פלאפון: הרווח הנקי קפץ ב-161.5%

החברה הציגה ברבעון השני עלייה בולטת ברווח הנקי לצד ירידה בהכנסות ● מספר המנויים של חברת הסלולר הוותיקה בישראל עומד על 2.41 מיליון

רן גוראון, מנכ"ל פלאפון, yes ובזק בינלאומי. צילום: יח"צ

על רקע התוצאות השליליות – אם כי סבירות, לנוכח הנסיבות המשפטיות – שפרסמה קבוצת בזק לרבעון השני, בולטים הרווחים הנקי והתפעולי של פלאפון, שרשמו עליות תלת ספרתיות – כך עולה מהתוצאות שפרסמה החברה היום (ה'). ההכנסות, לעומת זאת, רשמו ירידה, אם כי חד ספרתית.

פלאפון סיימה את הרבעון כשבמצבת שלה יש 2.41 מיליון מנויים. במהלך הרבעון הצטרפו לחברה 63 אלף מנויים אולם נגרעו 83 אלף מנויים מרשת דור 2 (ה-CDMA), שפעילותה הופסקה. לא צוין כמה מאותם מנויים נשארו ברשת פלאפון וכמה בחרו לעבור לחברה אחרת.

כך או כך, במהלך הרבעון הרווח הנקי קפץ ב-161.5% ל-34 מיליון שקלים. ההוצאות הכלליות של חברת הסלולר הוותיקה בישראל הסתכמו ב-602 מיליון שקלים – ירידה של 7.4% לעומת ההוצאות ברבעון המקביל אשתקד, בעוד שההכנסות קטנו ב-4% ל-632 מיליון. מתוכן, ההכנסות משירותים (קרי, זמן אוויר) רשמו ירידה של 1.5% ועמדו על 449 מיליון שקלים ומכירות ציוד הקצה פחתו ב-9.4% ל-183 מיליון.

עליות נרשמו לא רק ברווח הנקי: הרווח התפעולי זינק ב-275% ל-30 מיליון שקלים וה-EBITDA – ב-25.2% ל-129 מיליון. ה-EBIDTA השולי עמד על 20.4%.

רן גוראון, מנכ"ל פלאפון, סיכם את הרבעון באמרו כי "אסטרטגיית הצמיחה שבנינו נותנת את אותותיה במדדים הפיננסיים של החברה, ומתבטאת בשורת הרווח וההכנסות. אנחנו ממשיכים להשקיע בחדשנות ברשת פלאפון: באחרונה השקנו את הדור הבא של הטכנולוגיות, תוך כדי פריסה מהירה שלMIMO 4X4".

גוראון אמר, ככל הנראה ברמז לכך שבניגוד לסלקום, פרטנר וכמובן HOT, לפלאפון אין שירותי טלוויזיה חכמה, כי החברה "מתמקדת בסלולר ומאמינה בשוק הסלולר, והדבר ניכר בכל תחום פעילות בחברה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים