תוכן שיווקי

"הדור ה-5 והרשתות הפרטיות יזניקו את המהפכה התעשייתית הבאה"

כך אמר דרור בהט, סמנכ"ל השיווק בפלאפון, בזק בינלאומי ו-YES בראיון מיוחד על הנושא הכי חם היום בתחום התקשורת - רשתות פרטיות

20/12/2021 08:00
דרור בהט, סמנכ"ל השיווק של פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes.

תחום הקמת הרשתות הפרטיות בישראל הולך וצובר תאוצה.

שוחננו עם דרור בהט סמנכ"ל השיווק בפלאפון, בזק בינלאומי ו-YES כדי להבין את העניין הרב בתחום זה.

מה זה רשת סלולרית פרטית?
"רשת סלולרית פרטית היא תשתית תקשורת מתקדמת לארגונים, המתבססת על הרשת הסלולרית, כאשר ליבת הרשת מנוהלת על ידי הארגון משרתים יעודים בחצר הארגון או דרך הענן.

מדובר בפתרון פשוט ונגיש יחסית, דבר שהופך את התחום לבעל פוטנציאל עצום לכל ארגון שמעוניין להיכנס למהפכת ה-IoT ול-industry 4.

הקמת רשת סלולרית פרטית היא אמנם פשוטה, אך היתרונות לארגון הם עצומים ביחס לכל תשתית תקשורת שקיימת היום".

תזניק את המהפכה התעשייתי הבאה. רשת סלולרית פרטית.

תזניק את המהפכה התעשייתי הבאה. רשת סלולרית פרטית. צילום: פלאפון

מה היתרונות של רשת סלולרית פרטית?
"היתרונות הם רבים ומתאימים למגוון רחב של עסקים וארגונים:

  1. מהירות ושיהוי (latency) בדור 5
  2. שרידות, אבטחה והגנת סייבר, הרשת מוצפנת וניתן להוסיף שכבות הגנה בהתאם לצרכי הארגון
  3. ה-Density – היכולת לתמוך במספר רב של משתמשים
  4. פריסה פשוטה – אין צורך בכבלים או בהתקנות מיוחדות
  5. ניהול הרשת והמשתמשים – כלי ניהול מתקדמים לניהול הרשת והמשתמשים, החל מהיכולת להגדיר רוחב פס שונה לכל יישום, ועד להגדרת מדיניות גלישה לכל משתמש".

אילו ארגונים צריכים רשת פרטית?
"תשתית תקשורת היא קריטית לרציפות העסקית של הארגון. ארגונים שעוסקים בייצור ומכניסים תהליכי אוטומציה וחיישנים לפסי הייצור ימצאו ערך רב ברשת סלולרית פרטית.

גם ארגונים העוסקים בקמעונאות, שיכניסו אלמנטים של מציאות מדומה ומציאות רבודה יוכלו ליישם חווית קנייה חדשנית באמצעות רשת פרטית.

נמלי ים או נמלי תעופה שדורשים ניהול אופרטיבי מורכב, החל ממצלמות הפזורות בשטחים גדולים – שעד היום היה צורך בפריסת תשתיות (חשמל, כבלי תקשורת וכדומה) וכעת מדובר בהתקנה פשוטה – ועד הפעלת כלים אוטונומיים מרחוק, הדורשים דיוק ותגובה מיידית. רשת סלולרית פרטית היא המענה לכך.

כבר היום אנחנו פורסים רשת סלולרית פרטית בנמל הדרום באשדוד, שיהיה בין הנמלים המתקדמים בעולם ויהיו בו תהליכים אוטונומיים וניהול מרחוק. מדובר בפרויקט ארוך טווח, שאנו מקימים בשיתוף עם חברת אריקסון והוא כולל התקנה של שרתי ליבת הרשת הפרטית במתקני הנמל ועיבוי של רשת הסלולר.

גם בתי חולים צריכים רשת סלולרית פרטית למגוון צרכים, החל מניהול התקשורת של צוותי הרפואה באמצעות אפליקציית תקשורת ארגונית, עבור לניהול חיישנים בקמפוס בית החולים ועד לניתוחים מרחוק.

בימים אלה אנחנו פורסים רשת פרטית בבית החולים רמב"ם, שם נעשה שימוש במערכת תקשורת ארגונית וניהול אירועים של חברת אלביט, לאחר הזכייה במענק של רשות החדשנות.

למעשה כל ארגון בכל תחום שרוצה להזניק את עצמו לעתיד צריך להניח את התשתית התקשורתית שתאפשר לו לממש את מלוא הפוטנציאל שלו, הדור ה-5 והרשתות הפרטיות יזניקו את המהפכה התעשייתית הבאה".

לאחרונה משרד התקשורת יצא בקול קורא בנושא ואמזון הודיעה על כניסה לתחום, כיצד אתם מנתחים את ההתפתחויות האלה?
"אני חושב שהעובדה שאמזון נכנסת לתחום יחד עם הקול הקורא שפרסם משרד התקשורת, מבהירים את הפוטנציאל העסקי של התחום.

אנחנו בפלאפון כבר חברנו לשותפים טכנולוגיים מובילים, ביניהם אריקסון ומונוגוטו, כדי לספק את הפתרון הטכנולוגי הטוב ביותר שמתאים לכל ארגון, ובמקביל אנו מלווים את הלקוח ונותנים לו שירות מיום הגדרת הפרויקט ואפיון הצורך, ולאחר מכן באופן שוטף ובהתאמת שירותים נוספים ומשלימים".

האם הקמת רשת סלולרית פרטית הוא פרויקט יקר שמתאים רק לארגונים גדולים?
"ממש לא. כפי שאמרתי, רשת סלולרית פרטית היא דבר פשוט שמתאים לכל ארגון, וניתן להגדיר את הפתרון במספר רמות, בהתאם לאופי הארגון והדרישות שלו. פתרון של רשת פרטית שליבת הרשת נמצאת בענן, הוא פתרון שעלותו מתאימה לכל ארגון.

לצד זאת ברור שפתרון בו ארגונים גדולים שרוצים ששרתי ליבת הרשת יותקנו בחצר הארגון, לאור דרישות מחמירות של אבטחת מידע, או צורך בשיהוי נמוך ביותר, כרוכים גם ברכישה ובהתקנת חומרה ייעודית, אך גם במקרה זה מדובר על פתרון שהתועלת שבו עולה בהרבה על העלות.

אני מזמין כל ארגון לבחון ביחד איתנו כיצד רשת סלולרית פרטית יכולה לשדרג ולמקסם את הפוטנציאל העסקי שלו".

אירועים קרובים