ארצות הברית, שהיא ארץ של מהגרים, כבש טימות'י וואה – מהגר שנולד לכוכב הכדורגל הליברי ג'ורג' וואה (שמשמש כיום כנשיא ליבריה). מנגד, כשהיה נראה שגם המשחק האחרון של היום יוכרע, ושהנבחרות שיעלו מהבית הזה לשמינית הגמר הן ארצות הברית-סיסקו ואנגליה-יבמ, הזכיר הדרקון, בייל, לכולם שאם אתה מנהל נכון את הנתונים, מזהה נכון את השינויים שקורים במשחק (כמו שדיבי מאסטרו מזהה את השינויים במסד הנתונים) ויודע להתמקם נכון ברחבה, אתה יכול לסחוט פנדל – ולהבקיע. בייל נתן בעיטת פצצה, שנכנסה בקלות לשער והזכירה איזה כישרון גדול הוא, למרות השנים הרבות והמאכזבות שלו על הספסל של ריאל מדריד.

מהצד השני, ארצות הברית-סיסקו חייבת ללמוד איך לגמור משחקים, אחרת היא תמצא את עצמה מחוץ למונדיאל מוקדם מהצפוי. זאת, בדומה לסיסקו, שחייבת כל הזמן להתחדש ולרוץ, על מנת להמשיך ולהוביל את עולמות התקשורת ומערכות המידע בעולם.

השיטתיות והנחישות שהובילו לניצחון

בין שני המשחקים שצוינו כאן, בשעות לפנות ערב נערך אתמול משחק בבית הראשון, בין נבחרות הולנד-אורקל וסנגל-מנדיקס. סנגל, שאחד הכוכבים שלה הוא השוער של צ'לסי, אדוארד מנדי, ללא ספק עובדת בשיטת המנדיקס. מנדיקס, למי שלא יודע, היא פלטפורמת פיתוח Low Code שמאפשרת ללקוחות ליצור קוד בצורה מהירה ואיכותית, תוך הקמת מערכות תוכנה מורכבות בצורה פשוטה. במשחק הוכיחה נבחרת סנגל שהיא יודעת לשחק מהר ולבנות הרבה מצבים. אלא שלצערה, היא נפגשה בנבחרת מאומנת ו-ותיקה, שהמנהיג שלה, לואי ואן חאל (בדומה ללארי אליסון מאורקל), יודע להתמודד עם כל מצב ונבחרת.

על אף שההתמודדות הייתה צמודה, המשחק הסתיים בניצחון 2-0 להולנד-אורקל. המשחק היה יפה מאוד, עם כמעט שוויון בהחזקת הכדור – 53% מהזמן הוא היה ברגלי שחקני הולנד-אורקל ו-47% אצל סנגל-מנדיקס, ועם 25 בעיטות לשער, שבע מתוכן למסגרת. האורקלים מארץ השפלה היו יעילים יותר וכבשו שני שערים משלושה מצבים – שניהם ב-10 הדקות האחרונות.

התובנה מהמשחק הזה היא שאסור להספיד את הולנד-אורקל, וגם אם לפעמים נראה שלוקח להולנד זמן להיכנס למשחק, כמו שלאורקל לקח זמן להיכנס לעולם הענן, בסוף השיטתיות, הנחישות והכישרון, יחד עם ההובלה והמנהיגות של המאמן או ההנהלה הבכירה, מובילות לניצחון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים