תוכן שיווקי

קבוצת פז ומיקרוסופט יפתחו ענן נתונים מבוסס בינה מלאכותית

המהלך החדש הוא חלק מהמאמצים של החברה לפתח מנועי צמיחה חדשים מבוססי טכנולוגיה ודטה, במטרה לחזק את מעמדה כקמעונאית הנוחות המובילה

07/02/2021 12:20
מוטי קירשנבאום, סמנכ"ל מערכות המידע של פז. צילום פרטי

קבוצת פז, מובילת שווקי האנרגיה וחנויות הנוחות, הודיעה היום (א') על פיתוח ענן נתונים אנליטי מתקדם ומבוסס בינה מלאכותית, בשיתוף מיקרוסופט.

הקבוצה מפעילה בין היתר את רשת חנויות הנוחות הפופולרית yellow, רשת מתחמי הדלק וחברת הגז פזגז. בימים אלה היא מצויה בעיצומו של תהליך יישום אסטרטגיה עסקית חדשה, במטרה להפוך מחברת האנרגיה המובילה במדינה גם לקמעונאית הנוחות הגדולה ביותר, תוך פיתוח מנועי צמיחה חדשים, מבוססי טכנולוגיה ודטה.

ענן הנתונים של פז יתבסס על מוצר חדש, Azure Synapse Analytics, שהושק באחרונה על ידי מיקרוסופט בעולם ונחשב למתקדם ביותר בשוק. החברה מתכננת לשלב אותו במהלך השנה הקרובה בכל תחומי הפעילות העסקיים שלה.

הטכנולוגיה – חלק מרכזי מתנופת הפיתוח של פז

הטכנולוגיה היא רגל מרכזית בתנופת הפיתוח של פז וביצירת מנועי צמיחה חדשים. במסגרת זו, מבצעת החברה מהלך טרנספורמציה דיגיטלית מקיף, בדגש על דטה, כבסיס לחדשנות העתידית שלה בכלל הסגמנטים שבהם היא פועלת. כך, למשל, בהתבסס על דטה ותובנות ייחודיות תוכל פז להציע שירותים חדשים ומותאמים אישית ללקוחותיה, כמו גם לבסס תשתית פתוחה וקלה לחיבורים ולשיתופי פעולה. בנוסף, ענן הדטה המתקדם יהווה לחברה כלי מהותי למחקר וקבלת החלטות מבוססת נתונים, וכן להשגת חוויית לקוח מבדלת.

מטריקס BI נבחרה כשותפה להקמת התשתית העננית, על רקע ניסיונה העשיר בפרויקטי דטה, ובמיוחד בטכנולוגיות מיקרוסופט.

בנוסף לליווי הצמוד של הצוות המקצועי של מיקרוסופט לכל אורך תקופת הפיתוח, תכשיר חברת הענק במסגרת הפרויקט המשותף כ-80 מעובדי קבוצת פז בתחומי הדטה, הבינה המלאכותית והאנליטיקה מתקדמת.

קבוצת פז

קבוצת פז

"הדרך לשימור המובילות מחייבת לעבור לארגון מונע דטה"

ניר שטרן, מנכ"ל קבוצת פז, אמר כי "החברה מבצעת קפיצת מדרגה ביכולותיה הדיגיטליות, על מנת לפתח מנועי צמיחה חדשים מבוססי טכנולוגיה ולהביא למצוינות תפעולית".

לדברי מוטי קירשנבאום, סמנכ"ל מערכות המידע של קבוצת פז, "כקבוצת האנרגיה והנוחות הגדולה בישראל, מיליוני צרכנים משתמשים כבר כיום בשירותים הדיגיטליים שלנו ובארנק yellow. הדרך לשימור המובילות הקמעונאית וחוויית נוחות אולטימטיבית לצרכן מחייבת להפוך את קבוצת פז לארגון מונע דטה (Data Driven Organization), ולכן יצאנו למסע התחדשות טכנולוגי לעבר הדור הבא של הנתונים בענן".

רקפת חן הורוביץ, סמנכ"לית קבוצת הלקוחות התאגידיים במיקרוסופט ישראל, ציינה כי "המעבר לפעילות ארגונית מבוססת דטה ובינה מלאכותית היא צעד משמעותי לקידום דיגיטליזציה בעולם האנרגיה – החל מתחומי הקמעונאות ועד לחטיבות התעשייה והלוגיסטיקה. השפעתו של הפתרון החדש שמטמיעה פז מהווה בשורה של ממש, בעיקר בשל הפעילות הענפה והמעמיקה של הקבוצה בכלכלה הישראלית. החבירה המוצלחת לשותפתנו, מטריקס BI, לטובת הטמעת הפרויקט, היא מכפלת כוח אדירה עבור קבוצת פז ואין לי ספק שהפתרון הנבחר יסייע ביצירת ערך ממשי לקבוצה וללקוחותיה במהרה".

לדברי רונית אטד, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל, "העת הנוכחית מוכיחה לנו עד כמה חשובה ההשקעה הארגונית בתשתיות טכנולוגיות יציבות, מהירות, אמינות ובעלות כושר שרידות. פתרון Azure Synapse Analytics יאפשר לקבוצת פז לקדם תהליכים עסקיים משמעותיים בעידן של עומס נתונים ומידע, ולייצר תובנות איכותיות בזמן אמת. הפרויקט בפז מהווה דוגמה מצוינת לאופן שבו ארגון רותם טכנולוגיה לפיתוח שיטות עבודה מבוססות ידע, לגיבוש אסטרטגיה עסקית פורצת דרך וליצירת יתרון מובהק וגישה מהירה ובטוחה לכלל הארגון, הלקוחות והספקים שלו. בחודשים הקרובים נראה לקוחות נוספים שיאמצו פתרונות מתקדמים מבוססי דטה, המתאפשרים הודות לטכנולוגיה ולרמת האבטחה הגבוהה שלנו".

אירועים קרובים