"ארגונים הולכים ל-Hyper Converged כדי לא לטפל בתשתיות"

"התחום צומח במהירות, כי הוא מאפשר למנמ"ר להיות גמיש בתכנון מערך ה-IT שלו ולעסוק כמה שפחות בתשתיות", כך לדברי יוחאי גל, ארכיטקט אזורי בכיר ב-Dell-EMC

"העולם הולך לכיוון של מערכות אחודות, ובתוכו – לכיוון של תשתיות המשולבות באופן עמוק, HCI (ר"ת HyperConverged Infrastructure). התחום צומח במהירות, כי הוא מאפשר למנמ"ר להיות גמיש בתכנון מערך ה-IT שלו ולעסוק כמה שפחות בתשתיות", כך אמר יוחאי גל, ארכיטקט אזורי בכיר ב-Dell-EMC.

גל דיבר בכנס טכנולוגי, אותו ערכו הסניפים הישראליים של החברות Dell-EMC ו-VMware. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ג') במלון שרתון בתל אביב, בהשתתפות מאות מקצועני IT.

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

לדברי גל, "השילוב ההדוק והעמוק בין המערכות מביא להפחתת כאב הראש של המנמ"ר ואנשי צוותו. הוא יכול להגדיל את העומסים והקיבולות לפי דרישה, ואם צריך – לעשות זאת בהיקפים קטנים. כיוון שהכל נעשה באופן אוטומטי, הרי שגם עלות הגידול פחותה".

"הטכנולוגיה המרכזית העומדת בבסיס תפיסת ה-HyperConverged ", אמר גל, "היא אחסון מוגדר תוכנה, SDS. האחסון המסורתי מתכווץ, והאחסון הולך לשני מקומות – למחשבים עתירי ביצועים, ולענן – לאחסון בענן ולמחשוב עתיר ביצועים בענן. תפיסה זו מפחיתה משמעותית את החיכוך שבין מערכות ה-IT השונות".

"ארגונים הולכים לשם כי אין להם זמן וכוח לעסוק בתשתיות. כך, אנו עדים למגמה של מעבר מ-'בנה' (תשתיות) ל-'קנה' (תשתיות בקופסה). המניעים לכך הם: הרצון בפישוט המערכות ושכבות המחשוב, הכנסת כמה שיותר מיכון לתהליכים, הפחתת מספר ספקיות ה-IT שהמחשוב בארגון עובד מולן, ויכולות שדרוג וסינכרון קלות בהרבה".

לעקוף את חסם המורכבות

גל תיאר את השינוי למערכות המשולבות באופן הדוק ועמוק, בהסבירו כי "מעבר ל-HyperConverged עוקף את החסם, החומה, של המצב כיום: מערכות מורכבות, קושי להרחיבן, ירידה ברמת השירות, הצורך בהגירת סביבות מהירה, הרצון למיכון תהליכים, היעדר אג'יליות, והרצון בשירות וביצועים טובים יותר – על מנת לעמוד בדרישות הארגון".

הוא הסביר כי מה שאיפשר את תפיסת ה-HyperConverged, "הוא מפגש של כמה טכנולוגיות, ובראשן אחסון מוגדר תוכנה. ה-SDS, פישט את התהליך, השרתים נעשו לחזקים בצורה בלתי רגילה והם יכולים 'לסחוב' את העומס שבטיפול באחסון. כך, ניתן להריץ את חוכמת האחסון על השרתים. זאת, לצד צמיחת מהירות האת'רנט, המספקת את אותו רוחב פס הנדרש לטיפול באחסון. הסיבה הרביעית היא הווירטואליזציה, המפשטת את המחשוב, האחסון והרישות ומאפשרת זריזות ויעילות בניצול המערכות".

"אנו בונים תשתיות אחודות, המשולבות באופן עמוק", סיכם גל, "לקחנו את הפלטפורמה שלנו, עשינו אותה מוגדרת תוכנה, והוספנו  לה מיכון. כך, הלקוחות הארגוניים מקבלים 'ישר מהקופסה' – חומרה ותוכנה משולבות. כך, אנו מעניקים יתרונות טכנולוגיים וכלכליים, בלי 'להרוס למנמ"רים את החיים', עם ביצועים גבוהים ושילוב של וירטואליזציה, מחשוב, אחסון והגנה על נתונים – יחדיו".

"תחום התשתיות האחודות הוא הצומח הכי מהר בתוך ה-IT, העולם הולך לשם, ואנו חווים את הביקוש למערכות מסוג זה – ומובילים אותו בארץ ובעולם".

לפשט את הדטה סנטר

ניר גולדשמיד, ארכיטקט פתרונות ב-EMC-Dell ישראל, אמר כי "ארגונים הולכים ומחפשים דרכים על מנת לפשט את הדטה סנטר שלהם. תקציבי ה-IT הארגונים יורדים – והצרכים עולים".

לדבריו, "ארגונים רוצים להטמיע תשתיות אלסטיות יותר, בלא הצורך לשדרוגים ולהחלפת ציוד קיים בחדש. השוק משתנה, האפליקציות משתנות – וזו משמעות הטרנספורמציה הדיגיטלית".

ניר גולדשמיד, ארכיטקט פתרונות ב-EMC-Dell ישראל. צילום: נדב כהן-יונתן

ניר גולדשמיד, ארכיטקט פתרונות ב-EMC-Dell ישראל. צילום: נדב כהן-יונתן

EMC-Dell, אמר גולדשמיד, "מובילה בתחום המחשוב עתיר ביצועים ובתשתיות. בשנתיים האחרונות אנו בצמיחה מסיבית, עם היצע המשותף לנו ול-VMware לתחום, עם זכיות רבות לפרויקטים בתחום. יש לנו היצע מלא, מקצה לקצה – לטובת ארגוני אנטרפרייז, עד SMB – עם פתרונות הכוללים את כל המעטפת לעולמות השרתים והרישות".

הוא סיכם באומרו כי "הלקוחות הארגוניים מבינים את הערך הטמון התפיסה: הלקוח נדרש לנהל שכבה אחת של מחשוב ולא נדרש להיכנס לכל מיני ניהולים אחרים, מול מערכות אחרות".

"היום השאלה הרווחת היא לא 'האם HyperConverged?', אלא כיצד ליישם בצורה המיטבית. זו השאלה האמיתית. אנו רואים תאוצה מטורפת באימוץ התפיסה. השוק בתחום צומח מדי שנה ב-60%, ואילו אנו צומחים בקצב של 150%".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים