מה הציגו הסטארט-אפים הישראליים בכנס השנתי של אורקל?

כמה חברות מאומת הסטארט-אפ השתתפו בכנס Oracle AI Cloud, שהתקיים באחרונה ● שליחנו נפגש עם שלוש מהן ומביא את סיפוריהן

לוגו אורקל בלאס וגאס, בימי הכנס.

עשרות רבות של חברות הציגו בכנס השנתי של אורקל, Oracle AI Cloud, שנערך באחרונה בלאס וגאס, בהן כמה חברות ישראליות. פגשתי שלוש מהן, שפועלות בשלושה תחומים: האחת מציעה חיבור מכשירי IoT לאינטרנט, השנייה מספקת תשתית ענן כשירות והשלישית פיתחה מערכת לניהול הוצאות ונסיעות בארגונים גדולים.

חיבור מכשיר IoT לרשת האינטרנט

פלו לייב היא חברה שמחברת מכשירי אינטרנט של הדברים לאינטרנט, דרך הענן של אורקל, OCI. היא נוסדה על ידי רוני כהן, דניאל גולדברג ובוריס שגלוב, ומעסיקה 170 עובדים במטה שלה בבני ברק, ובמשרדיה באירופה, בארצות הברית ובסין. ולוסיטי, קוואלקום ועוד חברות מהוות לקוחות שלה.

שגלוב אמר כי "אנחנו מחברים את מכשירי ה-IoT לאינטרנט באמצעות מערכת עננית אחת, ונותנים לארגונים את האופציה לנהל את הקישוריות מסביב לעולם ולנהל את הלקוחות".

מימין: דוד צפ, דירקטור מחלקת פיתוח בפלו לייב, ושרה בראון, סמנכ"לית השיווק של החברה.

מימין: דוד צפ, דירקטור מחלקת פיתוח בפלו לייב, ושרה בראון, סמנכ"לית השיווק של החברה. צילום: יח"צ

כמעט מטבע הדברים, המערכת של פלו לייב מבוססת על AI. "אנחנו מסתכלים על הבינה המלאכותית בשני כיוונים עיקריים: האחד הוא עולם הפיתוח. אנחנו מפתחים רשת חכמה, שעוזרת למצוא תקלות ראשונות ולנתח אותן. אנחנו מזינים הרבה דאטה ל-AI כדי למצוא בעיות. בצד השני, אנחנו משתמשים בבינה מלאכותית כדי לתת חוויית לקוח יותר טובה", ציין שגלוב.

שדרוג תשתיות ענן של הייפר סקיילרים

ווליומז היא חברה שיושבת במגדלי עזריאלי בתל אביב ובסן פרנסיסקו, ופועלת בעולם תשתית הענן כשירות. "אנחנו לוקחים תשתיות של הייפר סקיילרים ומשדרגים אותן בעזרת מוצר תוכנה כשירות (SaaS) מבוסס לינוקס", אמר אלון אשתר, אחד מנציגי החברה בכנס. לדבריו, "הלקוחות שלנו מקבלים שיפור ביצועים משמעותי, של פי חמישה עד פי 20, של בסיסי הנתונים, הורדת עלויות התשתיות ב-80% והורדת עלויות הרישיונות ב-72%".

איך אתם עושים את זה?
"על ידי כך שאנחנו משתמשים במידות נכונות לאחסון ולמחשוב. אנחנו עושים תזמור של הכול, שמשפר לא רק את העלויות אלא גם את התקפות (Valability). זה מאפשר ללקוחות, במקרה שיש נפילה של אתר, להמשיך להריץ את השירותים שלהם באתר אחר".

אנשי ווליומז. מימין: אמיר פינטוך, המנכ"ל; שי הרוני, ראש מחלקת המכירות לאזורי EMEA ו-APAC; אלון אשתר, מנהל מכירות לאזור EMEA; פיליפ צ'אמפוסין, סגן נשיא בכיר לטכנולוגיה; וג'ייסון מק'קיני, מנהל ההכנסות הראשי.

אנשי ווליומז. מימין: אמיר פינטוך, המנכ"ל; שי הרוני, ראש מחלקת המכירות לאזורי EMEA ו-APAC; אלון אשתר, מנהל מכירות לאזור EMEA; פיליפ צ'אמפוסין, סגן נשיא בכיר לטכנולוגיה; וג'ייסון מק'קיני, מנהל ההכנסות הראשי. צילום: יח"צ

"אנחנו נותנים ללקוח את כל המעטפת, מרמת האפליקציה ועד לרמת התשתית – אחסון, אבטחה והתאוששות מאסון", אמר אשתר. "אנחנו מאפשרים ללקוחות להריץ בענן של אורקל עומסי עבודה שבלעדינו הם לא יכולים להריץ בענן וחייבים לעשות את זה און-פרמיס".

החברה גייסה עד כה 54 מיליון דולר מקרנות כגון פיטנגו, ויולה ונצ'רס וקרן ההשקעות של סמסונג, ועל רשימת לקוחותיה נמנים בעיקר ארגוני פינטק, פיננסים, טלקו ואבטחת סייבר.

מערכת ERP לניהול הוצאות ונסיעות של ארגוני אנטרפרייז

טריפקס הוא בית תוכנה ישראלי שנוסד ב-2007 בהוד השרון וכיום יושב בעיר הסמוכה כפר סבא. החברה מציעה מערכת ERP לניהול הוצאות ונסיעות של ארגונים גדולים. לדברי עידו קולקר, סמנכ"ל המכירות העולמיות של החברה, "הפתרון שלנו חולש על כל מה שקשור בהוצאות ובפעולות שכרוכות בנסיעות של עובדים ומנהלים בארגון: מהרגע שנוסע יוזם את בקשת הנסיעה, עבור בתקשורת עם סוכן נסיעות, ביטוחי נסיעות, הצעות מחיר, בחירה ונסיעה, וכלה במילוי דו"ח הוצאות כשחוזרים לארץ".

לדברי קולקר, טריפקס עובדת ב-64 מדינות, כאשר בישראל יש לה מעל 300 לקוחות, בהם ארגונים גדולים כאלביט, התעשייה האווירית, כתר, נטפים, אל על, שטראוס ותנובה. מדינה נוספת שטריפקס מוכרת בה חזק היא הפיליפינים. לדבריו, "הפיליפינים היא האב לאזור APAC (אסיה פסיפיק ואוקיאניה – י"ה), ואנחנו נותנים שם פתרון לשוק בתולי בעולם הנסיעות וההוצאות. יש שם כמה חברות ענק וזהו. אנחנו מציעים להם פתרון יותר גמיש, יותר יעיל, יותר זול ועם תוצאות יותר גבוהות". שוק נוסף שבו טריפקס פועלת הוא ארצות הברית – שהיא "מדינת סאפ" בתחום הזה. "הפתרון שלנו מביא, לאמריקנים ובכלל, חיסכון תקציבי של עד 23% מתקציב הנסיעות, שהוא אחד התקציבים הגדולים של הארגונים הגדולים", אמר.

אנשי טריפקס. מימין: מיקו דומיזה, סמנכ"ל התפעול; אייל לוין, סמנכ"ל הטכנולוגיות; אבבי פלטרו, מנכ"לית אתר PH; עידו קולקר, סמנכ"ל ההכנסות; ואבי קרודו, המנכ"ל הגלובלי של החברה.

אנשי טריפקס. מימין: מיקו דומיזה, סמנכ"ל התפעול; אייל לוין, סמנכ"ל הטכנולוגיות; אבבי פלטרו, מנכ"לית אתר PH; עידו קולקר, סמנכ"ל המכירות; ואבי קרודו, המנכ"ל הגלובלי של החברה. צילום: יח"צ

הפלטפורמה של החברה יושבת על הענן של אורקל, בכמה מדינות. "נכנסנו לעולם ה-AI עם המוצרים של אורקל לניתוח נתונים, חיפוש מסמכים וביצוע פעולות", הוסיף קולקר. "כמו כן, יש לנו אווטאר מבוסס בינה מלאכותית, שאפשר לדבר אתו והוא מתקשר עם המערכת. היעד שלנו הוא שאותו אווטאר יעשה את הכול עבור הלקוח".

זוהי השנה הנייה שבה טריפקס השתתפה בכנס של אורקל בלאס וגאס. "בכנס בשנה שעברה כיוונו לספקים, שפתחו לנו דלתות ללקוחות ברמה שלא האמנתי שתקרה. הגענו מזה ללא מעט חתימות", ציין קולקר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים