"נמשיך באסטרטגיית רכישת חברות, להאצת צמיחה בהתאם לתחרות במשק"

דורון גיגי, מנכ"ל קבוצת יעל, דיבר בפודקאסט אנשים ומחשבים על הרכישות של החברה, סימני השפעת המיתון בעולם על הענף, וגם - איך שומרים על תדמית משפחתית בחברה שכמאתיים מעובדיה בעלי ותק של 15-45 שנה

דורון גיגי, מנכ"ל קבוצת יעל.

קבוצת יעל, שהיא אחת מקבוצות ה-IT הוותיקות בשוק, החלה את פעילותה ב-1963 כגוף עיבוד הנתונים של קופת חולים כללית, שהייתה במשך השנים בעלת מניות בחברה. ב-1996 נרכשה יעל על ידי קבוצה קנדית, בבעלות משפחה יהודית, המחזיקה בבעלות עד היום.

בראיון לפודקאסט אנשים ומחשבים אומר מנכ"ל הקבוצה, דורון גיגי: "נמשיך באסטרטגיית רכישת החברות, כדי להאיץ את קצב הצמיחה, והן כדי להיכנס לתחומים שעד היום לא היינו בהם".

בראיון השתתף רון קסלר, עורך הפודקאסטים של אנשים ומחשבים.

גיגי מונה למנכ"ל החברה ב-2015 והחליף את נתי אברהמי, שמנכ"ל את קבוצת יעל מאז 1999. כיום הקבוצה מונה כאלפיים עובדים. גיגי מציין שכאשר נכנס לתפקידו לפני שבע שנים החברה העסיקה 500 מועסקים, וכיום היא ממשיכה בתנופת הגיוס ומוכנה לקלוט עוד 400 עובדים. 

"על ההאטה בשוק ההיי-טק אני קורא בעיתון ולפעמים זה משעשע אותי", אמר גיגי. לדבריו, כרגע אינו צופה השפעות של המיתון בעולם על שוק ה-IT בישראל, "אבל אנחנו כמובן עם היד על הדופק", הבטיח.

דורון גיגי, לפי הרישומים שלנו זה ראיון ראשון שלך לתקשורת מאז שנכנסת לתפקידך. בוא נעשה היכרות עם המאזינים.
"תושב בתל אביב, אליה עברתי אחרי 22 שנה ברמת השרון. אב לשני בנים. נמצא בענף שנים רבות, ביעל סוגר עכשיו שנה שביעית. לפני כן במשך שמונה שנים הייתי במלם תים, לשם הגעתי דרך מלם מערכות, שקנתה חברה שאני הקמתי ב-1995. במלם ניהלתי את החברה שמכרתי, ואחר כך עשיתי עוד כמה תפקידי ניהול ובשנתיים האחרונות, בטרם עזבתי, ניהלתי את מלם מערכות".

בשנים האחרונות הגדלתם את הפעילות שלכם הן על ידי רכישות והן על ידי גיוס עובדים. מה המצב היום?
"כשנכנסתי לתפקיד עבדו בקבוצת יעל 500 עובדים, היום יש קרוב לאלפיים. אנחנו גדלים בכל שנה, בכל מצב, בשנים טובות או פחות טובות. האסטרטגיה שלי היא שקבוצה שרוצה לצמוח ולהיות בשוק, צריכה לגדול בהתאם למצב השוק. אנחנו מסתכלים על מתחרים שלנו, חברות כמו מטריקס, וואן ומלם תים, גם הן גדלות על ידי רכישות ובצורה אורגנית. בזכות ההתרחבות נכנסו לאזורים טכנולוגיים שלא היינו בהם, כמו מגזר ההיי-טק, חיזקנו את הנוכחות בביטוח ופיננסים, ואנחנו מכוונים מאוד לפרויקט הענן הממשלתי נימבוס. הרכישות שעשינו לקחו אותנו לתחומים אלו, וזה הוכיח את עצמו".

במשך שנים הייתה לכם תדמית של חברה שמרנית ומשפחתית. איך זה היום?
"שמרנית ומשפחתית הם שני דברים שונים. שמרנות זו אכן הייתה תדמית בעבר. אני חושב שהיום אפשר להגיד על יעל כל דבר חוץ מאשר שהיא שמרנית. מצד שני, למרות הגידול, והעובדה שיש לנו אלפיים עובדים, כולל מהרכישות, אנחנו עדיין שומרים על התדמית של חברה משפחתית, וזה לא מובן מאליו בחברות בסדר גודל שלנו".

איך באמת משמרים דבר כזה?
"אנחנו כל הזמן בתהליך מלמד, שבשוק מכנים אותו 'מיתוג מעסיק'. זה לא סוד שאנחנו מתמודדים עם שוק מאתגר מבחינת גיוס עובדים. אבל עובדה היא שמתוך האלפיים עובדים' יש ביעל מאתיים עובדים שעובדים אצלנו בין 15 ל-40 שנה. אנחנו מודעים לכך שלחלק לא מבוטל מהעובדים יש אלטרנטיבות בחוץ, אבל עובדה היא שאנשים נשארים. הנהלת החברה היא אותה הנהלה שעבדה עם נתי אברהמי, עם התאמות מתבקשות. אני לא חושב שלתופעה הזו יש אח ורע בתעשייה בארץ, ואנו גאים על כך. המוטו שלנו הוא לייצר מקום עבודה שלעובדים כיף להגיע אליו בבוקר".

כיצד אתה רואה את הההאטה בהייטק, פיטורים. האם יש משבר?
"אני קורא על המשבר ולפעמים זה אפילו משעשע אותי. אצלנו לא היו פיטורים בשנים האחרונות, במיוחד בקורונה. אנחנו מגייסים כל שנה 300 עובדים והשנה נגיע ל-400 עובדים. אני סבור שהשוק הישראלי נמצא בצעד אחד אחורה לעומת מה שקורה בעולם, אבל אנחנו עם היד על הדופק ומקווים שלא נחווה את זה".

ב-IT עובדים עם מגזרים שונים במשק שחשופים להשפעות חיצוניות. אתה מזהה חשש להאטה בביקוש?
"אני לא רואה את זה כרגע. בדרך כלל, בעיתות משבר ארגונים מסתכלים על התייעלות דרך ה-IT. יש מגזרים שמחפשים דרכים לאוטומציה של תהליכים, כמו למשל ב-ריטייל, בבנקאות, ביטוח ועוד".

האם יש עכשיו חברות על המדף ואיזה מהן אתם מתכוונים לבדוק?
"יש חברות על המדף, אך אני לא יכול לפרט איזה חברות. אנחנו במגעים לרכישת חברה באירופה, כי אנו מסתכלים מעבר לשוק. כידוע יש לנו חברת אוף-שור ונמשיך לבחון חברות גם מישראל".

דורון גיגי ישתתף בוועידת ישראל לקידום ה-IT ועסקים.

להאזנה לפודקאסט המלא – לחצו כאן

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים