AMD עוברת ל-5 ננו-מטר: הכריזה על מעבדי ה-Ryzen 7000

זה הדור הראשון של מעבדי AMD שמיוצר בליתוגרפיה של 5 ננו-מטר ושמבוסס על המיקרו-ארכיטקטורה החדשה של החברה, Zen 4

ד"ר ליסה סו, מנכ"לית AMD, באירוע השקה קודם של החברה.

AMD הכריזה היום (ב') על Ryzen 7000 – הדור החדש של המעבדים השולחניים שלה, שהוא הדור הראשון של מעבדי החברה שמיוצר בליתוגרפיה של 5 ננו-מטר עבור ליבות המחשוב שלו. זה גם הדור הראשון שמבוסס על המיקרו-ארכיטקטורה החדשה Zen 4, ולפי AMD, הוא מסוגל להציע ביצועי ליבה יחידה שטובים בכ-15% לעומת ביצועי הליבה היחידה בדור ה-Zen 3.

כמו מעבדי הדורות הקודמים, ה-Ryzen 7000 מכיל עד שלושה רכיבים עיקריים: עד שתי ליבות מחשוב, שמציעות כעת עד 16 ליבות מחשוב פיזיות עם תמיכה ב-32 ליבות לוגיות וללא הפרש בביצועים, ועוד ליבה אחת שהיא ליבת השליטה בהתקני הקלט/פלט, שמיוצרת ב-6 ננו-מטר, לעומת 12 ננו-מטר בדורות הקודמים. ליבה זו כוללת גם את הרכיב הגרפי, שמבוסס על ארכיטקטורת התצוגה החדשה של החברה, RDNA2.

המעבדים החדשים אמורים להיות מהירים יותר מקודמיהם, עם הרבה יותר דגמים עם מהירות של מעל 5 ג'יגה-הרץ. על פי דיווחים, הסדרה כוללת גם מעבדים שיגיעו במהירות מרבית אל מעל 5.5 ג'יגה-הרץ. מעבדי ה-Ryzen 7000 מגיעים עם תמיכה בזיכרונות DDR5, אך ללא תמיכה אחורה ב-DDR4, ועם תמיכה ב-PCIe 5.0 ברמה של 24 ערוצים, ש-16 מתוכם מיועדים לכרטיס הרחבה גרפי והשאר לאחסון.

מעבדי ה-Ryzen 7000 יזדקקו לתושבת חדשה, AM5, אך יוכלו להשתמש במאווררים של תושבת AM4, כשהתושבת מציעה תמיכה בהספק מובנה של עד 170 וואט. כמו כן, יש תמיכה ב-WiFi 6E, בלוטות' 5.2 ועד ארבעה חיבורי תצוגה מסוג HDMI 2.1 או DisplayPort 2.

לכל המעוניינים, המעבדים החדשים לא יגיעו לשוק לפני הסתיו, אבל עוד לפני זה, AMD שחררה את העקיצה המתבקשת לכיוון אינטל: החברה טוענת שהמעבדים החדשים שלה טובים יותר ליוצרי תוכן ב-30% לעומת Core i9-12900K, מהמעבדים הכי חזקים שיש לאינטל להציע לשוק הנייח.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים