"כל ארגון מחפש כיום את הדרך הנכונה להיכנס לעולם ה-AI"
שיחה עם אור סטון, מנהלת מכירות למגזר הקומרשיאל בנוטניקס ישראל
אור, מי הם הלקוחות עליהם את אחראית?
"מגזר הקומרשיאל כולל חברות פרטיות וציבוריות מענפי התעשייה, השירותים, המסחר, הקמעונאות, מוסדות אקדמיים, היי-טק ועוד. אלו לקוחות שנמצאים בצמיחה מתמדת, עם צרכים עסקיים וטכנולוגיים משתנים, ואנחנו מלווים אותם מקרוב בתהליכי המודרניזציה ומעברם לשלב הבא ולשדרוג הדאטה סנטר של תשתיות ה-IT שלהם".
מהם האתגרים המרכזיים של גופים אלו בתחום התשתיות?
"לקוחות במגזר הקומרשיאל מתמודדים עם אתגרים, כמו קושי בניהול סביבות מורכבות, מגבלות תקציב, מחסור בכוח אדם מיומן, צורך בעמידה בתקני אבטחת מידע ורגולציה, וכן דרישה הולכת וגוברת לזמינות גבוהה וגמישות תפעולית. בנוסף, ארגונים אלו מחפשים לייעל ולמנף את התשתית שלהם לתמיכה והתעסקות שוטפת באפליקציות ובפיתוח שהם לב ליבו של הארגון. נוטניקס מאפשרת לייעל את התשתית על ידי תמיכה במוצרים נוספים על גבי אותה פלטפורמה אחודה של נוטניקס, כגון מיקרו שירותים, שירותי בסיסי נתונים, אוטומציות ושירות עצמי (ענן), הגנת סייבר, תשתית מותאמת לבינה מלאכותית (AI) ועוד".
כיצד תסכמי את השנה החולפת בתחום לקוחות הקומרשיאל?
"שנת 2024 הייתה שנה של האצה וצמיחה מסחררת גם בצרכים של ארגונים ולקוחות קיימים וגם בהזדמנויות ולקוחות חדשים. ראינו יותר ויותר לקוחות קומרשיאל שעשו שינוי תשתיתי קצה לקצה עם נונטניקס ונכנסו לעולם הענן ההיברידי, אימצו אוטומציה ואינטגרציה של שירותים, ושמו דגש על חוויית משתמש פשוטה וניהול מרכזי. ליווינו את אותם ארגונים יד ביד עם פתרונות שמביאים ערך מהיר, חוסכים זמן ועלויות, ומכינים את הקרקע לעידן של חדשנות טכנולוגית, כולל AI. זו הייתה שנה של בניית אמון, שותפות ופרויקטים אסטרטגיים עם לקוחות מובילים במשק".
כיצד משפיעה ה-AI על עולם תשתיות המחשוב והענן?
"ה-AI מביאה איתה מהפכה כפולה – מצד אחד, היא דורשת משאבי מחשוב מתקדמים יותר, כמו GPU, זיכרון ועיבוד מקבילי, מה שמחייב תשתיות גמישות ויכולת גידול. מצד שני, היא מאפשרת שיפור דרמטי של תפעול התשתית עצמה – באמצעות ניתוח נתונים בזמן אמת, זיהוי תקלות אוטומטי, תחזיות עומסים ואופטימיזציה חכמה של משאבים. כל ארגון היום מחפש כיצד להיכנס ולעבוד בתחום ה-AI, להתייעל בתוך הארגון תוך כדי שימוש אופטימלי במשאבי כוח אדם ומשאבי תשתית ומחפש את הדרך הנכונה להיכנס לעולם הזה".
כיצד נוטניקס מספקת מענה כאשר ארגונים הולכים לעידן ה-AI?
"אנו מספקים פלטפורמה אחודה, המאפשרת להריץ עומסי עבודה מסורתיים ועתירי ביצועים, כולל עומסי AI – על גבי אותה תשתית אחודה, פשוטה ובטוחה. אנו תומכים בעבודה עם GPU, מעניקים יכולת התרחבות מהירה ומציעים ממשק ניהול אחיד, שמפשט את התפעול גם בסביבות היברידיות. נוטניקס יודעת לספק כיום פרויקטי Enterprise AI תשתיתיים, שמכילים את כל האקו-סיסטם הנדרש לייצר סביבת AI חדשה בלב הארגון – 'Chat GPT in a Box'. בנוסף, היתרון שלנו הוא היכולת להאיץ אימוץ טכנולוגיות מתקדמות מבלי להעמיס על הארגון – לא מבחינת תקציב ולא מבחינת מורכבות".
לקראת אירוע Nutanix .Next 2025 – יום ב', 16.6.25, לאגו ראשל"צ










