הרבעון של פרטנר: ירידה בהכנסות, עלייה ברווח הנקי

הכנסה גבוהה וחד פעמית ברבעון המקביל אשתקד הביאה לירידה של 3% בהכנסות הרבעוניות ● הרווח הנקי עלה ב-6% ● מספר מנויי הסלולר של פרטנר עלה ברבעון ב-19 אלף ומספר מנויי הסיבים - ב-5,000

אבי גבאי, מנכ"ל פרטנר.

פרטנר סיימה את הרבעון השלישי של השנה עם ירידה בהכנסות ולצד זאת עלייה ברווח הנקי – כך עולה מהדו"חות הכספיים שהחברה פרסמה היום (א'). בפרטנר תולים את הירידה בהכנסות בהכנסה גבוהה וחד פעמית שהיא רשמה ברבעון המקביל אשתקד מהשכרה של סיבים אופטיים ללקוח עסקי.

בסיכום הרבעון הנוכחי ירדו ההכנסות של פרטנר ב-3% ל-784 מיליון שקלים. חלוקה לסעיפים מעלה כי מכירות השירותים, שמהוות רוב ניכר מהכנסות החברה, קטנו ב-5% ל-650 מיליון שקלים ומכירות הציוד עלו בשיעור דומה ל-134 מיליון. הרווח הנקי הסתכם ב-90 מיליון שקלים לאחר שעלה בחמישה מיליון, שהם כ-6%, לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה.

מצבת מנויי הסלולר של החברה עלתה ב-36 אלף מנויים מתחילת השנה, מהם 19 אלף ברבעון השלישי בלבד – הודות להשלמת השדרוג לכלל הלקוחות לרשת הסלולר החשה שלה, Private 5G. מספר המנויים על הסלולר של פרטנר, נכון לסוף הרבעון, עמד על 2.667 מיליון, מהם 766 אלף מנויי דור 5. שיעור הנטישה של מנויי הסלולר עמד על 4.9% – ירידה קלה לעומת הרבעון המקביל.

מספר מנויי הסיבים האופטיים של פרטנר עלה ב-5,000 משנה לשנה ועמד על 457 אלף. יחד כעם מנויי הנחושת, מספר המנויים של האינטרנט של פרטנר הוא 484 אלף – עלייה של 2,000 משנה לשנה. לעומת זאת, מספר מנויי הטלוויזיה ירד ב-3,000 ל-196 אלף.

עוד עולה מהדו"חות כי הרווח התפעולי של החברה גדל ברבעון ב-10% ל-132 מיליון שקלים וה- EBITDA המתואם גדל ב-4% ל-331 מיליון. תזרים המזומנים החופשי צנח ב-49% ל-125 מיליון שקלים, בעיקר בעקבות עלייה בתשלומים בגין הון עצמי (Capex). כמו כן, הכירה החברה ברבעון המקביל בהחזר בסך של כ-34 מיליון שקלים שהתקבל ממס הכנסה, שהשפיע על ההשוואה לתוצאות הרבעון הנוכחי.

"ממשיכים לבצע את ההשקעות הנדרשות לצמיחה"

אבי גבאי, מנכ"ל פרטנר, אמר עם פרסום התוצאות כי "עם השקת שירות הטלוויזיה החדש, השלמנו את שדרוג כלל פעילויות הליבה של החברה, לצד היצע הסיבים הרחב בישראל ורשת סלולר מתקדמת, שיש לה השפעה על שביעות רצון הלקוחות. אנחנו ממשיכים לבצע את ההשקעות הנדרשות לצמיחה והתחדשות, ומתרכזים בהמשך שיפור מערכי השירות ובמימוש מכרז הסלולר של החשב הכללי".

מירי תקוטיאל, סמנכ"לית הכספים, ציינה כי "מדדי הרווח ברבעון הושפעו לחיוב מביטול הפרשה למע"מ בגין לקוחות נטפליקס ומעלייה בהכנסות משירותי אינטרנט, דאטה לעסקים וחבילות סלולר. מנגד, נרשמה השפעה שלילית כתוצאה מעלייה בהוצאות אגרות תדרים. השפעות אלה קוזזו בחלקן מול הרווח שנרשם ברבעון המקביל מעסקת סיבים עם לקוח עסקי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים