תקלת ענק ב-Azure – ביום שבו מיקרוסופט פרסמה תוצאות טובות

התקלה, שתוקנה כעבור שעות אחדות, השפיעה על ארגונים רבים, בעיקר בתעשיות הגיימינג, התיירות והרשת ● במקביל, מיקרוסופט הציגה ברבעון עליות של 13% בהכנסות ושל 18% ברווח

סאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט.

בצירוף מקרים מעניין, שירות הענן של מיקרוסופט, Azure חווה אמש (ד') תקלת ענק, ובאותן השעות החברה פרסמה את התוצאות העסקיות שלה – במועד שהיה מתוכנן מראש. התוצאות היו טובות, עם עליות בהכנסות וברווחים.

התקלה ארכה שעות והשפיעה לא רק על שירות הענן, כי אם גם על מיקרוסופט 365 ושירות המשחקים שלה, Xbox. היא הורגשה בארגונים בעיקר בתעשיות הגיימינג, הקמעונאות, התיירות והרשת, והשירותים שבו לפעול כתקנם כעבור כמה שעות. בין היתר, נפגעו שדה התעופה הית'רו בלונדון, חברת התעופה אלסקה איירליינס ורשת הסופרמרקטים קוסטקו. ההשבתה אירעה שבוע לאחר ש-AWS חוותה אירוע דומה.

ולתוצאות העסקיות

מיקרוסופט הציגה ברבעון השלישי של השנה גידול דו ספרתי בהכנסות וברווח הנקי כאחד. ההכנסות גדלו ב-13.3% ל-70.1 מיליארד דולר והרווח – ב-18.25% ל-25.8 מיליארד. הרווח הנקי למניה הציג גידול של 17.7% ל-3.46 דולר.

חלוקה לסעיפים מעלה כי מכירות המוצרים ירדו ב-10.3% ל-15.3 מיליארד דולר, בעוד שמכירות השירותים גדלו ב-22.3% ל-54.75 מיליארד. ההכנסות של מיקרוסופט מהענן, ובעיקר מ-Azure, הציגו זינוק של 39%, ההכנסות של Microsoft 365 במגזר המסחרי גדלו ב-15%, אלה של Microsoft 365 במגזר הצרכני עלו ב-25% והפעילות של דיינמיקס גדלה ב-16%. לינקדאין רשמה עלייה של 9%. עוד עולה מהתוצאות ש-OpenAI, שמיקרוסופט מושקעת בה בסכומים גדולים, הציגה הפסד רבעוני של 11.5 מיליארד. OpenAI נמצאת בימים אלה בדרך להיות חברה למטרות רווח.

במהלך הרבעון, ההוצאות הגולמיות של מיקרוסופט גדלו ב-18.4% ל-21.8 מיליארד דולר, הרווח הגולמי עלה ב-11.66% ל-48.2 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 68.72%. בסעיפי התפעול, ההוצאות רשמו עלייה של 2.4% ל-16.2 מיליארד דולר והרווח צמח ב-16% ל-32 מיליארד.

תוצאות תשעת החודשים הראשונים של השנה מצביעות על עלייה של 13.8% בהכנסות ל-205.3 מיליארד דולר, גידול של 3% ברווח התפעולי ל-94.2 מיליארד וצמיחה של 13% ברווח הנקי לכמעט 74 מיליארד.

מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נאדלה, אמר עם פרסום התוצאות כי "הענן והבינה המלאכותית הם מרכז הפעילות העסקית של החברה, והם מיועדים על מנת להגדיל את התפוקה, להעלות את הצמיחה ולהקטין את ההוצאות שלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים