פודקאסט אנשים ומחשבים: מי החברה שניהלה את המחשוב של המכביה?

בכל רגע נתון התנהלו במכביה 200-240 משחקים, שהניבו צורך לתעד את תוצאותיהם, לעדכן רישום, להתחבר למערכות הניהול ולשקף באפליקציה, שניהלה באופן אישי כל שחקן ושחקן ● מי השתתפו באירוע הספורטק במכביה?

כמה מורכב היה לנהל אותה? המכביה ה-21

אירועי המכביה שהסתיימו אתמול היו גם הזדמנות לתת ביטוי לתחום פחות מוכר בהיי-טק והוא הספורטק – הטכנולוגיה בשירות הספורט. מדובר בכלים ומערכות שמאפשרים לעקוב, לנהל ולשקף עשרות אירועי ספורט, לתזמן את המשחקים, לתת מידע אישי שמכוון את השחקנים, כולל בהיבטים לוגיסטיים, וכמובן תוצאות בזמן אמת.

את כל אלו עשתה השנה במכביה חברת הטכנולוגיה הישראלית לוגליג, המתמחה מזה כמה שנים בניהול אירועי ספורט של שורה ארוכה של איגודי ספורט וענפים שונים בישראל ובעולם.

בראיון לפודקאסט אנשים ומחשבים, מסכם אריק אהוד, שותף ומייסד בלוגליג, את השבועיים העמוסים של ניהול דיגיטלי מלא של המכביה, לראשונה בתולדותיה.

רק כדי לסבר את האוזן, בכל רגע נתון היו בכל אירוע המכביה בין 200 ל-240 משחקים, שיש צורך לתעד את תוצאותיהם, לעדכן את הרישום, להתחבר למערכות הניהול ולשקף באפליקציה, שניהלה באופן אישי כל שחקן ושחקן. בטקסי הסיום המערכות של החברה טיפלו ב-1,000 תעודות שהוענקו למשתתפם.

"אנו חברה שמנהלת 30 ענפי ספורט שונים, שמספקת מערכות ניהול משולבות אפליקציה לאיגודים ומועדוני ספורט, וכן לאירועי ספורט", סיפר אהוד. לדבריו, בעקבות הניסיון הרב שצברו לוגליג קיבלו פניה מהנהלת המכביה הנוכחית, שביקשה מהם לסייע לה בניהול האופרציה המורכבת הזו.

למעשה המערכת של לוגליג מלווה את כל תהליך ניהול המשחקים מרגע שיש תוצאות ועד לעדכונים שלהן בכל המערכות. אהוד אומר כי המערכת שלהם היא במידה רבה גנרית, ובכל סוג של אירוע צריך לבצע התאמות. "למכביה היינו ערוכים ברמה של 70 אחוז", אמר אהוד.

אריק אהוד, שותף ומייסד בלוגליג.

אריק אהוד, שותף ומייסד בלוגליג. צילום: יח"צ

בנוסף להטמעת המערכת, התבקשה לוגליג לפתח במהירות אפליקציה, שתהיה הממשק הראשי לשחקנים, אוהדים והקהל הרחב, שהוריד אותה מחנויות האפליקציה. המספרים מלמדים על ההצלחה הבלתי רגילה. "הורידו את האפליקציה 600 אלף אנשים, עם זמן שהייה של שש דקות בממוצע, זמן שהוא נדיר ביותר בתחום זה", הסביר אהוד.

"ביום האחרון ניהלנו את הנפקת אלף המדליות, אתגר לא פשוט בפני עצמו, כי זה היה הכלי המרכזי של כל ספורטאי. הוא ידע היכן הוא משחק, מה סידורי ההסעה שלו, ואם רצה לטייל יכול היה להירשם דרך האפליקציה", המשיך וסיפר.

המערכת של לוגליג כתובה כיום בדוט נט, אבל אהוד מעדכן כי כבר בימים הקרובים היא תעבור שדרוג,  ותכלול יכולות BI, שירחיבו את אפשרויות השימוש באפליקציה לטובת ניהול ובקרה. החברה מעסיקה שישה עובדים בארץ, ועוד קבוצה קטנה של עובדים במזרח אירופה.

האם ההצלחה של המכביה, שהיא אירוע הספורט השלישי בגודלו בעולם, תוביל את לוגליג לאירועי הספורט בפריז 2024?
"פנינו אליהם, אנחנו בהחלט מסוגלים לכך. נקווה שישתמשו בשירותים שלנו", אמר אהוד לסיום.

להאזנה לפודקאסט – לחצו כאן

אירוע ספורטק במסגרת המכביה

במסגרת אירועי המכביה נערך גם אירוע ספורטק, שכלל תערוכת תצוגה של חברות סטארט-אפ שפועלות בתחום הספורטק. זו הפעם הראשונה שאירוע מסוג זה מתקיים במסגרת המכביה, ויש כוונה להמשיך בך במכביות הבאות. באירוע השתתפו:

MindFly, שהציגה פתרון אוטומטי מקצה לקצה, המאפשר לאוהדי ספורט לצפות בתכני וידיאו מנקודת מבטו של השחקן בגוף ראשון.

X-trodes – חברת סטארט-אפ ישראלית בתחום הביו-קונברג'נס (Bio-Convergence), אשר פיתחה טכנולוגיה חדשנית לניטור ואנליזה של סיגנלים פיזיולוגיים בסביבה ביתית ובפעילות יומיומית.

Corsight AI, שפיתחה פלטפורמה עוצמתית לזיהוי פנים בקהל, המזהה אנשים במצבים בהן טכנולוגיות אחרות נכשלות.

קלמיגו, שמציעה פתרונות טכנולוגיים לטיפל במצבים רפואיים שקורים גם באירועי ספורט.

יופי טכנולוג'יס, שפיתחה מערכת המשלבת חומרה ותוכנה, המנטרת בזמן אמת פרמטרים בזיעה, מנתחת אותם ולומדת מתוך כך על תקינות המערכת הלבבית.

BAUSport, אשר מציעה פתרון המבוסס על טכנולוגית אולטרסאונד ופורצת דרך, שנועדה למקסם ולשפר את הביצועים של ספורטאים צעירים.

Snappers, שעונה על צורך חדש והכרחי מצד החברות החדשות והתקשורת בכל העולם – העלאת כתבות מהשטח בזמן אמת, בכל רגע ומכל מקום, באיכות שידור גבוהה וללא ניתוקים.

וסנסי שהיא חברה אשר בונה, בהתבסס על ראייה ממוחשבת, את המוח של התנועה, בכדי להניע אנשים לאורח חיים פעיל ובריא.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים