לוי הלוי, שכיהן בתפקידי טק בכירים, מונה למנכ"ל אל על

הלוי שימש בתפקידי ניהול טכנולוגיים בבנק דיסקונט, מנורה ובנק הפועלים, ואף היה מנכ"ל מלם וקונסיסט ● בשבע השנים האחרונות הוא ניהל את כאל, ובקרוב הוא יעמוד בראש חברת התעופה הגדולה בישראל

המנכ"ל הנכנס של אל על, לוי הלוי.

דירקטוריון אל על אישר ערב החג את מינויו של לוי הלוי למנכ"ל החברה, במקומה של דינה בן טל גננסיה. הלוי, שהיה בעבר סמנכ"ל הטכנולוגיות של בנק דיסקונט, מונה למנכ"ל חברת האשראי כאל ב-2018 – ובקרוב הוא יעזוב אותה לטובת ניהול חברת התעופה.

כאל נמצאת בימים אלה בתקופה של העברת בעלות: בשבוע שעבר פורסם כי בנק דיסקונט מכר את השליטה בחברה לקבוצת יוניון-הראל השקעות תמורת 3.75 מיליארד שקלים. העסקה כוללת אפשרות לתשלומים עתידיים לדיסקונט בסכום של עד ארבעה מיליארד שקלים.

הלוי החליט לפרוש מכאל לא לפני שהתלבט האם לקבל את ההצעה של אל על, ונראה שהאתגר בניהול אחת החברות הגדולות בישראל הוא שהכריע את הכף. סייעה לכך ההיכרות המוקדמת שיש לו עם אל על, שכן החברה הבת של כאל, דיינרס, מנפיקה את כרטיס האשראי פליי קארד, שנותן הטבות לחברי מועדון הנוסע המתמיד. לתפקיד מנכ"ל החברה הבת של אל על שמנהלת את המועדון הזה ימונה בסוף השנה משה מורגנשטרן, בעצמו מנמ"ר. מורגנשטרן משמש כמשנה למנכ"ל ומנהל חטיבת הטכנולוגיות של חברת הביטוח מגדל, ובעבר היה משנה למנכ"ל ומנמ"ר מנורה מבטחים.

כאמור, הלוי משמש כמנכ"ל כאל מאז 2018. תחת הנהלתו, היא שיפרה את מעמדה מול החברות המתחרות, Max וישראכרט, והפכה לרווחית ביותר ביניהן. חודשיים לפני מינויו, כשעדיין שימש כראש חטיבת הטכנולוגיות והתפעול של בנק דיסקונט, הלוי זכה בתואר מנמ"ר השנה של אנשים ומחשבים.

הלוי הוא בעל ניסיון עשיר בעולמות הפיננסים והטכנולוגיה: קודם לתפקידו בדיסקונט, הוא שימש במגוון רחב של תפקידי ניהול בכירים בעולמות אלה, ובהם משנה למנכ"ל מנורה מבטחים, מנהל אגף הפיתוח בבנק הפועלים, מנכ"ל קבוצת מלם ומנכ"ל קונסיסט מערכות. הלוי, בוגר ממר"ם, הוא בעל תואר ראשון במשפטים מהמרכז הבינתחומי בהרצליה (כיום אוניברסיטת רייכמן) ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת בר אילן.

האתגר המרכזי של הלוי באל על: התחרות המתחדשת

באל על יצטרך הלוי להתמודד עם כמה אתגרים בולטים, ובראשם העובדה שבעוד שבשנתיים האחרונות היא נהנתה לפרקים מכך שהחברות הזרות הפסיקו לטוס לישראל וממנה לתקופות מסוימות עקב המצב הביטחוני, כעת הן חוזרות לכאן. הדבר יוצר לאל על תחרות רבה יותר מאשר התקופות שבהן כמעט רק חברות התעופה הישראליות נחתו בנתב"ג והמריאו ממנו. לאל על יש תחרות גם עם חברות התעופה הישראליות האחרות – ארקיע, ישראייר ואייר חיפה. אתגר נוסף שיעמוד בפני הלוי הוא שימור השקט היחסי שיש בין הנהלת אל על לוועדים השונים שלה.

יו"ר אל על, עמיקם בן צבי, אמר כי "הלוי מביא עימו ניסיון ניהולי עשיר ומוכח, לצד הבנה מעמיקה בעולם הפיננסי-טכנולוגי. אין לי ספק שהוא יביא את החברה לפסגות חדשות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים