למרות החקירות: ירידות מתונות בתוצאות של קבוצת בזק

אם היה נדמה שהמשבר שעובר על בזק יוביל לירידות דרסטיות בתוצאות, באה המציאות ומראה אחרת: החברה רשמה ברבעון השני ירידות מתונות בלבד ואף עלייה במנייה ● עם זאת, היא מביעה חשש שאלוביץ' לא יוכל להחזיר לה את מלוא הסכום בעסקת בזק-yes

למרות חקירות אלוביץ' ובזק: תוצאות סבירות לקבוצה. צילום: יח"צ

קבוצת בזק סיימה את הרבעון השני של השנה עם ירידות בהכנסות וברווח הנקי. אחת הסיבות העיקריות לירידות היא הבעיות המשפטיות והחקירות שבהן נתונה בימים אלה הקבוצה, ובראשה היו"ר שלה, שאול אלוביץ', המנכ"לית, סטלה הנדלר, ומנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר. עם זאת, התוצאות עקפו את התחזיות של בזק ונראה כי בחברה נושמים לרווחה במידה מסוימת לאחר פרסומן, שכן מניות חברה עלו בצהרים בתל אביב בשיעור של כ-5%.

מדובר בדו"ח הראשון שמפרסמת בזק מאז התפוצצות הפרשה לפני כחודשיים, שבמסגרתה נחקרים בכירים בחברה בחשד לשורה של עבירות. במסגרת הדו"חות הכספיים הביעה בזק חשש שלאור קשיי הנזילות של אלוביץ', יורוקום, שאף היא בבעלותו, לא תצליח להחזיר ל-yes את מלוא הסכום שבזק נתנה לה עד כה – 114 מילון שקלים – כי אם מחצית ממנו, 57 מיליון.

מה אומרים המספרים?

בזק, על פי הנתונים שפרסמה, סגרה את הרבעון השני עם קיטון של 1.9% בהכנסות ל-2.46 מיליארד שקלים וירידה של 5% ברווח הנקי ל-358 מיליון.

במהלך הרבעון ירדו ההוצאות הכלליות של הקבוצה ב-0.26% ל-1.89 מיליארד שקלים – קיטון של חמישה מיליון, לעומת ירידה של 48 מיליון בהכנסות. מתוכן, הוצאות השכר ברבעון השני הסתכמו ב-494 מיליון שקלים בהשוואה ל-495 מיליון – ירידה של כ-0.2%.

הירידה בהכנסות נבעה מהתוצאות השליליות שרשמו ההכנסות של בזק קווי, פלאפון ו-yes, שמותנו בשל עלייה בהכנסות בזק בינלאומי. ההכנסות הרבעוניות של בזק קווי ירדו ב-3.8% ל-1.06 מיליארד שקלים, אלה של פלאפון קטנו ב-4% ל-632 מיליון ושל yes – ב-4.1% ל-416 מיליון. רק ההכנסות של בזק בינלאומי, מכל חברות הבת של הקבוצה, הציגו גידול: הן עלו ב-8% ל-407 מיליון שקלים. מדובר בעלייה יפה, בפרט לנוכח הביצועים של חברות הקבוצה האחרות.

גם בסעיף הרווח הנקי היו התוצאות של חברות הבת מעורבות: זה של פלאפון זינק ב-161.5% ל-34 מיליון שקלים, הרווח של בזק בינלאומי נותר ללא שינוי, על 33 מיליון, ולעומת זאת בזק קווי הציגה קיטון של 2.8% ברווח הנקי ל-317 מיליון ו-yes הציגה זינוק של 32.5% בהפסד הנקי ל-151 מיליון שקלים.

עוד מעלים הנתונים כי הרווח התפעולי הקבוצתי ירד ב-7% ל-573 מיליון שקלים, ה-EBITDA הסתכם ב-997 מיליון שקלים לאחר ירידה של 5.5% וה-EBITDA השולי עמד על 40.5%. הוצאות המימון רשמו ירידה של 2.9% ל-102 מיליון שקלים, בעיקר מהקטנת אומדן התמורה המותנית השנייה בגין רכישת yes, בסך של כ-84 מיליון שקלים, שקוזז חלקית על ידי ההערכה שיורוקום תחזיר 57 מיליון שקלים במסגרת עסקת בזק-yes. חברות המס ירדה ב-16.5% ל-111 מיליון שקלים, בין היתר עקב הירידה של 1% במס החברות, שבוצעה בראשית 2017 – מ-25% ל-24%.

מה אומרים בבזק בעקבות פרסום התוצאות? דוד גרנות, מחליפו של אלוביץ' כיו"ר החברה, ציין כי "התוצאות הכספיות של קבוצת בזק ברבעון השני של 2017 משקפות את היסודות המוצקים עליהם נשענת החברה. זאת, אל מול התגברות התחרות בכל תחומי פעילותה ועל רקע האירועים המלווים את בזק בחודשיים האחרונים. יסודות אלה מתבססים על השקעה מתמשכת בתשתיות מתקדמות ובידול איכותי ברמת השירות ובחדשנות המוצרית. אסטרטגיה זאת מעוגנת בבסיס פעילותן של כל חברות הקבוצה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים