מה-AI האישי ל-AI הארגוני: הזמן הנכון לעשות את הקפיצה
מאת: גיל צבר, מנכ"ל Dofinity.AI, ודני מזרחי, יו"ר אלגרונט מקבוצת DM
הבינה המלאכותית כבר מזמן לא שייכת רק לעובדים, שמשתמשים בכלים חכמים כמו ChatGPT או Copilot. השלב הבא הוא הכנסת היכולות האלה לליבת הארגון. לפני שנה כולם דיברו על ChatGPT או Copilot וכלים חכמים אחרים שכבשו את העולם בסערה, כשעובדים גילו שאפשר לכתוב מיילים, לסכם דו"חות ולהמציא רעיונות במהירות בעזרתם. אבל אחרי ההתלהבות הראשונית מגיע השלב הבא: ארגונים מתמקדים באתגר של איך מעבירים את היכולת הזו פנימה, אל הליבה העסקית. איך הופכים את ה-AI מכלי אישי לגורם שמניע את הארגון כולו קדימה.
האתגר: ים של מידע, מעט זמן והרבה החלטות
הארגונים מוצפים במידע – CRM, ERP, אקסל, מיילים, מסמכים, חוזים- אשר לרוב אינו מחובר. כלים כמו ChatGPT עוזרים לעובדים בודדים, אבל הם לא ניגשים לנתוני הארגון בצורה מלאה, חשופים להיבטי אבטחת מידע וסייבר, ולא יודעים לפעול בתוך תהליכים קיימים ומוסדרים. במילים אחרות, ה-AI האישי הוא כמו עוזר פרטי ואילו ה-AI הארגוני הוא כבר חלק מרכזי מה-Ecosystem של החברה.
למה דווקא עכשיו?
כשה-AI הארגוני היה בחיתוליו, הוא דרש כוח מחשוב עצום, צוותי פיתוח מיוחדים ותחזוקה יקרה. היום, בזכות תשתיות ענן מתקדמות, הדברים השתנו. כאן נכנס שיתוף הפעולה הייחודי בין Dofinity.AI – מומחית בפתרונות בינה מלאכותית לארגונים – לבין אלגרונט, מקבוצת DM – מובילה בתשתיות מחשוב וענן. יחד אנחנו מביאים פתרונות מקצה לקצה, שמחברים בין הבינה המלאכותית לתשתית הארגונית, ומאפשרים לארגון לעבוד בקנה מידה גדול, בצורה מאובטחת, ואמינה. המשמעות פשוטה: ארגונים יכולים להתחיל בצעדים קטנים : פיילוט, מחלקה אחת, תהליך אחד, ולראות תוצאות תוך שבועות.
בינה מלאכותית ארגונית משנה את צורת העבודה. במקום שכל עובד יתנהל מול כלי AI פרטי, יש מערכת אחת שמחוברת למידע הארגוני, שומרת על פרטיות ומדברת בשפה של הארגון. מנהל שיווק, למשל, יכול לשאול: "אילו קמפיינים הצליחו ברבעון האחרון?" ולקבל תשובה מיידית עם גרפים, תובנות והמלצות. מנהל תפעול יכול לקבל תחזית עומסים לשבוע הבא.
השימוש בכלי AI נוגע בכל התחומים
ניתן לראות את השימוש בכלי AI בכל התחומים כיום –
שירות לקוחות: צ'אטבוטים שמבינים את שימושי והיסטוריית הלקוח ומציעים תגובה מותאמת אישית.
תפעול: מערכות שמנבאות תקלות בציוד לפני שהן מתרחשות.
מלאי ורכש: מנגנונים שמזהים תחזית מכר על פי היסטוריה, ויוצרים הזמנות.
שיווק ומכירות: ניתוח התנהגות לקוחות והמלצות מכירה מותאמות אישית ללקוח.
נמחיש זאת באמצעות דוגמא מהשטח – חברת שחק מעליות ביקשה מאיתנו לשפר את תהליך הטיפול בדו"חות בדיקה שמתקבלים ממפקחי המעליות. עד למימוש הפרויקט, כל דו"ח נשלח כקובץ PDF במייל, והוזן באופן ידני למערכת ה-ERP של החברה (SAP). תהליך זה היה אטי מאוד וארוך, וגרם לעיכובים בטיפול בתקלות, איכות הנתונים הייתה נמוכה, והקלדות ידניות הכילו שגיאות או מידע חסר.
הפכנו את תהליך קליטת הדו"חות מידני לאוטומטי באמצעות מערכת מבוססת בינה מלאכותית, שקראה את דו"חות הבודק, הפיקה מהם מידע רלוונטי ושידרה אותם אוטומטית למערכת ה-ERP, לצורך פתיחת קריאות שירות. זמן הטיפול בדו"חות התקצר משבועות למספר דקות בלבד, דיוק הנתונים השתפר באופן משמעותי, עם רמת אמינות של למעלה מ-95%.
אלגרונט – IT as a Service עם בינה מלאכותית שמייצרת ערך
אלגרונט, מקבוצת DM, מובילה את תחום ה-IT as a Service בישראל ומעניקה לארגונים מעטפת כוללת של שירותי מחשוב, סייבר, תקשורת וענן, עם שילוב חכם של פתרונות AI עסקיים, המשולבים בתפעול היומיומי.
תשתיות הענן המאובטחות של אלגרונט, לצד השירות המנוהל והיכרות עמוקה עם סביבת הלקוחות, מאפשרים לנו להעניק תמיכה רציפה 24/7, שירות מהיר ויחס עלות-תועלת מעולה.
הניסיון הרחב במאות ארגונים בישראל מאפשר לנו להטמיע פתרונות שמביאים תוצאות מדידות בזמן קצר. אלגרונט היא לא רק חברת ענן: היא שותף אסטרטגי לצמיחה דיגיטלית חכמה, המשלב שירות מנוהל, בינה מלאכותית וניסיון רב-תחומי כדי לספק יציבות, חיסכון ויעילות עסקית.
מבט קדימה
העולם עובר מ-AI שמשרת את העובד הבודד ל-AI שמנהל ידע ארגוני שלם. ישראל נמצאת בדיוק בנקודת הזמן שבה המעבר הזה קורה. ארגונים שינצלו אותה עכשיו ייהנו מיתרון תחרותי אמיתי בשנים הקרובות. שיתוף הפעולה בין Dofinity.AI לאלגרונט מאפשר לארגונים להפסיק לחשוב על הבינה המלאכותית ככלי עזר, ולהתחיל לראות בה חלק מהאסטרטגיה הארגונית. זה הזמן לעבור מהתנסות אישית למהפכה ארגונית אמיתית. בעוד שנה או שנתיים, השאלה כבר לא תהיה האם להכניס AI, אלא איך הצלחנו פעם בלעדיה.
אלגרונט מקבוצת DM תקיים את כנס הלקוחות השנתי שלה בנושא: היערכות ארגונית לעידן הבינה המלאכותית, ב-26 בנובמבר הקרוב.










