חסר תקדים: טוויטר ופייסבוק חסמו זמנית את חשבון הנשיא טראמפ

עקב המהומות בגבעת הקפיטול, וציוצי הנשיא הרבים, שאפשר כי שפכו עוד דלק על המדורה, החליטו ענקיות המדיה החברתיות לא לאפשר לטראמפ להמשיך בשלהוב אוהדיו דרכן ● קודם לכך הוספו אזהרות 'תוכן מוליך שולל' לפוסטים ולציוצי הנשיא האמריקני

חשבונו החסום של דונלד טראמפ בטוויטר. צילום מסך

טוויטר, פייסבוק ואינסטגרם השעו זמנית את חשבונותיו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, בפלטפורמות שלהן, והאשימו אותו בהפרת תקנות התוכן. המהלך הדרמטי להשתקת נשיא ארה"ב מהעברת מסרים לבוחריו דרך הרשתות החברתיות, הגיע לאחר המהומות הקשות והאלימות שאירעו אתמול (ד') בבניין הקפיטול שבוושינגטון – כשאלפי תומכי טראמפ מתוסכלים, אשר ביקשו לעצור את ההליך הדמוקרטי של ההצהרה על ג'ו ביידן כנשיא ארה"ב הנבחר החדש, פרצו לקונגרס האמריקני.

בעוד שטוויטר חסמה את חשבונו של טראמפ למשך 12 שעות, פייסבוק ואינסטגרם השעו את החשבונות למשך 24 שעות. קודם לכך הסתירו גם בטוויטר וגם בפייסבוק ציוצים אחרים של טראמפ באזהרה מפני תוכן שאפשר שהוא מוליך שולל. הרשת המצייצת גם הסירה לחלוטין שלושה ציוצים של טראמפ.

"נדרשנו להסיר שלושה ציוצים של realDonaldTrump@ (חשבונו הפרטי של הנשיא – ג"פ) שהתפרסמו מוקדם יותר היום, בגין הפרות חוזרות ונשנות של מדיניות היושרה האזרחית שלנו", הבהירה טוויטר.

החברה גם נתנה לטראמפ אולטימטום והוסיפה כי "המשמעות היא שהחשבון של realDonaldTrump@ יינעל למשך 12 שעות לאחר הסרת הציוצים האלה. אם הציוצים לא יוסרו לגמרי, החשבון יישאר נעול". טוויטר הוסיפה כי "הפרות עתידיות… יביאו להשעיה קבועה של חשבון RealDonaldTrump@".

הזהירה מפני תוכן כוזב בציוץ טראמפ מוקדם יותר במהלך היום הדרמטי. טוויטר. צילום מסך

הזהירה מפני תוכן כוזב בציוץ טראמפ מוקדם יותר במהלך היום הדרמטי. טוויטר. צילום מסך

"פוסטים אלה תורמים, ולא מצמצמים, את הסיכון לאלימות מתמשכת"

"הערכנו שתי הפרות מדיניות כנגד העמוד של הנשיא טראמפ, שהביאו לחסימת תכונות ל-24 שעות, כלומר שהוא יאבד את היכולת לפרסם בפלטפורמה במהלך אותה תקופה", הודיעה פייסבוק לתקשורת.

החברה שייסד מארק צוקרברג הסירה גם היא מוקדם יותר במהלך היום פוסטים מסוימים שנשיא ארה"ב פרסם במהלך האירועים הקשים בגבעת הקפיטול.

אדם מוסרי, ראש אינסטגרם שבבעלות פייסבוק, אישר דרך טוויטר כי חשבונו של טראמפ נחסם גם בפלטפורמת שיתופי התמונות והסטוריז. "הסרנו מפייסבוק ואינסטגרם את הסרטון האחרון של הנשיא טראמפ, המדבר על המחאות, ואת הפוסט שפרסם לאחר מכן על תוצאות הבחירות. קיבלנו את ההחלטה שבסיכומו של דבר פוסטים אלה תורמים, ולא מצמצמים, את הסיכון לאלימות מתמשכת", נכתב בהודעת פייסבוק.

הענקית ממאנלו פארק גם שינתה את התווית שלה המופיעה בפוסטים שעלולים להכיל פייק ניוז וציינה כי: "ג'ו ביידן נבחר כנשיא, עם תוצאות שהוסמכו על ידי כל 50 המדינות. לארה"ב יש חוקים, נהלים ומוסדות מבוססים, כדי להבטיח העברת שליטה שלווה לאחר בחירות".

המהלך של ענקיות הרשתות החברתיות מסמן הסלמה משמעותית ביחסיהן עם טראמפ, ומגיע כתגובה לקריאות של ארגוני זכויות אדם ואזרח, כמו גם של אישים ציבוריים, להחרים כליל את טראמפ מהפלטפורמות, כדי למנוע ממנו להמשיך ולשסות את תומכיו המתוסכלים והזועמים.

נזכיר כי אחרי חשבונו האישי של הנשיא המכהן בטוויטר עוקבים כמה עשרות מיליוני אנשים, והוא נוהג לעשות בו שימוש תכוף כדי להביע את עמדותיו ודעותיו ולא אחת בכדי להלין על יחס לא הוגן ואף פושע, לטענתו, כלפיו וכלפיי בוחריו. מאז הבחירות שנערכו בנובמבר טראמפ משתמש בחשבון כדי לטעון ובתוקף כי הבחירות הן תרמית וכי תוצאותיהן זויפו והוא "ניצח בענק". אתמול אמר טראמפ בנאום לבוחריו כי אסור להם לוותר ולקבל מצב זה. 

לחשבון הרשמי של נשיא ארצות הברית – המכונה POTUS@ (ר"ת President of the United States) – יש "רק" 33.2 מיליון עוקבים, והוא יעבור לשליטת ביידן, הנשיא הדמוקרטי הנבחר, ב-20 בינואר – יום השבעתו לתפקיד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים