תביעה נגד אפל: הרסה את FaceTime בכדי לכפות שדרוג ל-iOS 7

האם הענקית בחרה לחבל בכוונה ב-iOS 6 שלה בכדי להפוך את מכשירי ה-iPhone הישנים לבלתי שמישים בטרם עת? זו השאלה שנמצאת בלב תביעה ייצוגית חדשה ומסקרנת במיוחד שהוגשה כנגד החברה מקופרטינו

תיקון לבאג. FaceTime

תביעה ייצוגית שעומדת כנגד אפל (Apple) טוענת כי החברה חיסלה בכוונה את היכולת להפעיל את FaceTime – יישום שיחות הווידיאו שלה – ב-iOS 6 במטרה להימנע מתשלום דמי רישוי כבדים.

בלב המקרה הייצוגי גורס התובע כי הכנסת מערכת ההפעלה החדשה יותר, iOS 7, הפכה את השימוש במכשירי ה-iPhone הישנים לקשה במיוחד.

התחבולה כביכול של אפל עלתה מתביעת פטנטים ישנה

התביעה, שעליה דיווח לראשונה אתר AppleInsider, מתבססת על פרטים שעלו בשנה שעברה בתביעת הפרת פטנטים של VirnetX כנגד ענקית הטכנולוגיה.

VirnetX היא רשמת רישיונות פטנטים בעבור חברות טכנולוגיה, ואחד מפטנטים אלה עוסק בהעברת peer-to-peer של אודיו ווידיאו; אפל השתמשה ב-peer-to-peer להפעלת FaceTime.

כאשר VirnetX – שתוארה כ"טרול פטנטים" – החלה לרדוף אחרי אפל, עברה זו לשיטת ממסר אחרת בעבור FaceTime, באמצעות שרת הצד השלישי Akami. כאן החלו הדברים להסתבך.

הרישיון פג – הגיע הבאג

אפל הייתה צריכה לשלם ל-Akamai מיליוני דולרים בעבור שימוש בשירות שלה. בעודה מתמודדת עם ההפסד בבית המשפט בנוגע להפרת הפטנטים של VirnetX ועם החשבונות הגבוהים של Akamai, שהגיעו כפועל יוצר מהפסד זה, אפל יצרה פרוטוקול peer-to-peer חדש בעבור FaceTime ב-iOS 7. עד כאן לכאורה הכל טוב ויפה – כולם מעדכנים ל-iOS 7, אפל כבר לא מפרה פטנטים של VirnetX ואינה צריכה עוד לשלם מיליונים ל-Akamai.

אבל אליה וקוץ בה – אנשים רבים החליטו לא לשדרג ל-iOS 7. לדברי מיילים ומסמכים שהוגשו בתביעה של VirnetX, אפל הניחה לתעודת התקן לפוג ב-iOS 6 בתאריך ה-16 באפריל, 2014, וכתוצאה מכך חל באג ב-FaceTime שניתן היה לתקנו רק על ידי שדרוג ל-7 iOS, מה שלמעשה אילץ את המשתמשים לעדכן את מערכת ההפעלה כולה אם הם רוצים להשתמש ב-FaceTime.

אילצה משתמשים לשדרג מכשירים ישנים

אבל בכך לא מסתכם העניין – התביעה הייצוגית שהוגשה לפני מספר ימים בקליפורניה טוענת כי אפל עשתה ביודעין את FaceTime לבלתי שמיש ב-iOS 6, ושבכך התערבה במכשירי המשתמשים.

בכתב התביעה נטען כי מכשירים ישנים, כמו ה-iPhone 4 ו-4s, לא הצליחו להפעיל כראוי את iOS 7 שגרמה להם לבאגים וקריסות. התביעה מצטטת דיווחים בתקשורת על "בעיות פונקציונליות רחבות" שהתרחשו במסגרת ניסיונות אלו בזמנו.

לפי הנטען בכתב התביעה, אפל הפרה את חוק התחרות ההוגנת של קליפורניה. בהתחשב בכך שלמשתמשי iOS 6 היו אפשרויות אחרות לצורך שירותי שיחות וידיאו, וכן שאפל לא באמת חיסלה את מערכת ההפעלה וכן אפשרה לשדרג מכשירים ישנים למערכת החדשה, לא ברור מה יהיו תוצאות התביעה, אבל כן בטוח שכדאי לעקוב אחרי התביעה המעניינת, שמלמדת לא מעט על מניפולציות שנעשות על ידי ענקיות טכנולוגיה בכדי לגרום למשתמשים להתנהל כרצונן בסופו של יום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים