ChatGPT – הכוכב החדש של הגולשים הישראלים

לפי דו"ח הרגלי הצפייה והגלישה של yes ופלאפון לשנת 2025, השימוש ב-ChatGPT זינק ב-227% ● וגם: 72% מהישראלים צורכים חדשות ברשתות החברתיות, ובית ממוצע צורך 700 ג'יגה בחודש בגלישה סלולרית

דרור בהט, סמנכ"ל השיווק של yes ופלאפון.

השימוש ב-ChatGPT זינק ב-227%, ובכלל, בנושא הבינה המלאכותית – 96% מהישראלים מכירים לפחות אפליקציית AI אחת, מחצית מהישראלים נעזרים ב-AI במקום בגוגל, ל-17% כבר יש מנוי AI בתשלום, 86% טוענים כי היו רוצים חובת סימון לתכנים שנוצרו באמצעות AI ו-81% מהישראלים מעדיפים לראות ברשת תכנים אמיתיים ולא כאלה שנוצרו על ידי בינה מלאכותית. נתונים אלה ונוספים עולים מדו"ח הרגלי הצפייה והגלישה של הישראלים לשנת 2025 שמפרסמות היום yes ופלאפון.

עוד עולה מהדו"ח, כי נפח הגלישה הסלולרית לכל מנוי עלתה ב-2025 ב-12%, לפי פלאפון, כאשר מנויי רשת דור 5 של החברה, MAX G5, גולשים יותר ממנויי דור 4 ב-30%, כאשר בית ממוצע צורך כ-700 ג'יגה מדי חודש – נתון שצפוי להגיע ליותר מ-1 טרה מדי חודש עד שנת 2030.

מבחינת הרגלי הצפייה – הישראלים היו צמודים למסך השנה עם 9.1 שעות צפייה ממוצעות ביום למשק בית – ירידה לעומת 10.8 שעות ו-10.1 שעות בשנים 2024 ו-2023, בהתאמה, אך נתון דומה לשנת 2022 טרום המלחמה שעמד על 9.2 שעות יומיות בממוצע. בזמן המלחמה עם איראן בחודש יוני, שעות הצפייה זינקו ב-23% ל-11.2 שעות יומיות.

יותר מתשע שעות ביום.

יותר מתשע שעות ביום. צילום: yes

חמשת האירועים שריתקו את מספר הישראלים הגדול ביותר למסך לאורך השנה היו: תחילת מבצע "עם כלביא" (13 ביוני), ימי המלחמה עם איראן בחודש יוני, שחרור 20 החטופים החיים האחרונים מרצועת עזה והגעת הנשיא טראמפ לישראל (13 בספטמבר), שחרורן של שלוש החטופות אמילי דמארי, רומי גונן ודורון שטיינברכר (19 בינואר) ושחרורם של ששת החטופים עומר ונקרט, אלי-ה כהן, טל שוהם, עומר שם־טוב, אברה מנגיסטו והישאם שעבאן א-סייד (22 בפברואר). ביום שחרור 20 החטופים החיים מעזה, שתי פעימות השחרור בשעות הבוקר הביאו לצפייה גבוהה פי 4.5 בהשוואה לימי שגרה, כאשר כבר משעה 6:00 בבוקר נרשם זינוק של פי שלושה בצפייה – שיעורים שנרשמו גבוהים לאורך כל השעות היום. החל משעות הערב הישראלים דווקא זנחו את החדשות וחיפשו אסקפיזם ב-VOD, שם נרשם זינוק של עד 40% בצפייה בתכנים. גם צריכת האינטרנט במהלך אותו היום הייתה גבוהה פי 2 בהשוואה לימי שגרה.

צורכים חדשות?

43% מהישראלים סיפרו כי הם מתעדכנים בחדשות לפחות פעם בשעה-שעתיים – נתון זהה לנרשם בשנה שעברה. 15% מהישראלים מתעדכנים בחדשות מדי חצי שעה לפחות. 55% מהישראלים מעדיפים לצפות בסרטונים קצרים מאשר במהדורות חדשות או בכתבות. זמן הצפייה בחדשות שנשמר יציב לאורך השנה זינק ב-45% לאורך ימי המערכה מול איראן.

לדברי דרור בהט, סמנכ"ל השיווק של yes ופלאפון: "שנת 2025 הייתה אינטנסיבית ורווית אירועים, שבה השפעות המלחמה והעניין העצום סביב שחרור החטופים ניכרו היטב בהרגלי הצפייה והגלישה של הישראלים. ראינו שיאי צפייה באירועים חדשותיים ורגעים לאומיים, ולצידם בחירה ברורה כחול לבן בתרבות, בספורט ובהפקות מקור ישראליות כביטוי לפטריוטיות, לגאווה ולחיבור לבית. לצד הצורך להתעדכן ולהיות מחוברים, הישראלים מרבים לזפזפ מול המסך, גולשים השנה יותר מתמיד ולא מוותרים על האסקפיזם עם צפייה בסרטים ובסדרות וגם כניסת הבינה המלאכותית לכל בית. משמח לראות שהציבור הישראלי קצת יותר אופטימי ופחות מודאג משהיה בשנה שעברה, ובמבט קדימה אנחנו צופים כי מהפכת הווידיאו וה-AI ימשיכו להוביל גם ב-2026 ובשנים הקרובות, כשעד 2030 ביית ממוצע יצרוך מעל 1 טרה דאטה מדי חודש".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים