IFA 2022: טלפונים, טלוויזיות ופטיש 10 ק"ג שלא שובר את המסך

פלי הנמר והקוסמת, דליה אסיא-פלד, הגיעו לתערוכת הטכנולוגיה הצרכנית השנייה בגודלה בעולם, וחזו ב-"איים" ריקים מתצוגות, אבל גם בטכנולוגיות מתקדמות ● חלק ב'

מסך ענק, בגודל 136 אינץ', בביתן של LG בתערוכת IFA 2022.

מעל 1,000 מציגים מיותר מ-30 מדינות הציגו את המוצרים שלהם בתערוכת הטכנולוגיה למגזר הצרכני IFA 2022, שננעלה היום (ג') בברלין. לא מצאנו ביניהם ולו נציג אחד מישראל – וחבל.

החברות שהשתתפו בתערוכה הציגו את המוצרים שלהן לקמעונאים, קונים ומומחים בתעשייה, כשהמציגות הבולטות ביותר היו סמסונג ו-LGאפל המשיכה במסורת של אי השתתפות באירועים של אחרים, ותשיק את שלל מוצריה החדשים מחר, כולל ה-iPhone 14 המדובר.

מץ הוא שם מוכר בארץ מראשית עידן שידורי הטלוויזיה. חברה זו היא בין הבודדות שממשיכות לייצר מכשירי טלוויזיה מאז 1955 ועד היום - בגרמניה, ולא במזרח הרחוק.

מץ הוא שם מוכר בארץ מראשית עידן שידורי הטלוויזיה. חברה זו היא בין הבודדות שממשיכות לייצר מכשירי טלוויזיה מאז 1955 ועד היום – בגרמניה, ולא במזרח הרחוק. לצד המסך: דליה אסיא-פלד. צילום: פלי הנמר

גם ענקיות אחרות, כמו פיליפס וסוני, לא הגיעו לתערוכה בברלין, מאחר שכל החלטה על השתתפות באירוע בסדר גודל כזה מתקבלת אצלן לפחות חצי שנה מראש – ולפני חצי שנה, הקורונה טרם "נעלמה". מדובר כאן בחסרון אי גמישות הגודל. סיור בשטחי התערוכה העלה "איים" ריקים מתצוגות, שבעבר כן נשכרו על ידי חברות שהשנה לא הגיעו, או שנועדו להגדלת התצוגות של אלה שכן משתתפות.

webOS היא מערכת הפעלה פתוחה מבוססת אנדרואיד, שפותחה על ידי LG. אני לא חושד בכותבי מערכוני ה-"היי-טקס" בארץ נהדרת שהעתיקו את השם webOS לחברה הדמיונית של אודי כגן וליאת הר לב, אבל אי אפשר שלא להיזכר בהם בהקשר הזה.

webOS היא מערכת הפעלה פתוחה מבוססת אנדרואיד, שפותחה על ידי LG. אני לא חושד בכותבי מערכוני ה-"היי-טקס" בארץ נהדרת שהעתיקו את השם webOS לחברה הדמיונית של אודי כגן וליאת הר לב, אבל אי אפשר שלא להיזכר בהם בהקשר הזה. צילום: פלי הנמר

סוני נימקה את החלטתה שלא להשתתף בנימוק נוסף: "ככל שבעולם מתרבות הזדמנויות דיגיטליות ומקוונות, סוני תתקשר בדרכים שיוכלו להעביר את חדשות המוצר המרגשות שלנו לקהל רחב יותר", הצהירה הענקית היפנית.

החיים עברו לטלפון והכול מנוהל ממנו, ביד. זה מצריך מסך חזק ולא שביר. באירוע חזינו בהדגמה חיה של מכה מפטיש 10 ק"ג, שגם הוא לא שבר את המסך של Panzer Glass.

החיים עברו לטלפון והכול מנוהל ממנו, ביד. זה מצריך מסך חזק ולא שביר. באירוע חזינו בהדגמה חיה של מכה מפטיש 10 ק"ג, שגם הוא לא שבר את המסך של Panzer Glass. צילום: פלי הנמר

מהם המוצרים הבולטים שהושקו בתערוכה?

קבלו משפט אחד שמסכם את התצוגות המושכות ביותר: מסכים הולכים וגדלים, שנעשים דקים ומתקמרים, והמכשירים בבית מתחברים, בין אם הם ממוקמים בסלון, בחדר השינה, במטבח או בכל חדר אחר בו – הכול דיגיטלי ואלחוטי.

דליה אסיא-פלד לצד מקרר חכם של סמסונג, שגם הוא מבוסס על בינה מלאכותית.

דליה אסיא-פלד לצד מקרר חכם של סמסונג, שגם הוא מבוסס על בינה מלאכותית. צילום: פלי הנמר

בין המוצרים שמשכו תשומת לב רבה במדיה העולמית, ובצדק, היו ארונית אחסון הנעליים וטלוויזיית ה-OLED בגודל 97 אינץ' של LG, טלוויזיות חכמות של סמסונג, וגם מחשב נייד עם מסך מתקפל של אסוס. סמסונג אף הציגה אסלה חכמה, בשיתוף הקרן של ביל ומלינדה גייטס. האסלה מיועדת לשימוש ביתי, וכוללת טכנולוגיות טיפול בחום ועיבוד ביולוגי שהורגות את הפתוגנים בפסולת האנושית, מה שהופך אותה לבטוחה לשחרור לסביבה. הפסולת המוצקה מיובשת ונשרפת לאפר, בעוד שהפסולת הנוזלית מטופלת בתהליך טיהור ביולוגי. מעניין לדעת האם השניים, שנשארו בעלים משותפים של הקרן גם לאחר הגירושים המתוקשרים שלהם, ישלבו את האסלה החכמה החדשה בפרויקט הענק לטיהור במים באזורים נחשלים שהיא מבצעת.

כאמור, אפל לא מציגה באירועים של אחרים. לכן, סמסונג הייתה ב-IFA 2022 מוקד המשיכה בתחום הסמארטפונים, והציגה טלפונים מתקפלים לאורך ולרוחב. כאן מדובר ב-Z FLIP4.

כאמור, אפל לא מציגה באירועים של אחרים. לכן, סמסונג הייתה ב-IFA 2022 מוקד המשיכה בתחום הסמארטפונים, והציגה טלפונים מתקפלים לאורך ולרוחב. כאן מדובר ב-Z FLIP4. צילום: פלי הנמר

מה מקור השם IFA?

IFA הם ראשי התיבות בגרמנית של Internationale Funkausstellung, ובעברית – תערוכת הרדיו הבינלאומית. זוהי התערוכה המובילה השנייה בעולם מוצרי האלקטרוניקה הצרכנית, לאחר תערוכת CES, שנערכת בכל חודש ינואר בלאס וגאס.

LG מיצבה את עצמה כענקית מוצרי צריכה אלקטרוניים, והציגה ביתן משלה, שני בגודלו רק לזה של סמסונג, בעלת הביתן העצמאי הגדול (במובהק) בתערוכה.

LG מיצבה את עצמה כענקית מוצרי צריכה אלקטרוניים, והציגה ביתן משלה, שני בגודלו רק לזה של סמסונג, בעלת הביתן העצמאי הגדול (במובהק) בתערוכה. צילום: פלי הנמר

אירוע IFA הראשון נערך כבר לפני כמעט 100 שנים, בדצמבר 1924, והתמקד בחידושים במערכות הרדיו (אלחוט). מאז הוא התרחב לשלל המוצרים הטכנולוגיים שמגיעים לצרכן עצמו.

לחלקה הראשון של הסקירה לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים