משרד התקשורת: "לא ניתן לבזק בינלאומי רישיון מלא לטלפוניה קווית"

המשרד הודיע, כי העניק לבזק בינלאומי רישיון לאספקת שירותי VOB, אולם הגביל אותה לאספקת השירות באמצעות תשתיות ADSL וכבלים בלבד ● בחברה זועמים וטוענים, כי מדובר ב-"אפליה קשה וחסרת תוחלת" שפוגמת ביכולתה להעניק שירות ללקוחות המגזר העסקי ● נתי ביאליסטוק, עוזר מנכ"ל משרד התקשורת, אמר בתגובה, כי "בזק עלולה לעקוף את פיקוח המחירים אם יינתן לחברה הבת שלה הרישיון המלא - מה שיגרום לפגיעה בתחרות"

משרד התקשורת הודיע בסוף השבוע, כי העניק לבזק בינלאומי רישיון לאספקת שירותי VOB (טלפוניה קווית באמצעות תשתית האינטרנט), בדומה לזה שיש למתחרותיה- 013-נטוויז'ן ו-012-סמייל. עם זאת, המשרד הגביל את החברה לאספקת השירות באמצעות תשתיות ADSL וכבלים בלבד, ולא, למשל, באמצעות תמסורת (ATM), פריים ריליי או אתרנט. הודעה זו היא המשך של הוויכוח בין שני הגופים, כאשר בזק בינלאומי טוענת שבכך, פוגע משרד התקשורת בתחרות בינה לבין מתחרותיה. משרד התקשורת טוען, לעומת זאת, שאם יינתן לבזק בינלאומי רישיון לטלפוניה קווית – תוכל בזק לעקוף את פיקוח המחירים החל עליה.

בהודעה מטעם החברה נכתב, כי "בצר לנו, בחר משרד התקשורת להמשיך ולדחוק את רגלינו, ובמסווה של מתן הרישיון המובטח ועידוד התחרות, הוא פוגע ביכולת שלנו לספק את השירותים המבוקשים ללקוחות העסקיים, תוך שהוא מותיר על כנה את האפליה הקשה וחסרת התוחלת למול מתחרותינו המסורתיות בשוק האינטרנט".

על פי בזק בינלאומי, "המגבלה הטכנולוגית שקבע משרד התקשורת ברישיון שלפיה נוכל לספק את השירותים רק באמצעות תשתית DSL וכבלים, משמעותה פגיעה ביכולת התחרותית שלנו. זוהי מגבלה שאין לה אח ורע בשוק התקשורת הישראלי, ואף לא בעולם".

גורם בחברה אמר, כי לאחר שבזק ירדה מתחת לנתח שוק של 85% בטלפוניה הקווית, היה על המשרד להעניק לבזק בינלאומי, כחברה בת שלה, רישיון. לעומת זאת, אמר הגורם, משרד התקשורת "התחכם" והגביל את הרישיון לאספקת השירות רק בתשתיות המגיעות לבתים פרטיים. הוא הוסיף, כי נכון אמנם שבתשתיות ה-NGN וה-UFI ניתן לספק טלפוניית אינטרנט, אך בניגוד לתשתיות העסקיות, אי אפשר למשל לדאוג לאיכות שירות בקווים אלה. "משיקולים פסולים, פועל למעשה משרד התקשורת לצמצום התחרות ומונע, הלכה למעשה, מהלקוחות ליהנות מתחרות בריאה בשוק על כל המשתמע מכך", אמר אותו גורם.

נתי ביאליסטוק, עוזר מנכ"ל משרד התקשורת, אמר לאנשים ומחשבים בתגובה, כי "שירותי טלפוניה פנים ארצית נייחת הם שירותים שבזק מספקת תחת פיקוח מחירים. לא היתה כוונה לתת לבזק בינלאומי רישיון לעקוף את הפיקוח החל על בזק באמצעותה, על מנת שגם במגזר העסקי תהיה תחרות משמעותית".

"לגבי העניין של ירידת נתח השוק מתחת ל-85%", הוסיף, "גם אם הם יירדו – מדובר רק על מכירה של חבילות משולבות – דבר שעדיין לא ניתן להם, ושיהיה באישור מסוים. גם אם יינתן להם האישור, עדיין יחולו עליהם הגבלות של מחיר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים