גרטנר על רכישת סייבייס: "סוף סוף יש לסאפ אסטרטגיה"

"אסטרטגיה היא משהו שגרטנר אמרה כבר לא מעט זמן בעבר שחסר לסאפ", אמרה איבון ג'נוביז, סגנית נשיא למחקר בגרטנר, בעקבות רכישת הענק ● לדבריה, "אני מאמינה שעולם הניידות והטלפונים החכמים הוא הדור הבא של תחנות הקצה" ● היא הוסיפה, כי "סייבייס מביאה לסאפ יכולות ניידות וטכנולוגיות עם התאמה לפלטפורמת ניידות"

"סוף סוף יש לסאפ (SAP) אסטרטגיה", כך אומרים בגרטנר (Gartner) בעקבות העסקה שבה רכשה החברה את סייבייס (Sybase), תמורת 5.8 מיליארד דולרים. איבון ג'נוביז, סגנית נשיא למחקר בגרטנר, אמרה בראיון ל-InformationWeek, כי "אסטרטגיה היא משהו שגרטנר אמרה כבר לא מעט בעבר שחסר לסאפ. אני מאמינה שעולם הניידות והטלפונים החכמים הוא הדור הבא של תחנות הקצה. סייבייס מביאה לסאפ יכולות ניידות וטכנולוגיות עם התאמה לפלטפורמת ניידות". בנוסף, אמרה, העסקה תסייע לסאפ בעולם בסיסי הנתונים, בשל היכולות של סייבייס בעולם התוכנות הפועלות מול ועל בסיסי הנתונים, לצד טכנולוגיית in-memory  שלה, "המאפשרות קיצור זמנים ושיפור תהליכים של עיבוד רב של נתונים ואירועים מורכבים".

"השילוב בין שתי החברות יביא לכך שפרטי מידע רבים משמעותית יהיו נגישים ללקוחות", ציינה ג'נוביז. "הוא מספק הזדמנויות עצומות לכרייה של עוד מידע באופן פעיל. מנהיגים עסקיים רוצים כזה סוג של מידע מנותח, שיסייע להם לקבלת החלטות ולתחזיות מדויקות יותר".

לצד הטכנולוגיות של סייבייס לחיבור בין יישומים עסקיים וטלפונים חכמים, הרי שבשל הרכישה, סאפ נכנסת לעולם חדש עבורה, של בסיסי הנתונים. נתון מעניין הוא שבכל העולם, אחד השילובים הנפוצים ביותר במערכי IT ארגוניים הוא של מערכת ERP של סאפ על גבי בסיס נתונים של אורקל (Oracle) – יריבתה המרה בעולם היישומים.

לפי גרטנר, שוק בסיסי הנתונים העולמי עמד ב-2009 על 21.2 מיליארד דולרים. אורקל מובילה אותו, עם מעט יותר מתשעה מיליארד דולרים ונתח שוק של 42.5%. אחריה ניצבת יבמ (IBM), עם מעט יותר מ-5 מיליארד דולרים הכנסות ונתח שוק של 23.6%. שלישית ניצבת מיקרוסופט (Microsoft), עם הכנסות של 3.95 מיליארד דולרים ונתח שוק העומד על 18.6%. רביעית מדורגת סייבייס, עם הכנסות של 660 מיליון דולרים ונתח שוק של 3.1%.

ג'נוביז סיימה בציינה, כי כל התחזיות הטובות עבור סאפ יתממשו רק בתנאי שהרכישה והמיזוג ייעשו כיאות. היא הזכירה, כי כאשר סאפ רכשה את ביזנס אובג'קטס (Business Objects), הדבר לא הביא להשפעה רבה על השוק.

ריי וואנג, שותף בחברת המחקר אלטימטר (Altimeter Group), אמר שסאפ השקיעה ברכישה בגלל שני שדות פעילות חשובים עבורה: "בעיקר בעולם המובייל, אולם גם בסיסי הנתונים הפועלים בטכנולוגית in-memory. אלה שני תחומי פעילות שסייבייס חזקה בהם". לדבריו, טכנולוגית ה- in-memory עניינה במיוחד את האסו פלטנר, מייסד משותף של סאפ ויושב ראש החברה. וואנג ציטט את פלטנר כמי שאמר בעבר ש-"טכנולוגיה זו תעצב מחדש את עולם היישומים, הודות לשיפור בביצועים של ניתוח הנתונים המגיעים מבסיס הנתונים".

יצוין, כי בהודעה שמסרה סאפ בעקבות הרכישה קבעה החברה, כי טכנולוגית ה- in-memoryשלה תעצים את יכולות התוכנות והפלטפורמה של בסיס הנתונים של סייבייס. מנגד, העסקה מעוררת תהיות לגבי יחסה של סאפ לחברות אחרות המספקות טכנולוגיות ניידות, דוגמת RIM. לדברי צ'יינה מרטנס, אנליסטית ב-451 Group, "בעבר, אנשי סאפ עשו עניין גדול מכך שלמרות השותפות בעולם היישומים הניידים, שעליה הם הכריזו עם סייבייס במרץ 2009 – הרי שגם הקשר שלהם עם RIM יקר וחשוב עבורם".

סתווית נבון, סמנכ"ל תפעול וחברת הנהלת סאפ ישראל, אמרה בראיון לאנשים ומחשבים, כי "שתי החברות ירוויחו מהסינרגיה, כמו גם שותפינו העסקיים והלקוחות המשותפים". היא הוסיפה ש-"סאפ תאיץ את הנגישות של פתרונותיה לפלטפורמות מובייל ותקדם את המימוש של חזון מיחשוב הin -memory שלה". נבון העריכה, כי "הדבר יביא לאימוץ גבוה יותר של תוכנות סאפ על ידי המשתמשים, וכן יניב ערך עסקי חשוב ללקוחות הקיימים. זוהי עסקה שמשנה את כללי המשחק ללקוחות, שיוכלו לקשר טוב יותר את עובדיהם עם פונקציות מפתח ומידע מכל מקום בעולם, והיא תקל על חברות לקבל החלטות בזמן אמת, באופן מהיר יותר, ועל בסיס מידע רב יותר".

כך, הסבירה "יוכלו המשתמשים להריץ את מערכותיהם התפעוליות על גבי המכשירים הניידים, ובכלל זה  תאימות מסרים, אספקת תכנים ושירותי מסחר, בכל מקום ועבור כל בעלי התפקידים בחברות. לקוחות יוכלו להתחבר למערכת המסרים של סייבייס ולהגיע ל-4 מיליארד מנויים ניידים באמצעות יותר מ-850 מפעילים ברחבי העולם".

"עבור סייבייס", אמרה נבון, "טכנולוגיית in-memory  של סאפ תספק הזדמנות לשיפורים דרמטיים בביצועים של יכולות העיבוד והניתוח. לסייבייס יש יכולות ניתוח ועיבוד אירועים מורכבים עבור המגזר הפיננסי, וסאפ תייצא נוכחות והתמחות זו לתעשיות ושווקים אחרים. כך יוסר סוף סוף החסם בן העשור בין יישומים עסקיים ובינה עסקית, והם יהפכו למקשה אחת".

ג'ים הגמן סנייב, מנכ"ל משותף של סאפ, סיפק לפני כחודש רמז לעסקה הצפויה, כשאמר בשיחת ועידה עם עיתונאים כי יש לשים דגש וחשיבות מיוחדת לטכנולוגיית הניידות. "רכיבים ניידים הופכים להיות נקודת הממשק המועדפת לחיבור ליישומים העסקיים בארגונים", אמר. "אנו רוצים לוודא שפתרונות סאפ יהיו נגישים לכל פלטפורמות הנידות הקיימות, כגון אלה של יבמ, נוקיה (Nokia), אפל (Apple), אנדרואיד (Android) של גוגל (Google) ועוד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים