ג'ו ביידן יתחיל את דרכו בטוויטר כנשיא ארה"ב ללא עוקבים

מספר העוקבים אחרי חשבון הנשיא הרשמי, המכונה POTUS@, יתאפס ב-20 בינואר הקרוב, כשג'ו ביידן יושבע לתפקיד, כך הודיעה הרשת החברתית המצייצת ● בחילופי הגברי הקודמים בבית הלבן "ירש" טראמפ את עוקביו של אובמה

מדיניות חדשה בבית הלבן בתחומים הטכנולוגיים? צילום: מתוך BigStock

בעוד פחות מחודש יושבע הנשיא הנבחר של ארצות הברית, ג'ו ביידן, ויכנס לתפקידו. כחלק מחילופי הגברי בבית הלבן, גם חשבון הטוויטר (Twitter) הרשמי של הנשיא, המכונה POTUS@ (ר"ת President of the United States) יעבור לידי הנשיא החדש. כעת מתברר עם זאת שהחשבון "ייתחדש" ולמעשה יתחיל את דרכו באפס עוקבים, כך לפי הודעת הרשת החברתית המצייצת לצוות המעבר של ביידן.

בנובמבר, עם היוודע תוצאות הבחירות, אישרה טוויטר לרויטרס כי היא "מתכוננת באופן פעיל לתמיכה במעבר לחשבון הטוויטר המוסדי של הבית הלבן ב-20 בינואר 2021. כפי שעשינו לקראת המעבר לנשיאות בשנת 2017, התהליך נמצא בהתייעצות סגורה עם הארכיון הלאומי". אז הייתה ההנחה הרווחת כי ביידן יתחיל את דרכו כנשיא ברשת החברתית המצייצת עם כל העוקבים של טראמפ, משום שכך קרה בעבר, אבל הפעם זה עומד להיות שונה, וזאת על פי ציוץ של רוב פלהרטי, המנהל הדיגיטלי של ביידן.

טראמפ – "עשה היסטוריה" בטוויטר

כדאי להבין שחשבון POTUS@ אמור להיות טכנית חשבון חדש. כשמתבוננים על החשבון הקיים של טראמפ מגלים כי הוא נוצר בינואר 2017, כשהנשיא נכנס לתפקידו. אלא שאז חשבון הנשיא היוצא, ברק אובמה, אמנם הועבר לארכיון כ-POTUS44@, אבל מי שהמשיך לעקוב אחרי POTUS@ בסופו של דבר עקב אחרי שני הנשיאים. משמע שכשטראמפ נכנס לתפקידו היו לחשבון בעצם 13 מיליון עוקבים כנקודת פתיחה. כיום, אגב, הוא עומד על 33.2 מיליון גולשים העוקבים אחריו.

ניהל פעילות עניפה בטוויטר אבל ציוצים רבים שלו סומנו ואפילו הוסתרו. נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. אילוסטרציה: BigStock

ניהל פעילות עניפה בטוויטר אבל ציוצים רבים שלו סומנו ואפילו הוסתרו. נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. אילוסטרציה: BigStock

לטראמפ הייתה כהונה "מעניינת" במיוחד בכל הנוגע בהתנהלותו ברשתות החברתיות בכלל, ובמיוחד בטוויטר שהיא ממש הזירה הביתית שלו. אפשר לומר ש"עשה היסטוריה" באופן השימוש שלו בה. הוא אפילו "זכה" להסתרה של חלק מתכניו כיון שהוגדרו כ"מוליכי שולל". ואולם למעשה טראמפ ניהל חלק גדול מהקומוניקציה שלו עם עוקביו ועם העולם בכלל מחשבונו האישי realDonaldTrump@, כך ש"מורשתו" לא תיפגע במיוחד מהמעבר.

חשבון הטוויטר האישי של ביידן עומד כיום על כ-21.6 מיליון עוקבים, מספר שגדל משמעותי מאז נבחר על ידי האלקטורים סופית לנשיאות, לפיכך לא ברור אם הוא ימשיך את פועלו משם, או יבחר התחלה מאפס בחשבון הנשיאותי.

 

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מוני

    השאלה היא איך הוא יגמור את הקדנציה כי יש לו הרבה נקיונות

אירועים קרובים