CES 2024 – הגאדג'טים

אוזניות, מקלדת, קונסולה ואפילו מייבש שיער – ארבעה גאדג'טים מעניינים שהוצגו בתערוכת הטכנולוגיה הצרכנית המובילה בעולם

הכניסה לתערוכת CES, בשבוע שעבר בלאס וגאס.

כמו בכל תערוכת CES, גם בזו האחרונה, שהתקיימה בשבוע שעבר בלאס וגאס, ניתן היה למצוא לא מעט חדשנות צרכנית בכל ההיבטים האפשריים. מבקרי התערוכה נתקלו בתערובת הסטנדרטית של טכנולוגיה על כל גווניה הצרכניים, אבל גם בגאדג'טים מעניינים. חלק מהחפיצים (המילה העברית לגאדג'טים) מגיעים מבתי היוצר של החברות הגדולות וחלקן מהמוח הקודח של חברות סטארט-אפ, שמנסות את מזלן. לפניכם כמה דוגמאות לכמה חפיצים מעניינים במיוחד שהוצגו בתערוכה, מכמה קטגוריות.

AirLight Pro
כמה פעמים בשבוע אתם משתמשים במייבש שיער? אני בטוח שבחורף קצת יותר מאשר בעונות האחרות, כי אף אחד לא אוהב להישאר עם שיער רטוב אחרי המקלחת, במיוחד לא בתקופה הקרה יותר – גם אם התנור מחמם די טוב את הבית. אל תשאלו אותי על הבדלים בין מייבשי שיער, אבל ללוריאל יש מוצר חדש בשם AirLight Pro, שפותח עם סטארט-אפ בשם Zuvi. המוצר מציע ייבוש ברמה מקצועית, לא פחות, ומבטיח עד 33% שיער יותר לח ועד 59% שיער חלק יותר – וכל זאת בצריכת חשמל שנמוכה ב-31%.

AirLight Pro.

AirLight Pro. צילום: יח"צ

ל-AirLight Pro יש מנוע עם 17 להבים, שעובד במהירות גבוהה ומשתמש באינפרא אדום ובטכנולוגיה קניינית בשם LightCare, שמייבשת את השיער מהר וללא חום מוגזם באמצעות נורות טונגסטן-הלוגן, כך שנוצר לו מראה חלק ומבריק. הטכנולוגיה פותחה בידי מדענים שהסתייעו במהנדסי רחפנים, מספרים בלוריאל, והמכשיר ישווק בהתחלה בארצות הברית, אבל אמור להגיע, בסופו של דבר, גם לארץ. כשזה יקרה, החברה תספר מה המחיר.

MSI Claw A1M
נישת הקונסולות הניידות שמיועדות למשחקי מחשב אמנם עדיין מצומצמת, אבל יש שחקנית חדשה בתחום, הרביעית במספר – MSI. החברה הציגה במסגרת התערוכה את Claw A1M, שכמו הקונסולות של לנובו ושל אסוס, שקדמו לה ויצאו בשנה שעברה, מבוססת על Windows 11. אבל, היא מאוד שונה מחברותיה בכך שבעוד שהן הגיעו עם מעבד ייעודי שפיתחה AMD לשוק הזה, היא מבוססת על Core Ultra 7 155H – אחד המעבדים החדשים שמציעה אינטל לעולם המחשבים הניידים, יחד עם השבב הגרפי המשולב Arc.

MSI Claw A1M.

MSI Claw A1M. צילום: יח"צ

ל-Claw יש מסך IPS בגודל 7 אינץ' ברזולוציית FHD ובקצב ריענון של 120 הרץ, והיא מגיעה עם 16 גיגה-בייט זיכרון RAM ועם זיכרון אחסון מבוסס SSD בממשק PCIe 4 עם תמיכה ב-NVMe, אבל הנפח לא צוין. הממדים שלה הם 294x117x21.2 מ"מ, היא שוקלת 675 גרם ויש לה סוללת 53 וואט/שעה.

הקונסולה תומכת ב-WiFi 7 וב-Bluetooth 5.4, יש בה חיישן טביעות אצבע וכן תפריט ראשי מעל Windows, עם כפתור ייעודי בקונסולה עצמה, שמאפשר להתקין, לצד משחקי מחשב, גם משחקי אנדרואיד – כך לפי החברה. היא תגיע ברבעון הנוכחי גם לישראל. המחיר טרם נקבע.

Mechanical Energy Harvesting Combo
מה היא תערוכה אם לא מציגים בה מוצר קונספט אחד או שניים? לנובו הביאה להיבט הזה של CES 2024 ערכת מקלדת ועכבר תחת השם Mechanical Energy Harvesting Combo, שאת הסוללה שלהם ממלאים בפעילות מכנית, כפי שהשם רומז לא בעדינות, או סולרית.

Mechanical Energy Harvesting Combo.

Mechanical Energy Harvesting Combo. צילום: יח"צ

המקלדת מכילה פאנל סולרי שמטעין את הסוללה הפנימית. עם זאת, לא תמיד, ואולי אפילו לא לרוב, יש אור שמש בנקודת העבודה עצמה. אז מה עושים? מסובבים את החוגה בפינה השמאלית העליונה במשך חמש דקות כדי לקבל חצי שעת עבודה. ומה עושים עם העכבר? אצלו הכול זה עבודה ידנית: בתחתית יש טבעת נשלפת שפותחים אותה, משחקים איתה דקה או משהו כזה, ומקבלים חצי שעת עבודה עם העכבר.

כאמור, מדובר במוצר קונספט, והעיצוב של המקלדת הוא לא ממש מבריק, על אף שהעכבר נראה תקני לחלוטין מהצד הפעיל שלו. מה הסיכוי שזה יהפוך למוצר שוק? קלוש, לדעתי.

JBL Live 3
איך אפשר בלי אוזניות – המוצר הכי פופולרי כיום בשוק הדיגיטלי הצרכני, ככל הנראה? ב-JBL הציגו בתערוכה סוג של חידוש: אנחנו נציע לכם שלושה עיצובים של אותו זוג אוזניות נטולות חוטים ואתם תבחרו את מה שמתאים לכם. הכירו את סדרת JBL Live 3 שמורכבת, ולא במקרה, משלושה דגמים של אוזניות שנושאים את השמות הפרטיים Buds ,Beam ו-Flex.

JBL Live 3.

JBL Live 3. צילום: יח"צ

שלושת הדגמים מגיעים עם מארז טעינה שמכיל מסך מגע ש-JBL הציגה בראשונה ב-Tour Pro 2 שלה. הוא מספק כל מיני אפשרויות, כולל מעבר בין שירים וקבלת התראות. שלושת הדגמים אף מציגים עמידות בפני רטיבות ואבק בתקן IP55, חיבור Bluetooth 5.3, טעינה אלחוטית, סינון רעשים אקטיבי וכדומה. כלל האוזניות מבוססות על מגע לצורך התפעול השוטף.

השוני הוא שערכה אחת היא בצבע סגול עם אוזניות בעיצוב מינימלי קלאסי, ונכנסות לאוזן עם קצה סיליקון ולא חורג משם, ערכה שנייה מגיעה בצבע טורקיז ללא קצוות סיליקון, עם "זהב" בעיצוב שמזכיר את ה-AirPods המקוריות, וזו השלישית – בצבע שחור, בעיצוב שכולל זנב, אבל עם קצוות סיליקון. כל שלושת הדגמים יגיעו ביחד לשוק, לא לפני יוני 2024, ומחירם יהיה זהה – כ-200 דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים