"בינה מלאכותית סוכנת – המהפכה הבאה"

כך לפי מייסד ומנכ''ל סיילספורס, מארק בניוף, בנאום הפתיחה בכנס הענק השנתי של החברה

במליאת הפתיחה. מייסד, מנכ''ל ויו''ר סיילספורס.

"העולם הטכנולוגי חווה כבר כמה וכמה מהפכות, אבל כעת מדובר במשהו שונה, בקנה מידה אחר. חווינו את המעבר לענן, את התבססות המובייל, את המדיה החברתית, וראינו מה ניתן לעש Salesforce ות עם בינה מלאכותית חוזה. ועכשיו אנחנו נכנסים למהפכת הבינה המלאכותית הסוכנת. זה הגל הטכנולוגי הגדול הבא, זה חדש – והוא יהיה קסם", כך אמר מארק בניוף, מייסד, מנכ"ל ויו"ר סיילספורס (Salesforce).

בניוף היה דובר המפתח בכנס השנתי  Dreamforce 2025, הנערך השבוע בסן פרנסיסקו. לכנס הגיעו יותר מ-50,000 משתתפים, לקוחות ושותפים עסקיים של החברה. בניוף דיבר אתמול (ג') במליאת הפתיחה באירוע.

בניוף פתח את דבריו במחווה לחוקרת השימפנזים והפעילה הסביבתית ג'יין גודול, שנפטרה באחרונה, אותה תיאר כחברה לדרך. גודול אמרה בסרטון מוקלט, כי בינה מלאכותית עשויה להתמודד לשינוי ומקור חיוני לחדשנות".

בדבריו, בניוף תיאר את החזון שלו לאופן שבו מערכות בינה מלאכותית עצמוניות ומבוססות סוכנים, יעצבו מחדש כל פן בפעילות העסקית של ארגונים – מהשיווק ועד הייצור.

לדבריו, "בינה מלאכותית סוכנת איננה רק כלי לשיפור התפוקתיות, אלא מהווה כוח שיחולל 'דמוקרטיזציה של הזדמנויות' בתעשיות שונות. בעוד בינה מלאכותית חוזה ניתחה את מגמות העבר, הרי שמערכות הסוכנים יכולות לפעול באופן עצמוני בתוך תהליכי העבודה הארגוניים, וכך לייצר תובנות, להפוך משימות לאוטומטיות ולהניע קבלת החלטות בזמן אמת".

הוא ציטט נתון ממחקר, שלפיו עד 2029, ימנפו 40 מחברות Fortune 1,000 טכנולוגיות AI לטובת שיפור היבטים עסקיים שונים. "אנו בפתחו של עידן חדש", אמר, שבו חשוב יותר להעמיק את נאמנות הלקוחות להגדיל את אמון העובדים, להאיץ את התהליכים התפעוליים, ואת כל אלה תסייע לעשות בינה מלאכותית סוכנת".

"קצב החדשנות הטכנולוגית עולה בהרבה על קצב אימוץ הטכנולוגיה", ציין בניוף. כעדות לשינוי שכבר קורה, הוא העלה לבמה מנכ"ליות ובכירים של חמישה ארגוני ענק, שהיו מאמצים מוקדמים של טכנולוגיות ה-AI של החברה: פנדורה, פפסיקו, פדקס, וויליאמס-סונומה ו-דל (Dell Technologies). מייקל דל, מייסד ומנכ"ל החברה הנושאת את שמו, אמר, כי היא עושה שימוש בבינה מלאכותית סוכנת, לטובת שיפור וייעול שרשרת האספקה בחברה, בה עוסקים 19,000 עובדים ושותפים. "נכנסנו לתחום כי חשבנו שאם לא נעשה זאת, חברה חדשה תבוא ותוציא אותנו מהמגרש, כי היא תהיה טובה, מהירה וזולה יותר מאיתנו. הדרך היחידה למנוע את זה היא להפוך לחברה הזו – וזה מה שאנחנו עושים". לפי דל, "יש להבין טוב יותר ולעומק את התהליכים של החברה, חשוב לגלות מה באמת חשוב, ואז אפשר להתחיל עם הפרויקטים הגדולים". הוא הוסיף כי "בינה מלאכותית יכולה לסייע ולחשוף 'נתונים אפלים (נסתרים)', כאלה שלא הבחינו בהם בעבר, וכך להעניק להם עוצמה בעלת ערך עסקי. לכן זה זמן מצוין לבחון את השינוי שחל בתעשייה – מעבר מחישוב ומ-מחשוב – לחשיבה ולמכונות שחושבות עבורנו. כל החברות יצטרכו לחשוב מחדש ולדמיין מחדש את האופנים בהן הן עושות את העסקים שלהן – כדי להישאר רלוונטיות".

בכנס הושק הדור הבא של פלטפורמת החברה, Agentforce 360, שנועדה לבנייה, שליטה והטמעה של סוכני AI ארגוניים מהימנים בהיקף רחב. הפלטפורמה מספקת חוויות מבוקרות, מותאמות הקשר (קונטקסטואליות) ועקביות בכל אינטראקציה עם לקוחות ועובדים, וכך מעניקה לצוותים את הנתיב המהיר ביותר מאב-טיפוס של AI לסוכן מוכן לייצור. הפלטפורמה נבנתה על בסיס לקחים שנלמדו מיותר מ-12,000 הטמעות של Agentforce.

"הארגון הסוכני הוא כבר כאן ולא יילך למקום כלשהו. מפה המגמה רק תגדל", סיכם בניוף, "בני אנוש וסוכנים יעבדו יחד ויניעו הצלחות במשותף".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים