סנאפצ'ט נכנסת לשוק המפות

Snap Map - הכלי החדש שמציעה הרשת החברתית - יאפשר למשתמשים לשתף את מיקומם הנוכחי, כך שיופיע על המפה של החברים שלהם - ולא סתם, אלא עם איורים מקסימים למדי

סנאפצ'ט? אולי גיים-צ'ט?

סנאפצ'ט (SnapChat), שפייסבוק (Facebook) השיקה באחרונה אצלה ובאינסטגרם (Instagram) כלים דומים מאוד לאלה שלה, השיקה כלי חדש משל עצמה – שירות מפות, שזכה לשם המחורז והקליט Snap Map. השירות מתעדכן בכל פעם שמשתמשים פותחים את הסנאפצ'ט שלהם. מדובר בחלק מעדכון האפליקציה למכשירים מבוססי iOS ואנדרואיד (Android), ששוחרר אתמול (ד').

"בנינו דרך חדשה לגמרי לחקור את העולם, לראות מה קורה, למצוא את החברים שלך, ולקבל השראה לצאת להרפתקה", כתבה סנאפ (Snap), החברה האם של סנאפצ'ט, בבלוג שלה.

ענקיות הטכנולוגיה אפל (Apple), אובר (Uber), גוגל (Google) ופייסבוק מציעות אף הן תכונות שיתוף מיקום משלהן, עם יישומי המפות הפופולריים Google Maps ו-Apple Maps. מכאן ש-Snap Map, אם ירצה או לא, נכנס למעשה לתחרות מול הכלים הללו.

מגלים על המפה איפה מבלים החברים מסנאפצ'ט

מה ייחודי לכלי של סנאפצ'ט? כשפותחים את האפליקציה ניתן לבחור לשתף את המיקום שלך עם חברים ברשת החברתית (או לא). כשהם נכנסים ל-Snap Map, המשתמשים צריכים פשוט להניע את האצבעות בכדי להגדיל או להקטין את המפה, ואז הם מסוגלים לגלול סביב, בכדי לראות איפה חבריהם נמצאים ומבלים. כשהם נתקלים בחבריהם על המפה, הם יכולים גם לפתוח את הסיפור שהחברים פרסמו אם הם בוחרים.

התצוגה של החברים על גבי המפה – נניח כשהם נמצאים בבית קפה קרוב או בהופעת רוק – מופיעה באמצעות איורים מקסימים, כפי שניתן לראות בסרטון המדגים את השירות, שעלה ליוטיוב (YouTube).

סנאפ מנסה להשאיר על המפה

לאחר שרבות מההמצאות והתכונות החדשניות שהציגה בראשונה סנאפצ'ט שובטו לשירותים אחרים – למשל תכונת ה-Stories המפורסמת, ש-"אומצה" על ידי אינסטגרם ופייסבוק. הדבר הוביל לעצירת הגדילה הבולטת של היישום, הוספת תכונה חדשה כמו ה-Snap Map עשויה לאפשר למשתמשי סנאפצ'ט סיבה לחזור לאפליקציה, כך מקווים בחברה.

בדו"ח הרווחים הראשון שלה אי-פעם, דיווחה סנאפ על עלייה במספר המשתמשים היומי, שהגיע ל-166 מיליון. אלא שהעלייה היא של 5% בלבד. בשיחת הוועידה של החברה עם המשקיעים אמר מנכ"ל החברה, אוון שפיגל, שזו לא תשתמש בשיטות Growth hacking ("פריצת צמיחה") מסורתיות, כגון שליחת כמויות משמעותיות של פושים, במאמץ להגביר את השימוש ביישום. שפיגל אמר ל-Fox News ש-"אני חושב שזו הדרך הקלה להגדיל במהירות את הפעילים היומיומיים, אבל אנחנו לא סבורים שטכניקות אלה הן בנות קיימא לאורך זמן, ואני מאמין שזה יכול בסופו של דבר להשפיע על היחסים שלנו עם הלקוחות".

התכונה החדשה מגיעה לאחר שהשבוע חתמה החברה על עסקה בהיקף של 100 מיליון דולר עם טיים וורנר (Time Warner), שבמסגרתה ייצר קונגלומרט התקשורת הניו-יורקי תוכניות ותכני מקור לרשת החברתית הצעירה והשוקקת. בניתוח של עסקת טיים וורנר וסנאפ ציין בריאן ווייט, אנליסט מדרקסל המילטון (Drexel Hamilton), שסנאפצ'ט חשובה במיוחד לצעירים. ווייט כתב בהודעה למשקיעים: "להערכתנו, עסקה בגודל כזה עם אחת מחברות התקשורת הבכירות מדגישה את כוחה של סנאפצ'ט להגיע לדור המילניום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים