תוכן שיווקי

הגיע הזמן להתמקד בעסקים ולא בתשתיות

פתרונות מתקדמים לשירותי ענן של ווי-אנקור ו- VMware מאפשרים כיום לחברות עסקיות לקבל את הרמה הגבוהה ביותר של תשתיות מנוהלות על פי דרישה, ולהשאיר את ניהול משאבי המחשוב למומחים לכך

18/01/2022 14:45
אימוץ הענן הולך ומתרחב.

מאת עוזי מירון

 

בשיחה עם רועי ברקאי, סמנכ"ל חטיבת הענן בווי אנקור, הוא מסביר על האתגרים שבפניהם ניצבות כיום חברות SMB/SME, בנוגע לניהול תשתיות המחשוב שלהן.

רועי, אני מבין שאתם נמצאים בצמיחה מהירה, מהי הסיבה לנהירה ההולכת וגוברת של חברות עסקיות לענן WeCloud שלכם?

"אין ספק כי התקפות הכופר על ארגונים וחברות, לצד הקושי שלהן לגייס כוח אדם טכני איכותי לטיפול בתשתיות המחשוב של החברה והגנה עליהן, הביאו יותר ויותר חברות עסקיות – SMB/SME, לבצע מעבר מלא, או חלקי, של תשתיות המחשוב שלהן לענן.

"מעבר לכך, אנחנו נמצאים בתקופה שבה חברות חייבות להיות מסוגלות להגיב בצורה מהירה ודינמית לשינויים בלתי צפויים בצריכת שירותי המחשוב שלהן, ובחלק לא קטן מהמקרים, התשתית הקיימת פשוט לא מסוגלת לתמוך בשינויים אלו.

"גם גיוס ושימור כוח אדם טכנולוגי ומיומן הפך להיות מאוד בעייתי. בגלל התחרות הרבה שיש בשוק, חברות SMB ו-SME מתקשות מאוד לגייס כוח אדם איכותי שיטפל בתשתיות, וכשהן מצליחות לבצע זאת העלויות של העובדים גבוהות מאוד. התופעה הזו משפיעה גם על היכולת לשמר את העובדים הללו, שנהנים מסטנדרטים של שכר ותנאים, שהחברות הללו מתקשות לספק, כיוון שלא מדובר ביכולות של חברות היי-טק או יוניקורן עשירות ומבוססות.

"הבעיה מתרחבת גם לציוד עצמו. תשתיות מחשוב מתקדמות עולות הרבה כסף, ומחייבות את מנהל מערכות המידע להיות במרדף בלתי פוסק. ברוב המקרים מנהל מערכות המידע  לא יכול להרשות לעצמו לבחור את הפתרונות שבאמת יספקו לו מענה, וניאלץ לבצע פשרות שהמשמעות שלהן – שרידות וזמינות נמוכה יותר לצד חשיפה לסיכוני סייבר, שעלולים להשבית את החברה".

איך הפתרון שלכם מספק מענה לכל האתגרים הללו?

כספק ענן אנחנו משתמשים בציוד הכי מתקדם ומעודכן שקיים בתחום. משמעות הדבר היא, שאנו דואגים לשדרג את התשתיות שלנו באופן תדיר, דואגים לרמת ביצועים גבוהה, כך שכל חברה אשר מעבירה את התשתיות שלה אלינו נהנית מביצועים, שרידות וזמינות גבוהים פי כמה מאלו שהיו לה.

"לקוחות שירותי הענן נהנים משירות וייעוץ של כוח האדם המקצועי והאיכותי שקיים בשוק, שלקוחות ענן מתקשים להחזיק. בנוסף, להבדיל מהחברות הבינלאומיות הגדולות בתחום הענן, שמחזיקות בקו השירות הראשון רמה נמוכה יחסית של אנשי מקצוע, ורק אם הבעיה מחמירה מעבירות אותך לרמה גבוהה יותר, אצלנו האנשים הם בעלי ידע מגוון – מולטידיסיפלינרי, כך שמהרגע הראשון של הפנייה אתה מגיע לצוות ההנדסה של הענן. הדבר  מייצר רמת תמיכה ו-SLA מאוד גבוהים של 7X24, עם ממוצע של חצי שעה תגובה. והכל מצוות מקומי זמין, שאפשר לדבר איתו בעברית ובגובה העיניים. זה סטנדרט שאם אתה רוצה להגיע אליו במקומות אחרים, צריך לשלם הרבה מאוד אקסטרות, שעלולות להסתכם באלפי דולרים".

הזכרת את אתגר ההתגוננות מפני התקפות כופר – מה המענה שלכם לנושא?

"מטבע הדברים, העובדה שאנו משתמשים במערכות המתקדמות ביותר, עם תחזוקה ועדכון תמידיים, מצמצמת במידה ניכרת את החשיפה לפגיעויות. עם זאת, אין הגנה הרמטית, וכאן באות לידי ביטוי טכנולוגיות הגיבוי והשחזור המתקדמות של VMware ו-NetApp, שמאפשרות לנו להחזיר את הארגון למצב הקודם שהוא היה בו בפרק זמן אפסי. כך שתיאורטית אנחנו יכולים להתעלם מההשתלטות של התוקף ולבצע שחזור מלא של המערכת".

איך הפתרונות שלכם מספקים מענה לדינמיות בגידול או בקיטון של עסקים שרואים בימינו?

"הענן של WeCloud מספק את היכולת לגדול ולקטון בצורה מאוד מהירה. יש כיום בעיה גדולה של ייצור שבבים בעולם. ארגון שצריך לרכוש שרתים כדי לספק מענה מהיר לגידול מסיבי בצריכה, עשוי למצוא את עצמו ממתין הרבה זמן לציוד ותוך כדי כך מפסיד הרבה מאוד כסף והזדמנויות עסקיות. אצלנו בענן הוא עושה את זה בלחיצת כפתור, ובעידן אי הוודאות של היום, שינויים כאלו מאוד תכופים. רואים את זה במעבר של ארגונים מעבודה בארגון לעבודה מרוחקת מהבית – פתאום יש עומס מטורף על המערכות מבחוץ, צריך עוד משאבים ואין…

"לסיכום, צו השעה בימינו הינו מיקוד ביתרונות הליבה שלנו. חברות עסקיות צריכות להתמקד בעשייה העסקית שלהן, ואת ניהול משאבי המחשוב להשאיר למומחים לכך".

אירועים קרובים