יום האמוג'י: כשהציורים שהשתלטו על ההודעות הדיגיטליות חוגגים

האמוג'ים או טו טו בני 20, וחוגגים היום את היום המיוחד להם בשנה ● איך הכל התחיל? מהו האמוג'י הפופולרי ביותר ב-iOS ● ומה הלאה?

יום אמוג'י שמח! מקור: BigStock

האמוג'ים הקטנים השתלטו מזמן על עולם ההודעות הדיגיטליות, והפכו לחלק מן השפה ומחיי היומיום. לכן, אך טבעי שיוקצה להם יום משלהם – שחל היום (ג').

אותם ציורים קטנים, שנועדו לבטא רגשות ומילים בתקשורת הדיגיטלית, חוגגים היום את יום האמוג'י הבינלאומי. היום הזה התקיים בפעם הראשונה ב-2014, שנה לאחר שהמילה אמוג'י הוספה למילון אוקספורד על ידי מומחה האמוג'ים ג'רמי בורג', מייסד האמוג'יפדיה (Emojipedia) – האנציקלופדיה של הסמלים הללו. כפי שהוא סיפר, ה-17 ביולי נבחר משום שאמוג'י לוח השנה במכשירי iOS מופיע תמיד על תאריך זה.

מאחר שהאמוג'ים הם צורה דיגיטלית של תקשורת, באופן מובן, חגיגת האמוג'ים מתרחשת בעיקר ברחבי האינטרנט והרשתות החברתיות. דף הטוויטר (Twitter) של World Emoji Day קורא לכולם להיות מעורבים באמצעות ההאשטאג WorldEmojiDay# בכל ציוץ, והוא אף הודיע כי יעניק את פרסי האמוג'י באמצעות הצבעה של המשתמשים על האמוג'י החביב עליהם בקטגוריות שונות. יש גם כאלה שחוגגים את היום במסיבות שבהן המשתתפים מתחפשים ומתלבשים בדמות החביבה עליהם מבין הציורונים הללו.

קצת היסטוריה

היום המיוחד נחוג אמנם בפעם הראשונה לפני ארבע שנים, אבל האמוג'ים נמצאים בשטח כבר זמן רב: הראשון (הצבעוני) מביניהם נוצר ב-1999 על ידי שיגטאקה קוריטה, כחלק מצוות שעסק בפיתוח פלטפורמת אינטרנט סלולרי עבור חברת טלפונים יפנית. באותו הזמן נולדה גם המילה אמוג'י, שהיא חיבור של שתי מילים ביפנית – תמונה + דמות.

בתחילת הדרך, האמוג'ים היו מכוונים לביטויים גרפיים של התרבות היפנית, וחלקם ייצגו את המאכלים היפניים המפורסמים, כמו סושי וכדורי אורז. עם השקת הסמארטפונים התחילה פריצת הדרך המשמעותית ביותר של האמוג'ים, שבאה לידי ביטוי ביכולות גרפיות רחבות ובעושר תוכני במגוון אפליקציות. בנוסף לעולם הסלולר, גם עולם הרשתות החברתיות שהתפתח תרם לשימוש הנרחב בסמלים הקטנים. מקלדת האמוג'ים שהוספה ל-iOS 6 של אפל (Apple) תרמה רבות להפצת שפת האמוג'ים.

ב-2015 נבחר האמוג'י שבוכה מצחוק למילת השנה על ידי אוניברסיטת אוקספורד ומ-2014 הוא בין האמוג'ים הפופולריים ביותר בשימוש. אשתקד אפל אף ציינה כי הוא האמוג'י הפופולרי ביותר במערכת ההפעלה הסלולרית שלה.

ואם כבר באפל עסקינן, לכבוד היום המיוחד היא אפשרה הצצה ראשונית ל-70 האמוג'ים החדשים שהיא תוסיף בקרוב ל-iOS. אלה שייכים בעיקר לשלוש קטגוריות: דמויות חדשות – כמו ג'ינג'ים, קירחים ומתולתלים, הבעות חדשות – בהן פרצוף קר ועיני כלבלב, וחיות נוספות – כמו טווס, קנגורו ולובסטר. בסך הכל ייתוספו למערכת ההפעלה של אפל 150 ציורי אמוג'ים, אם לוקחים בחשבון את כל גרסאות צבע העור והמגדר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים