אפל תאפשר לפתח אפליקציות לכל מערכות ההפעלה שלה בבת אחת

אחד המיזמים החשובים במפת הדרכים של החברה לשנה הקרובה הוא פרויקט מרציפן, שמאפשר לפתח אפליקציות אוניברסליות - עבור macOS ,iOS וכל מערכת הפעלה אחרת שהיא תומכת בה

לשמור על מרחק בין קוצבי לב למוצרי אפל

אחד המהלכים שמיקרוסופט (Microsoft) חלמה לקדם עם השקת Windows 10 היה פיתוח של אפליקציות אוניברסליות, כאלה שיתאימו לכל פלטפורמת שימוש בהתאמה אוטומטית. עכשיו גם אפל (Apple) החליטה לנסות לעלות על העגלה הזו בכל הנוגע ליישומים שיפותחו עבור מערכות ההפעלה השונות שלה – מה-macOS, דרך ה-iOS ועד לכל מערכת אחרת שהיא תומכת בה.

הפרויקט, שעונה לשם הקוד מרציפן (Marzipan), נחשב לאחד החשובים במפת הדרכים של אפל ל-2018, והוא אמור להתגבש לכדי התממשות מלאה עם ההשקה של iOS 12 ושל macOS 10.14 במהלך יוני בשנה הבאה, בכנס המפתחים השנתי של החברה.

המטרה של הפרויקט היא, כאמור, לאפשר למפתחים לתכנן ולפתח אפליקציה אחת שתפעל היטב על כל סוג של ממשק ותתפקד היטב עם כל סוג של ממשק – ולא משנה אם מדובר בעכבר, משטח שליטה במחשב נייד או במסך מגע של iPhone או iPad.

מדובר בשינוי כיוון משמעותי מאוד מבחינתה של אפל. כיום היא דורשת מהמפתחים אפליקציות נפרדות לחלוטין עבור macOS ועבור iOS, ואף מקדמת התאמה מדויקת של אפליקציות ב-AppStore לטלפונים ולטאבלטים שלה.

עם זאת, עדיין לא ברור אם המטרה הסופית של אפל היא לאחד את כל חנויות האפליקציות שלה תחת כותרת אחת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים